Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands kopen

Hey allemaal

Ik eheb na lang nadenken toch besloten een Canon 5D mII (2) te kopen. Ik doe vooral concerten en denk dat die daar uitstekend voor is. Nu ik wil deze 2de hands kopen want ben nog steeds een student met een beperkt budget.

Nu wacht ik al een tijdje tot dat er hier eentje verschijnt, maar niemand verkoopt zijne blijkbaar. Met wat zoeken kwam ik op deze site terecht: http://www.zoekertjes.net/fotografie...eflex-cameras/
    Heeft hier iemand ervaring mee, ze zijn te goedkoop denk ik.
    Of heeft er iemand anders een alternatief waar ik er een zou kunnen vinden.
    Ik zou hem graag voor juli willen hebben.

Groeten

Jente

Re: 2de hands kopen

Ik zou dat niet vertrouwen. Een Nikon D700 en dan nog met een DX lens ook voor €380 zit er meer dan €1000 naast.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

en dan nog met een foto van een 24-70, klinkt verdacht.
      er staat ook nog een D800 te koop voor 850 euro???????????
      Last edited by rufus1964; 2 juni 2012, 20:19.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Op die site zijn koopjes te doen.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik zal je mijn bankrekeningnummer doorgeven, graag 800€ storten a.u.b.
          Met als referentie "weggegooid geld waarvan ik niks terug verwacht"

Laat je niet vangen met zulke zoekertjes, het is verloren geld en het net staat er vol mee !!
          Indien het te mooi is om waar te zijn is het ook niet waar

Ik heb er hier nog eentje staan, een 5D MKII met originele grip en extra batterij.
          Amper 4250 clicks op de teller en nog in garantie, hij zal dit jaar nog in verkoop gaan denk ik voor een 1500€ compleet !
          Enige puntje is dat 'm pas weg gaat aleer ik een vervangend toestel ter beschikking heb en waarschijnlijk zal dat dan een 1Dx worden maar die is nog niet leverbaar ....

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oppassen met die zoekertjes op Kapaza, 2dehands, en zeer zeker zoekertjes.net

Ik zoek ook al een tijdje een 5D Mk II en meer dan 60% van de zoekertjes die ik aanschrijf zijn oplichters. De meeste die zogezegd hun toestel vanuit Engeland moet sturen en een stupide procedure moet volgen, waardoor jij betaalt en niets krijgt.

Als de prijs te goed is om waar te zijn, is het ook zo goed als oplichters :-)
            Maar er zijn zelfs iets intelligentere oplichters die ook aan iets meer normale prijzen hun ding aanprijzen, maar alweer daar krijg je onnozele procedures om te volgen.

De enige manier om een 2de hands Mk II te kopen is hier in België iemand vinden. Er naartoe gaan, toestel testen en dan contant betalen. Enige zekere manier.

Maar na lang zuchten en browsen, ben ik toch hoogstwaarschijnlijk van plan een nieuwe te kopen met 5 jaar garantie erop, en deze zijn online al te koop aan 1790 euro, en zelfs bij Mediamarkt heb je ze ook al aan zulke prijzen.

Comment

Heb even gemaild voor de D700 met 18-105

Eens kijken wat voor mail ik terug krijg...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Heb even gemaild voor de D700 met 18-105

Eens kijken wat voor mail ik terug krijg...
                Ik heb ook nog een D700, een 1D mark III te koop voor 750 euro, ik zal je een mailtje sturen met de te volgen procedure. Eens je geld gestord hebt, wordt dit geld vast gezet. Jij kan toestel checken, en dan geld vrijlaten zodat ik het kan opnemen, dus geen enkel risico voor jou. OK?

Comment

Klinkt goed...!
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Mercie alvast allemaal.
                    Ik dacht het wel weer

Weet er misschien iemand wel plaatsen waar ze te vertrouwen zijn?
                    Winkels die 2de hands verkopen?
                    Ik heb de indruk dat de meeste mensen hun mark 2 nog niet verkopen omdat de mark 3 te duur is.

Comment

Voorlopig zal de 5D mkII nog wel even aan de prijs blijven. Wie een goed exemplaar wil verkopen kijkt ook naar de gangbare prijzen.
                      Daarnaast bent u er met de body alleen nog niet. Een voor uw doel en eisen geschikt objecties is ook niet voor een appel en een ei te verkrijgen.

Er vanuit gaande dat u
                      (1.) de basis principes van concertfotografie al onder de knie heeft
                      investeer eerst eens in
                      2. de band met de band zodat u privileges heeft ten opzichte van andere fotografen (aanwezig mag zijn bij soundchecks, achter de schermen e.d.) dan
                      3. in passend glas, daarna is het vroeg genoeg geld te steken in
                      4. het doosje wat de lens op zijn plaats moet houden.

Is 1 en vooral 2 op orde komt u al weg met een 500D of D90 voorzien van een 35, 50 of 85mm. U heeft dan geheid betere foto's dan iemand met met kilo's pro-body's en (pro-) L-glas die 15 minuten achter een hek mag verblijven of erger nog, de vreemdste capriolen mag uithalen om, vanuit de zaal , niet een foto vol achterhoofden te hebben.

Heeft u echt uw zinnen gezet op een 5D, dan is huur, tot dat ze voor u betaalbaar is, misschien een optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dioptrie Bekijk bericht
                        Voorlopig zal de 5D mkII nog wel even aan de prijs blijven. Wie een goed exemplaar wil verkopen kijkt ook naar de gangbare prijzen.
                        Daarnaast bent u er met de body alleen nog niet. Een voor uw doel en eisen geschikt objecties is ook niet voor een appel en een ei te verkrijgen.

Er vanuit gaande dat u
                        (1.) de basis principes van concertfotografie al onder de knie heeft
                        investeer eerst eens in
                        2. de band met de band zodat u privileges heeft ten opzichte van andere fotografen (aanwezig mag zijn bij soundchecks, achter de schermen e.d.) dan
                        3. in passend glas, daarna is het vroeg genoeg geld te steken in
                        4. het doosje wat de lens op zijn plaats moet houden.

Is 1 en vooral 2 op orde komt u al weg met een 500D of D90 voorzien van een 35, 50 of 85mm. U heeft dan geheid betere foto's dan iemand met met kilo's pro-body's en (pro-) L-glas die 15 minuten achter een hek mag verblijven of erger nog, de vreemdste capriolen mag uithalen om, vanuit de zaal , niet een foto vol achterhoofden te hebben.

Heeft u echt uw zinnen gezet op een 5D, dan is huur, tot dat ze voor u betaalbaar is, misschien een optie.
                        Hey

Ik fotografeer nu al een jaartje concerten voor een site waardoor ik veel kansen krijg zoals the vaccines, kasabian. Daarnaast ben ik huisfotograaf van een groot blues festival en van een muziek organisatie.
                        Qua lenzen valt het mee: een tamron 28-75 f2.8 ( die mag wel geupdate worden naar de canon) en een 70-200 f2.8 van canon. Deze zomer koop ik zeker ook nog een prime. dus qua lenzen zit het ook wel goed denk ik.
                        Waar ik me vooral aan stoor bij de 500D is de vele ruis in moeilijkere licht omstandigheden, wat je nog al veel hebt bij concerten. Daarom de keuze oom over te stappen naar de 5D

Comment

Ik verkoop mijn 5DII begin juli of eind juni, om geld te hebben om n 1Ds III te kopen.

Mijn toestel is van augustus 2010, heeft 9000 kliks, onberispelijke staat. Echte Canon batterijgreep en 2 Canonbatterijen, screenprotector, alle boekjes, cd's, kabels, lader, doos etc + extra (dik) engelstalig boek van David Busch. Evt 2 4Gb Compact Flash kaartjes mee te geven.

Enkel gebruikt bij concerten. Sensor is in januari gekuist.

Ik verkoop het zonder glas, maar natuurlijk niet aan een belachelijke prijs.
                          Last edited by johan de man; 3 juni 2012, 14:07.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Ik verkoop mijn 5DII begin juli of eind juni, om geld te hebben om n 1Ds III te kopen.

Mijn toestel is van augustus 2010, heeft 9000 kliks, onberispelijke staat. Echte Canon batterijgreep en 2 Canonbatterijen, screenprotector, alle boekjes, cd's, kabels, doos etc + extra (dik) engelstalig boek van David Busch. Evt 2 4Gb Compact Flash kaartjes mee te geven.

Enkel gebruikt bij concerten. Sensor is in januari gekuist.

Ik verkoop het zonder glas, maar natuurlijk niet aan een belachelijke prijs.
                            Wat vraag je ervoor?

Comment

Vragen via pm.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                              X