Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Sigma??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon of Sigma??

Ik twijfel tussen de Canon 100-400mm f/4.5-5.6L IS usm en de Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX APO RF HSM, is er buiten het prijsverschil ook een kwaliteitsverschil? Heeft de sigma ook beeldstabilisator?

Alvast bedankt
    Killerke
    www.knfotostudio.be

De Bigma heeft jammergenoeg geen beeldstabilisatie.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

zou ik dit verschil merken?
      www.knfotostudio.be

Comment

Originally posted by killerke101
        je neemt de woorden uit mijn mond. Was eigenlijk al een paar dagen aan hetzelfde aan't denken.

Ik zou 'em vooral willen gebruiken met een 1.4 TC, zou de canon dan opmerkelijk beter presteren dan de bigma.
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

IS is altijd interessant, zeker als de sluitertijden lager liggen en de kans op bewegingsonscherpte toeneemt. Je moet rekening houden dat 400 of 500 (op DSLR 640mm en 800mm) toch al een redelijke zoom is. Als je met sluitertijden van boven 1/1000 zit zal IS niet echt nuttig zijn (denk ik), maar als je naar 1/250 gaat of lager wordt het al moeilijk om haarscherpe beelden te krijgen (tenzij met statief natuurlijk)
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Perrush

Ik zou 'em vooral willen gebruiken met een 1.4 TC, zou de canon dan opmerkelijk beter presteren dan de bigma.
            De Bigma kan je idd gebruiken met een TC, maar den ben je je autofocus kwijt. Tenzij je 3 pinnetjes afplakt van je TC dan zal de AF soms nog werken maar wel trager.

Comment

Hallo killerke en Perrush,

In sommige omstandigheden: ja (sluitertijden < zeg 1/180s @500mm, afhankelijk van je "ervaring" en "stille arm")

Gebruik sinds kort ook de Kenko 1.4x TC icm de Bigma, je bent dan veel eerder aangewezen op een statief cq steunpunt.

mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Wunjo

De Bigma kan je idd gebruiken met een TC, maar den ben je je autofocus kwijt. Tenzij je 3 pinnetjes afplakt van je TC dan zal de AF soms nog werken maar wel trager.

Niet helemaal juist. De 10D in combinatie met Sigma telekonverter en Sigma 50 - 500 focust nog automatisch, zij het zeer traag en slechts op enkele van zijn focuspunten.

Patrick

Comment

Originally posted by sopa
                  Niet helemaal juist. De 10D in combinatie met Sigma telekonverter en Sigma 50 - 500 focust nog automatisch, zij het zeer traag en slechts op enkele van zijn focuspunten.
                  Met de Sigma TC doet hij bij mij helemaal niets meer; met de Kenko soms wel en soms niet. Afplakken zorgt er tenminste voor dat de AF probeert te focussen, maar er is al heel wat licht voor nodig om correcte focus lock te krijgen. Niet zo verwonderlijk, als je toestel AF-t tot f5.6 en je er een f9 lens op zet.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
                    Niet zo verwonderlijk, als je toestel AF-t tot f5.6 en ...
                    dus met de canon zal het hetzelfde zijn (AF niet correct werken), die is wel f5.6 maar met een TC gaat die ook 1 stop omhoog.
                    --

Comment

Originally posted by Wunjo
                      maar als je naar 1/250 gaat of lager wordt het al moeilijk om haarscherpe beelden te krijgen
                      dus eigenlijk kun je IS buiten de echte zomerdagen zo goed als altijd gebruiken.
                      --

Comment

dus met de canon zal het hetzelfde zijn (AF niet correct werken), die is wel f5.6 maar met een TC gaat die ook 1 stop omhoog.
                        Klopt. Enkel op een EOS 1-reeks gaat de AF tot f8.
                        Pieter
                        --

Comment

dus eigenlijk kun je IS buiten de echte zomerdagen zo goed als altijd gebruiken.
                          Eens 200mm voorbij, zou ik zeggen dat IS in alle omstandigheden een voordeel is. Het is geen substituut voor een goeie lange-lens-techniek, maar wel een nuttige aanvulling. Alleen jammer dat de 100-400 nog geen IS met twee modi (panning) heeft... Of vergis ik mij?

In elk geval, hoe langer, groter, zwaarder een lens wordt, hoe gevoeliger aan trillingen, ook van de spiegel bijvoorbeeld. Een 500mm mag je bijvoorbeeld op het stevigste statief ter wereld zetten, met IS aan zal het resultaat dikwijls merkbaar beter zijn. En dan hebben we het nog niet gehad over sluitertijden tussen 1/30s en 1s - die zijn pas een ramp voor lange lenzen.
                          Pieter
                          --

Comment

Originally posted by Pieter G.

Alleen jammer dat de 100-400 nog geen IS met twee modi (panning) heeft... Of vergis ik mij?

Hallo,

De 100-400L heeft wel degelijk IS met 2 modi ...

Groetjes.

Comment

Originally posted by Froto
                              De 100-400L heeft wel degelijk IS met 2 modi ...
                              My mistake dan...

Ik dacht nochtans dat ik onlangs had gelezen dat deze het niet goed doet op statief, dus misschien is er nog een derde variant die op de tele-primes wordt gebruikt.
                              Pieter
                              --

Comment

Working...
                              X