Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon D30 + Canon EF 28-135 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Waar vind je de 28-135 IS aan 300 EUR ? Kost meestal het dubbel.
    De 28-105 heeft die prijs.

of mis ik iets ?

De canon EF 28-135 USM met IS komt er overal als beste uit. Kost rond de 300 Euro.
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Comment

Inderdaad, moet toegeven dat die prijs iets te laag was 350 Euro moet normaalgezien wel lukken met de lage dollar in gedachten (en ja, ik heb de douanekosten en taksen al bijgeteld...)

Groetjes,

Christof

Comment

De D30 is wat mij betreft nog altijd een goed toestel.
        Ik heb indertijd mijn E10 vervangen door een D30 en heb er heel veel plezier aan beleefd.

Voor de lenzen kan je ook eens uitkijken naar een 24-85 f3.5-4.5 USM van Canon. De eerste modellen van die reeks zijn heel goed. Ook de 70-210 f3.5-4.5 USM (MK1) is heel goed.

Beiden wel te vinden voor ongeveer 200€ / stuk.

Wat de vergelijking D30-300D aangaat, je moet zelf even zien wat je wil. De 300D heeft een snellere AF, en 6MP. De D30 heeft 3MP, een tragere AF, maar heeft wel meer instellingsmogelijkhheden. Ik persoonlijk had men D30 nooit weg gedaan voor een 300D, maar dat ben ik uiteraard. (Heb nu Nikon dus hij is wel weg)

Wat eveneens een voordeel is, is dat de D30 met (bijna) alle EF lenzen overweg kan (ook de oudere Sigma's), wat van de 10D/300D niet gezegd kan worden.

Comment

@zippie, ik kan volgende lens kopen, heb gevraagd of het mk1 of MK2 is (en staat de II voor MK2?)

EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM, EF 70-210mm f/3.5-4.5 USM

Kun je me dit laten weten?

Thanks,

Chris

Comment

Als je je D30 ook redelijk vaak in minder lichte omstandigheden gaat gebruiken is een Canon EX flitser (380 ex al te vinden voor zo'n 100 euro) aan te raden. Het AF-hulplicht help de camera dan bij het focussen en dat gaat een stuk beter, sneller en minder irritant dan met het ingebouwde hulplichtje.
            En je hebt natuurlijk een krachtiger flitser... ;-)
            www.lowspark.nl

Comment

Originally posted by jdm

Gewoon even vraagje tussendoor. Is dat niet wat veel, nog 700 euro uitgeven aan een d30, als je ziet dat je een splinternieuwe 300d al voor een klein 900 euro kan vinden (met garantie).
              't is gewoon de vraag, valt dat dan nog echt te verantwoorden van aan een 2ehands toestel 700 euro te geven. Ik heb al een tijd met die vraag gezeten, zeker op de moment dat ik nog zat te twijfelen, tussen een 2ehands en een nieuw (model), en door het geringe prijsverschil tussen beide heb ik dan toch maar besloten om voor iets nieuw te gaan.
              ik heb mijn D30 al eens van een balkon laten vallen. wel maar van een meter of 3 (4?) hoog maar wel keihard op de beton. Hij ziet er een beetje gehavend uit en de veer van het batterijdeurtje is stuk maar voor de rest is hij nog tiptop. ik weet niet of een 300D dat zou overleven.
              en een D30 heeft mirror-lockup etc. echt wel nuttig als je weet waar je mee bezig bent.

de mijne heeft nu een 12500 foto's achter de rug geloof ik.
              www.vildaphoto.net

Comment

Working...
              X