Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 upgrade binnen Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 upgrade binnen Nikon?

Hallo,

ik heb momenteel een Nikon D90 en ben daar eigenlijk best tevreden over.
    Ik denk hoewel dat het soms goed is -puur financieel gezien dan- beter op tijd te upgraden naar een recenter model, omdat je na een afzienbare tijd gewoonweg nog Te weinig krijgt op de tweedehands markt.

Verder zijn sommige specificaties bij nieuwere modellen echt leuk meegenomen die toch wel een verbetering/de moeite kunnen zijn, vb hogere iso settings, minder ruis, nog scherpere beelden,... door nieuwe technologieen zeg maar. Vooral die low-light verbeteringen en minder ruis spreken me aan als mogelijke verbeteringen.

Verder heb ik 2 lichtsterke lenzen gekocht, waardoor min VR 18-105 nog zeer weinig gaat gebruikt worden, en een body-standaarlens-verkoop zou dus kunnen...

Ik vraag me dus af wat mogelijks een uppgrade kan zijn binnen Nikon voor mijn D90. Ik denk eigenlijk alleen maar de D7000 of de D300s, that's it? Ik zie geen crop body's verder die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen.

De 300s is ook allerminst recent, en over de d7000 lees ik veel belichtingsproblemen van gebruikers?

Advies of commentaar heel welkom. Wat zouden jullie doen?

Re: Nikon D90 upgrade binnen Nikon?

Ik denk hoewel dat het soms goed is -puur financieel gezien dan- beter op tijd te upgraden naar een recenter model, omdat je na een afzienbare tijd gewoonweg nog Te weinig krijgt op de tweedehands markt.
    Het kost natuurlijk altijd centen hé, het is net als met een auto.
    Rij je hem af of zie je liever een nieuwe die nog harder kan maar wat je niet mag.
    De vraag is dus, heb je het nodig?
    Ik denk ook wel eens over die ruis, maar ik denk dat als ik een andere body zou kopen ik de D90 toch bij hou.

Ruud.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

idd,

ik denk soms ook om nog wat te wachten, en dan ook nog eens die Nikon D90 bij te houden - wegens het geldverlies zowiezo- om zo met tweede body en 2 lenzen gecombineerd te kunnen shooten op een feest bijvoorbeeld.

maar ook: na wat zoeken vind ik niet echt een proconsumer body die me omverblaast eigenlijk. Zoals gezegd zou het de Nikon D7000 op papier moeten zijn, maar ik lees veel over overbelichtsproblemen, nu ja, op het net kan je alles lezen en vinden....

Comment

Je D90 houden

Waarom? Ik lees nergens dat je nood hebt aan een ander toestel. Er "veel" voor krijgen op de tweedehands markt moet je ook nu al niet op rekenen (ik heb voor mijn D90 begin dit jaar 350 euro betaald).

De D7000 is niets scherper als de D90...objectieven zijn scherp of niet....camera's "registreren" dat alleen maar. ISO prestaties zijn wel beter uiteraard (van de D7000).

Met andere woorden, verwacht niet teveel van de verkoop...plus....zaken los verkopen levert vaak meer op als verkopen als set...dus ook daar geen voordeel.

De D300s is een grote stap vooruit op gebied van de body en bediening, maar op gebied van IQ eigenlijk vergelijkbaar met de D90.

De D7000 is de upgrade op zich wel waard, daar niet van. Hij is gewoon meer van deze tijd, al die belichtingsproblemen...dat ligt vaak meer aan de gebruikers als aan het toestel...zeker een toestel dat al even uit is zal niet veel kinderziektes meer vertonen...van elk toestel zal je (vooral bij lancering) problemen lezen. Kwestie van mensen die niet graag zien dat ze zelf de zwakste schakel zijn en niet hun camera.

Of je overstapt en wel of niet je D90 verkoopt...dat is aan jou, maar verwacht geen hoofdprijs te kunnen krijgen voor je D90 (ook niet in set...of eigenlijk...juist niet in set).
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Het meest (fout) gebruikte excuus om nieuwe spullen te kopen: tijdig vervangen dan krijg ik er meer voor terug. Net zoals je auto om de 2 jaar vervangen ipv om de 10 jaar zal je daar geen financieel voordeel uithalen, integendeel.

Simpel: ben je tevreden over je D90 en maak je naar jouw standaard mooie foto's dan moet je je toestel houden. Overschakelen naar D300s of D7000 zou ik alleen doen als je daar specifcaties vindt die je absoluut nodig zou hebben voor specifieke doeleinden, bijv, hogere seriesnelheid voor sport of vogelfotografie, werken met niet-cpu objectieven, betere bescherming tegen stof en regen,....
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

Comment

Je bent tevreden van je D90...waarom dan een upgrade maken??

Als je in veel hogere iso-waarden wilt fotografferen dan is de D7000 mischien een meerwaarde maar dan spreek ik al van iso boven de 1600.

Beter investeren in een lichtsterke lens...daar ga je veel meer plezier aan beleven.

grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Puur financieel gezien is het niet verstandig om een andere body te kopen. De bulk van de afschrijving van uw D90 heeft u al gehad en de waarde van de nieuwe body gaat ook weer vallen als een baksteen. Fotografie is en blijft een behoorlijke afslankcursus voor uw bankrekening.

Wilt u een ander toestel moet u dat beslist niet laten. Alleen moet u dan wel goede vriendjes worden met uw bankrekening.

Comment

Ik sluit me aan bij Templar, net zoals hij heb ik ook een D7000 gehad van de "eerste lichting" en ik heb toch m'n D90 gehouden en tot nu toe geen spijt van gehad. Kriebelt het soms om een upgrade uit te voeren? Absoluut. Maar of ik er betere foto's mee ga nemen, dat denk ik niet...of het moest voor betere ISO prestaties zijn. Is er iets op de markt dat me echt kan overtuigen, momenteel nog niet

Comment

Working...
                X