Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus, met of zonder SLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cursus, met of zonder SLR?

Nu een camera kopen lijkt me een beetje een gok, de kans dat het achteraf (na de cursus) dan toch niet
    het juiste toestel blijkt te zijn lijkt me, aangezien de TS door zijn vraag duidelijk maakt dat de nodige
    kennis om een goede keuze te maken nog niet anwezig is, tamelijk reeël.
    Daarom beveel ik aan om nu niet te kopen en om na de cursus, als er wellicht meer gericht kan gezocht worden,
    uit te kijken naar een camera-uitrusting die dan meer kans maakt om goed aan te sluiten bij de wensen.

Comment

Ik ga nog even wachten met de aankoop van een DSLR.

Zo kan ik afwachten wat er tijdens de eerste les wordt verteld, en afwachten wat er met de markt gebeurd in de periode rond die beurs waarvan sprake.

Misschien moet ik mijn idee ivm 2de hands wel bijstellen, en rond die periode eens kijken wat er beschikbaar is. Ik kan me wel inbeelden dat er hier fanatieke hobbyisten zijn die graag het laatste model op de markt hebben. En wie weet kan ik dan een al wat hoger toestel kopen voor de prijs van een beginnerstoestel...

Ondertussen: dank aan allen voor jullie antwoord, het heeft me goed geholpen!

Comment

Met plezier en eindelijk iemand die feedback heeft bij zijn keuze
        Wel opgelet. Mijn schoonzus volgt ook een cursus fotografie (2de jaar) in avondonderwijs. De vrouwelijke lesgever gaf iedereen de raad Canon te kopen omdat "dit de beste toestellen zijn". Een goeie start .
        Uiteraard is Canon goed maar als lesgever verwacht je een meer neutraal antwoord.

Succes met je cursus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door l3art Bekijk bericht
          Ik ga nog even wachten met de aankoop van een DSLR.

Zo kan ik afwachten wat er tijdens de eerste les wordt verteld, en afwachten wat er met de markt gebeurd in de periode rond die beurs waarvan sprake.

Misschien moet ik mijn idee ivm 2de hands wel bijstellen, en rond die periode eens kijken wat er beschikbaar is. Ik kan me wel inbeelden dat er hier fanatieke hobbyisten zijn die graag het laatste model op de markt hebben. En wie weet kan ik dan een al wat hoger toestel kopen voor de prijs van een beginnerstoestel...

Ondertussen: dank aan allen voor jullie antwoord, het heeft me goed geholpen!
          goed idee, ik zou ook wachten. Wellicht leer je veel in de eerste module over de basis van hoe een toestel in mekaar zit en wat de kenmerken zijn van verschillende objectieven, ... en dan kan je gerichter op zoek naar wat je nodig hebt.

succes ermee.
          enne, waar ben je ingeschreven?

Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Als je een SLR(nieuw) besteld heb je die binnen de week via internet. Bij een goede fotozaak onmiddellijk.

De eerste lessen gaan (doorgaans) over algemeenheden en veel over basiskennis. Je kan voor de eerste zaken gemakkelijk je compact gebruiken en zelfs ontdekken dat die veel meer kan dan je voor mogelijk gehouden had. Ondertussen kun je eens kijken wat je medecursisten hebben, eens het toestel vastnemen en vragen naar de ervaringen.
            Je leraar kan je ook een aantal tips en aanwijzingen geven.
            Als je dan binnen een aantal weken iets koopt zul je al veel gerichter kunnen kiezen. Ook in een goede fotozaak kun je zeer veel info krijgen van vakbekwame, meestal niet bevooroordeelde mensen. Afhankelijk waar je woont zijn er verschillende goede fotozaken.

Denk goed na wat je kiest (Nikon, Canon, Pentax, Sony zijn de meest voorkomende merken), want eens je voor een merk gekozen hebt zit je er normaal aan vast.

Voor de rest: succes met de cursus! Hopelijk gaat er voor jou ook een mooie wereld van licht en kleur met heel veel plezier open!
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
            X