Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies dvd-speler voor jpeg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Na het stukgaan van mijn Philips dvd speler ( nog geen é jaar oud ) ben ik op zoek gegaan naar een goedkopere dvd speler. Het is een Panasonic geworden en ik na 8 maanden zeggen dat het een topper is. Hij leest zowat alles Jpeg-mp3-cd-cd-wma. Alles vlekeloos zonder haperingen. Voor mij geen Philips meer ! Op www.kieskeurig.nl vind je de pro en de contras van gebruikers !
    Vinnie

Comment

Vinnie, welk type?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ja geen onbelangrijk detail.
        Panasonic S-75
        Vinnie

Comment

Vooropgenomen DVD's kunnen een regiocode dragen, en zullen dan enkel af te spelen zijn op een DVD die de regiocode van de betreffende regio ondersteunt... Een manier van de licentiehouders van de content om te voorkomen dat in low-cost landen DVD's massaal worden opgekocht en dan via niet officiele kanalen in 'duurdere' afzetmarkten terechtkomen. Officieel is het ook om te voorkomen dat we massaal DVD's gaan bestellen in het buitenland nog VOOR de film in kwestie in Europa de cinemazalen verlaten heeft.

Kortom: als je een DVD koopt waarop REGIO 3 opstaat, zal een 'Merk'-cdspeler die bijna nooit in Belgie willen afspelen, want Europa is Regio 2, en de grote merken houden zich nogal aan die coderingsregels (ze hebben zelf aandelen in de content-leveranciers: vb Sony heeft ook filmmaatschappijen in hun portefeuille zitten). Heel soms vind je 'regiocodevrije' DVD-spelers. Daar is de controleroutine onklaar gemaakt, of niet mee ingeplant. Meestal gebruiken die dan een decodingchip uit professionelere apparaten, die minder vaak aan regio-codering onderhevig zijn, omdat het voor de MAKERS namelijk belangrijk is dat ze een DVD kunnen maken die ook voor andere werelddelen geschikt is, en deze ook weer kunnen CONTROLEREN... Vandaar...

Dus als je een regiocodevrije DVD-speler vindt, zal je zowel Europese als USA-discs kunnen spelen MAAR dan moet of je TV en/of DVD-speler ook nog NTSC-signalen kunnen weergeven of omzetten uit de aanwezige videodata, als ik het goed voorheb...

Comment

Je kunt ALLE dvd's met verschillende regiocodes afspelen in je dvd speler, maar je kunt slechts 5X wisselen en dan wordt de regiocode in je speler vastgezet op de laatst gespeelde dvd.
            Voor bijna iedere speler is er een 'hack' waarmee je 'm regiocodevrij kunt maken.
            Met sommige kun je zelfs de macrovision kopieerbeveiliging uitschakelen.
            Hier de link : http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks
            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Bedankt voor alle antwoorden, ik heb een nieuwe, het is de sony DVP-M50 geworden, iets minder mogelijkheden, maar speelt voorbeeldig mijn jpeg's af, met een mooie overgang trouwens en 3 mogelijkheden van snelheid tussen 2 slides( ps.panasonic was uitverkocht ).
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Er zijn veel mensen die veel geld investeren in een PC met alle toeters en bellen, bij die vele mensen zijn er dan ook nog die veel geld investeren in een TV met toebehoren. Waarom niet die twee combineren, i.p.v. een dure desktop PC koop je een laptop met DVD speler en een degelijke TV met veel aansluitmogelijkheden. Je kan die laptop als PC gebruiken, logisch, maar ook als DVD speler op je TV. Met een goed stel luidsprekers maak je er dan ook nog eens een degelijk surround systeem van.

Mijn advies: Koop een degelijke laptop als je PC aan vervanging toe is en verkoop al je oude audio componenten. Welkom tot de 'echte' digitale wereld waar je je geen zorgen meer moet maken over afspeelmogelijkheden.
                Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Ik heb zelf een Thomson DTH 231 DVD-speler.
                  Ik heb deze gekocht puur om JPEG af te kunnen spelen.
                  Neem een CD mee om hem af te spelen in de winkel.Dit heb ik ook gedaan.Er zijn namelijk spelers die de foto's maar heel langszaam opbouwen en niet in een keer op je TV gooien.
                  Deze speler kan foto's van 5 MB aan en dat is heel behoorlijk.
                  Ik hoop wel dat je een 100 Herz tv hebt, anders kan het beeld wat trillerig worden.
                  Ik heb maar een klein probleem met dit toestel.Ik krijg de balk die onder in het beeld weergegeven wordt niet weg.Ik weet ook niet of dit kan of dat ik niet weet hoe het moet.Er staat niets over in de gebruiksaanwijzing.Maar voor de rest ben ik er super tevreden over.
                  Olympus E 20p en C 40.

Comment

Voor jp(e)g of Kodak cd af te spelen gebruik ik een dvd speler van LG
                    niet duur +/- 100 € en die kan bijna alle formaten aan
                    MP3; Jpeg; Wma; DVD + en - R/RW enkel geen Divx zoals Kiss (waar ook niet alles koek en ei is,zoals je op de forums over divx kunt lezen)

Comment

Bedankt voor de antwoorden, maar zoals ik al zei; ik heb al de sony
                      DVP-M50 , echter, hij speelt alleen geen SVCD en cd-roms die ik heb opgenomen met (muziek)videoclips, die moet ik nu echter overzetten naar VCD, waar mijn vroegere APEX alles las (ook gewone cd-rom, opgenomen als cd-rom).Maar als jpg lezer voldoet ie meer dan voldoende. Alleen weet ik niet hoe je een hack moet toepassen om hem regiovrij te maken, zoals bingel een link toonde, maar ik weet zelfs niet of dat voor mijn gebruik wel van toepassing is.
                      George Orwell

Comment

De Yamakawa produkten zijn ook zeer goed en goedkoop (www.yamakawa.de)

In België is er echter zeer moeilijk aan te raken (de mijne komt uit Duitsland via www.amazon.de)

Ik heb opgemerkt dat www.complix.be nu wel de Yamakawa DVD-285vga heeft. Spijtig genoeg wel iets duurder dan in Duitsland...

Comment

Wij hebben net (ook in de Makro) een AudioSonic DVD speler gekocht. € 69 stond hij denk ik. Speelt foto's van +/- 2 MB goed af enkel de grote (+ 5 MB) krijgt hij er niet meteen op.

Verder speelt hij ook Kodak Picture CD's en de DVD R/RW's CD R/RW's ed

Groeten
                          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Even googlen...
                            In bijna alle test komen de Samsungs er heel goed uit: heel stabiel en hele goede afspeelkwaliteit (zowel audio/video).
                            Persoonlijk zou ik de goedkoopste Samsung nemen die JPEG kan afspelen.
                            Ik hoop dat je dat verder heeft geholpen...
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Op de computerbeurzen kan je goedkoop iets kopen wat alles afspeelt... MP3, DVD, Jepg en nog veel meer en die dingen zijn regio vrij en kosten amper 60 Euro, meer moet datte niet kosten.
                              En als je de testen naleest zijn deze beter dan de A merken... ???? Tja...

Comment

Working...
                              X