Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
veel plezier, zeer goed toestel maar als je de creatieve toer opgaat zul je vlug de praktische beperkingen leren kennen.
Is het nu echt nodig om te eindigen met een valse noot (praktische beperkingen)? Daar heeft de topicstarter, die reeds zijn DSLR gekocht heeft, toch niets aan?
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
veel plezier, zeer goed toestel maar als je de creatieve toer opgaat zul je vlug de praktische beperkingen leren kennen.
hoe kan jij dat weten?
jij hebt blijkbaar zelf nog nooit echt met een fototoestel gewerkt enkel al uwe uitleg van internet geplukt (want jij bewerkt beelden die Andere maken ,dus maak je zelf geen foto's )
laat eerst zelf maar eens wat voorbeelden zien van uw creatieve foto's die je tot nu toe nog altijd niet hebt gepost
@ bigfoot46
heel veel plezier met je toestel, welke je ook mag gekocht hebben
tegenwoordig bestaan er niet echt slechte dslr's meer hoor
het is nog altijd de persoon erachter die het hem doet
maak maar wat foto's en je zal wel veel fotoplezier beleven met je toestel
oei sorry nikoniens, de d7000 heeft uiteraard geen beperkingen, hoe dom van mij zoiets te schrijven, dat toestel heeft zelfs geen nadelen. Uiteraard het beste dat er is, toch iets anders dan al die speelgoedcamera's niet waar
De Nikon D4 en Canon 1DS Mark V hebben ook hun beperkingen. De Bugatti Veyron ook (gaat maar 419 km/u). En dat jij serieuze beperkingen hebt is intussen ook duidelijk.
D7000 is een schitterend toestel en vraagt al heel wat om ermee op de 'limiet' te zitten. Voor jouw limiet lijkt de maaltafel van 5 al genoeg.
zonder de venijnige discussie wederom op te starten zit ik ook met een soortgelijke vraag.
Keuze tussen
D7000 + extra lens (eigenlijk boven budget)
D90 (te oud??)
60D (rand budget)
600D (te instapmodel?)
Pentax K-5
Ik was er altijd van overtuigd voor een Nikon of Canon te gaan. Maar nu zag ik de Pentax. krijgt goede reviews, ligt goed in de hand en is nu voor een zeer scherpe prijs te krijgen met kitlens 18-55.
Ik weet, een kitlens is meestal matig. Vandaar dat ik er een extra lens bij wil, met groothoek zoom.
Budget is zon 1000 euro.
Ik zou dus graag een camera + lens willen waar ik verder mijn hobby kan uitbreiden. heb momenteel een Olympus E-420, maar die gaat eruit.
Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijperBekijk bericht
De Nikon D4 en Canon 1DS Mark V hebben ook hun beperkingen. De Bugatti Veyron ook (gaat maar 419 km/u). En dat jij serieuze beperkingen hebt is intussen ook duidelijk.
D7000 is een schitterend toestel en vraagt al heel wat om ermee op de 'limiet' te zitten. Voor jouw limiet lijkt de maaltafel van 5 al genoeg.
denk dat je best je oogkleppen is af zet, heb de d7000 al gebruikt voor dat jij waarschijnlijk wist dat die al bestond. Is zo als ik eerder al geschreven heb een zeer goed toestel , maar dat zijn de pentaxen en de sony's ook.
beeldkwaliteit van alle toestellen zitten praktisch op gelijk niveau met als uitschieter de sony a77/65 en nu ook waarschijnlijk de nikon d3200 (24mp)
ander verhaal krijg je als de praktische mogelijkheden van de verschillende toestellen gaat vergelijken, daar zitten de grote verschillen.
maar ja alle functies die nikon (nog) niet heeft zijn maar gadgets en onbelangrijk.
neem eens deftig den tijd om andere toestellen grondig te leren kennen, zult vlug te beperkingen leren kennen .
elk toestel heeft beperkingen en gebreken maar het een meer dan het ander.
Geef deze man een podium, microfoon en publiek aub. Of een vaste rubriek in Man Bijt Hond. Man toch ...
On-topic: ik zou persoonlijk gaan voor Nikon of Canon omwille van de lenzenrange. Heb zelf een D90 en ondervind daar weinig of geen beperkingen aan. Vanzelfsprekend is de D7000 een beter toestel, maar de D3 is ook niet ineens een minder toestel door de release van de D3S en D4
Als je gaat voor een D90 ipv D7000/60D hou je meer budgetruimte over voor goed glas, toch iets belangrijker lijkt me.
Ik zou zeggen: pluis DP Reviews, Photozone etc. eens uit op zoek naar goede lenzen die binnen je budget vallen in combinatie met de verschillende camera's.
Comment