Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    pentax k-5 gebruikt zelfde sensor met nog beter DR dan d7000, nieuwe versie van deze sensor is te vinden in de nex-5n met nog iets beter beeldkwaliteit dan de k-5 en de laatste versie van deze sensor is te vinden in de pentax- k30 en sony a57.

de canon sensor, inclusief deze vd 7d hebben toch wel een merkelijk lager DR dan toestellen van andere fabrikanten. zelfs DR van recente m4/3 sensors is beter dan van de canons.
    jaja en jij kan dat allemaal zelf bewijzen , dit heb je zelf allemaal in de praktijk ondervonden met het maken van al je perfecte foto's met je uitgebreide verzameling fotomateriaal?
    telkens maar uw gelijk willen halen en maar opzoeken op internet om toch maar ergens iets te vinden wat je kan gebruiken om toch maar uw mening op de dringen en uw gelijk proberen te halen
    man man wat ben je soms vermoeiend
    wanneer ga jij dat allemaal eens bewijzen met zelfgemaakte foto's?
    tot nu toe heb ik van u nog geen enkele foto hier op het forum zien verschijnen
    uitleggen dat wel maar zelf een foto maken ho maar dat is iets anders
    er bestaan tegenwoordig nog maar weinig slechte dslr's
    het is vooral de persoon achter het toestel die de bepaalde factor is ofdat de foto goed is of is mislukt
    als je ziet hoe dat al het materiaal (body's) gevolueerd zijn op op pakweg 8 jaar tijd
    dan zal je zelf ook wel snappen dat er geen echte slechte toestellen bestaan
    maarja voor u bestaat er maar een merk en dat is zeker niet nikon of canon
    Last edited by gert007; 30 mei 2012, 18:50.

Comment

Wat het objectief betreft kan ik U het volgende aanraden, de ef-s 18-135 is van canon. Het is niet het beste objectief op de markt maar vind het wel al in bulk formaat voor een 299€ of zelfs minder.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart en Sara Bekijk bericht
        Bedankt voor de reacties, het gaat vermoedelijk dan toch de d600 worden.
        Nog tips wat de meest praktische lens is voor te beginnen met dit toestel?
        mvg Bart
        Als je nog even kan wachten... De 650D zou in juni aangekondigd worden volgens canonrumors. Dan gaat de prijs van de 600D automatisch omlaag...
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik ben het wel met Puerte eens dat de K5 het wint van de D7000.
          Op papier in elk geval. Verschillen zijn echter zo klein dat je dit nooit in reallife zult merken

Plus de k5 is ook nog eens 200 euro goedkoper.

Maar het grote nadeel van Pentax: Er zijn veel minder objectieven en andere accessoires beschikbaar en dat zou voor mij al een reden zijn om toch voor de D7000 te gaan.
          Last edited by danielsl; 28 mei 2012, 23:32.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Op papier in elk geval. Verschillen zijn echter zo klein dat je dit nooit in reallife zult merken

Maar het grote nadeel van Pentax: Er zijn veel minder objectieven en andere accessoires beschikbaar en dat zou voor mij al een reden zijn om toch voor de D7000 te gaan.
            Ik zou hem iets anders willen stellen. Er is namelijk méér dan genoeg beschikbaar voor Pentax...alleen niet altijd van Pentax zelf.

Echter...krijg je ooit behoefte aan een pro (FF) toestel...dan zal je alsnog over moeten stappen...je zal vaker bij third party moeten shoppen...je zal geduldiger moeten zijn op de tweedehands markt. Zowel bij koop als verkoop...ofwel...probeer ook naar de toekomst te kijken Pentax is zéker geen slecht merk...maar wel een beperkter systeem met een kleinere groep gebruikers.

Dit om aan te geven dat ik het wel met je eens ben...maar het iets genuanceerder ligt (voordat fanboys weer gaan roepen dat je bij Pentax net zoveel zal vinden als bij Canon of Nikon, wat simpelweg niet het geval is (als je ooit "meer" wilt).
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              jaja en jij gelooft dat allemaal ook zelf ook nog?
              telkens maar uw gelijk willen halen en maar opzoeken op internet om toch maar ergens iets te vinden wat je kan gebruiken om toch maar uw mening op de dringen en uw gelijk proberen te halen
              man man wat ben je soms vermoeiend
              wanneer ga jij dat allemaal eens bewijzen met zelfgemaakte foto's?
              tot nu toe heb ik van u nog geen enkele foto hier op het forum zien verschijnen
              uitleggen dat wel maar zelf een foto maken ho maar dat is iets anders
              Dank voor uw inbreng van bijzonder hoog niveau, én on-topic.

Die commentaar alweer rond het posten van foto's op dit forum voordat je hier andere inbreng mag doen slaat nergens op. Tenzij je hier even het reglement laat aanpassen. (Sommigen die hier foto's posten zouden ze trouwens beter nergens tonen en zelfs thuis van de pc wegvegen, maar daar geef ik ook geen commentaar op.)

Of wou je met die foto's gaan bewijzen dat Nikon hoe dan ook het beste is ? Je kan het misschien spijtig vinden, maar eenzelfde sensor betekent inderdaad niet noodzakelijk eenzelfde eindresultaat. En soms heeft Nikon de bovenhand, soms ook niet. Voor mij maakt het niets uit, voor jou blijkbaar wel. Daarover kan je discussiëren, maar een discussie is voor mij wat anders dan jouw inbreng...

Ieder heeft het recht zijn mening te geven, en als ze je niet aan staat, dan zijn er andere mogelijkheden :
              - kijk er naast.
              - als je onderbouwing wil voor een mening, vraag er dan naar.
              - als je bewijzen van het tegengestelde hebt, geeft die dan gerust.

Maar dit soort van reacties op de man i.p.v. de bal, daar mogen de mods op dit forum af en toe wel eens iets aan doen wat mij betreft.
              Meer ga ik hier niet meer over zeggen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

wat DR betreft zijn de verschillen tussen k5 en d7000 toch niet te verwaarlozen hoor,
                wat ruis betreft op hoge ISO zijn de verschillen kleiner.
                een heel groot verschil is dat de k5 heel intuïtief is opgebouwd, weet niet of je beide al eens gebruikt heb, de k5 is een plezier om te gebruiken en als je iet of wat van fotografie kent heb je totaal geen handleiding nodig, K5 is een toestel van een ander niveau, en mooie is dat die nog goedkoper is dan d7000. heel belangrijk is ook hoe intelligent een toestel omgaat met verschillende lichtcondities , zekers voor mensen die in jpeg fotograferen.

wat objectieven betreft is het aanbod voor pentax kleiner, maar dat maakt weinig uit of het moet zijn dat je ze in je vitrine kast wil plaatsen, daarbij worden de goedkopere objectieven van eender welk merk in de meeste gevallen toch kwalitatief overclast door een goede selectie van tamron sigma .. objectieven.

denk dat de meeste kopen naam, de iets slimmere kopen op kwaliteit.
                Last edited by puerte; 29 mei 2012, 13:00.

Comment

wat DR betreft zijn de verschillen tussen k5 en d7000 toch niet te verwaarlozen hoor,
                  een heel groot verschil is dat de k5 heel intuïtief is opgebouwd, weet niet of je beide al eens gebruikt heb, de k5 is een plezier om te gebruiken en als je iet of wat van fotografie kent heb je totaal geen handleiding nodig, K5 is een toestel van een ander niveau, en mooie is dat die nog goedkoper is dan d7000. heel belangrijk is ook hoe intelligent een toestel omgaat met verschillende lichtcondities , zekers voor mensen die in jpeg fotograferen.

wat objectieven betreft is het aanbod voor pentax kleiner, maar dat maakt weinig uit of het moet zijn dat je ze in je vitrine kast wil plaatsen, daarbij worden de goedkopere objectieven van eender welk merk in de meeste gevallen toch kwalitatief overclast door een goede selectie van tamron sigma .. objectieven.

De prestatieverschillen zijn wel te verwaarlozen (zie DXOMark), tenzij je gemiddeld 1/5de stop minder dynamisch bereik vernoemenswaardig vindt...
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Je zal het ook altijd beter weten hè Tijd dat je je sprookjeswereld eens verlaat en naar de echte wereld komt met die hersenspinsels van je!!!

Je hebt beide toestellen geeneens in je handen gehad, dus je weet geeneens waar je het over hebt met je niet te verwaarlozen verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Dank voor uw inbreng van bijzonder hoog niveau, én on-topic.

Die commentaar alweer rond het posten van foto's op dit forum voordat je hier andere inbreng mag doen slaat nergens op. Tenzij je hier even het reglement laat aanpassen. (Sommigen die hier foto's posten zouden ze trouwens beter nergens tonen en zelfs thuis van de pc wegvegen, maar daar geef ik ook geen commentaar op.)

Of wou je met die foto's gaan bewijzen dat Nikon hoe dan ook het beste is ? Je kan het misschien spijtig vinden, maar eenzelfde sensor betekent inderdaad niet noodzakelijk eenzelfde eindresultaat. En soms heeft Nikon de bovenhand, soms ook niet. Voor mij maakt het niets uit, voor jou blijkbaar wel. Daarover kan je discussiëren, maar een discussie is voor mij wat anders dan jouw inbreng...

Ieder heeft het recht zijn mening te geven, en als ze je niet aan staat, dan zijn er andere mogelijkheden :
                      - kijk er naast.
                      - als je onderbouwing wil voor een mening, vraag er dan naar.
                      - als je bewijzen van het tegengestelde hebt, geeft die dan gerust.

Maar dit soort van reacties op de man i.p.v. de bal, daar mogen de mods op dit forum af en toe wel eens iets aan doen wat mij betreft.
                      Meer ga ik hier niet meer over zeggen.

als de heer puerte nu eens echte praktijkservaring zou neerpennen met een van de toestelen dat hij afbreekt of ophemeld dan zou ik het nog aannemen.
                      maar die heeft hij zo te zien niet ,alles wat hij neerpent komt van een of andere site of forum.
                      hij (mis)bruikt gewoon internet om zijn stellingen en meningen te staven.
                      ik zelf ga niet snel beweren bij hoog en laag dat camera x of z beter is dan camera a
                      zeker niet als ik er zelf geen gebruikers ervaringen mee heb.
                      en van het horen zeggen of ergens gelezen te hebben daarvoor zijn er al oorlogen mee begonnen.
                      dus zoals hij zelf geen echte ervaringen ermee heeft dan moet hij maar zijn mening over een bepaald merk niet opstompen, tot het vervelens toe van een hele hoop forumgebruikers.
                      ik kraak geen enkel merk af, elk merk heeft zijn plus en min punten.
                      het belangerijkste is nog steeds de persoon die achter het toestel staat.
                      die bepaald voor een heel hoog percentage ofdat de foto gelukt is of niet.
                      aan zijn uitleg moeten zijn foto's toch de max zijn, maar ik ben zijn foto's nog nergens tegen gekomen.

Comment

heb de meeste camera's gebruikt en niet zomaar in de winkel, weet heel goed in tegenstelling met de grote hoop op het forum over wat ik spreek. zijn verschillende mensen die me vragen om hun beelden te verwerken, zie dan ook heel goed wat ik in mijn pollen krijg.

het is nu eenmaal een feit, dat je dat leuk vind of niet, dat momenteel op APS niveau canikon de zwakste toestellen op de markt heeft, leer dat nu toch eens te verstaan.
                        zijn die Canikon toestellen slecht, nee, maar daar is nu eenmaal beter en dikwijls voor minder geld dan nog wel.

een reviewke dat ik toevalig vandaag eens bekeken heb (USA-today) schrijven ze bvb het volgende
                        (hecht zelf niet veel belang aan reviews maar allez heb je eens de visie van een ander)

Of all the cameras we've tested, the SLT-A77 ranks among the very best, holding its own even against the pro-level Canon 5D Mark III. The Mark III and cameras of its ilk do much better in challenging low light conditions, but if light is plentiful, you'd have a hard time seeing the difference.

opmerkelijk dat men de a77 altijd gaat vergelijken met FF toestellen, en dan nog wel met heel recente, op hoge ISO kan APS niet tippen aan FF dat is logisch.

en als je iets wil weerleggen leer doe dat dan is op een gemotiveerde manier te doen goed ondersteund en met blijk van kennis , ipv van al dat gezever.

Comment

Laatste 2 berichten verwijderd, graag weer even on topic alsjeblief anders zie ik me genoodzaakt de discussie te sluiten en daar is de TS niet mee vooruitgeholpen . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

nogmaals allen bedankt voor de ins and outs. De D7000 is van mij.
                            Flickr één
                            Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                              nogmaals allen bedankt voor de ins and outs. De D7000 is van mij.
                              Goeie keuze

Comment

goede keuze , je laat je tenminste niet gek maken door sommige die enkel en alleen hun info van internet halen om hun gelijk te krijgen
                                veel plezier ermee en laat af en toe maar eens een foto zien in de beginnershoek

Comment

Working...
                                X