Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Nikon] : DX Nikkor AF-S 17-55mm f2.8 G ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

oh, die zijn al lang onder de indruk, ze vertellen het gewoon nooit graag (grapje)

Comment

ik ben gelijk verslaafd. Normaal moet ik om 9.30 uur op mijn werk zijn, maar ik kwam pas om 10.15 uur opdagen. Moest eerst foto's maken.

Comment

Blij dit topic gelezen te hebben, eveneens mooie resultaten. Ik heb deze besteld, maar er zit nu een levertermijn op van 3 weken. Nog even geduld dus
        Frank
        http://www.mirrorshades.be

Comment

Ik heb zoals reeds gezegd ook een "oogje" gehad op deze lens maar heb voor enkele dagen gewoon voor de lol wat fotookes getrokken op 17mm en op 12mm om het verschil in bereik te zien qua breedhoek en die extra breedhoekmilimeters schelen hem toch een hele boel (18mm tegen 25,5mm).Ik gebruik de breedste kant immers erg veel.

Dus ik voor mezelf besloten m'n 12-24mm zeker te houden en om daar een 17-55mm bij te kopen,die overlapping is me te groot.

Maar m'n twee slim filterkes (pol en UV) die ik gebruik op de 12-24mm kan ik eventueel ooit ook gebruiken op een 17-55mm want beiden zijn 77mm doorsnee.Dus....
          Danny's Photosite

Comment

je hebt die 2 filters toch niet op elkaar zitten he, Roadrunner?

goed dat die filters inderdaad dezelfde maat zijn, des te minder reden om je in te houden

Comment

Originally posted by NataliaNL
              je hebt die 2 filters toch niet op elkaar zitten he, Roadrunner?

goed dat die filters inderdaad dezelfde maat zijn, des te minder reden om je in te houden
              Neen 't zijn van die heel dunne filterkes zonder schroefdraad aan de buitenkant,dus geen gevaar .En dat die filters van dezelfde maat zijn is zeker meegenomen want die filters zijn verdikke duur
              Danny's Photosite

Comment

o ...... mijn filters hebben wel beiden schroefdraad....mocht het mis gaan, mag ik dan jouw 1000dingendoekjediegeen1000dingendoekjemaareenpoto penerdoekjeis lenen?

Comment

Originally posted by NataliaNL
                  o ...... mijn filters hebben wel beiden schroefdraad....mocht het mis gaan, mag ik dan jouw 1000dingendoekjediegeen1000dingendoekjemaareenpoto penerdoekjeis lenen?
                  Het zijn slimfilters en dus dunner dan normale filters zodat ze geschikt voor gebruik op breedhoeklenzen zodat je geen vignettering krijgt.Daar is meestal geen of zelfs nooit buitendraad op.Voila,ben je weeral wat slimmer.
                  Danny's Photosite

Comment

Krijg je met een gewoon UV filterke dan vignettering op 17 mm ? Ik heb nl nog een gewone B&W 77mm liggen.

Heb er wel een slim B&W polake bijgenomen. Aangezien die ook gaat passen op die 70-200, is het niet zo erg. Heb tegen vrouwke gezegd dat je dan eigenlijk de prijs van dat filterke door 2 moet delen
                    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Working...
                    X