Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Daarnet in de een NL winkel gestaan met drie SLR's voor mij. Wat had ik gevraagd? Een wat grotere SLR (grote handen) met een top scherm.
    Wat staan wikken en wegen met een Canon 600 D, Sony A77 en een Nikon D7000.
    Sony en Canon zitten wat ergonomie( greep) betreft dicht bij elkaar en een kantelbaar scherm. De Nikon komt het zwaarst uit de hoek alhoewel hij kleinere afmetingen heeft (meer Magnesium in de body)
    Is de Canon een waardige concurrent voor de twee kompanen of moet ik eerder vergelijke met een 60D?
    Als ik op dpreview de vergelijken maak valt mij voor de Sony op de mega-meer pixels,12 fr/sec, gps en "maar" een EFV.
    Ik geef toe dat ik met de D7000 in mijn gedachten naar de winkel was gegaan. Maar de verkoopster was zelf een Sony gebruiker en vond het feit van de beeldstabilasatie in de body ipv in de lens een groot voordeel ivm kostprijs van de lenzen.
    Wie me wat advies.
    Flickr één
    Flickr two

Re: SLR, ik kan niet kiezen, of toch moeilijk

Als ik moest kiezen tussen die 3 modellen, zou ik zonder twijfel voor de Nikon D7000 gaan. Zalige Sony Exmor sensor in de D7000 en een heel groot lenzenaanbod van Nikon zelf. De Canon 600D is gewoon een klasse lager (de Nikon D7000 moet je eigenlijk vergelijken met de Canon EOS 7D) en heeft een slechtere sensor (op dat vlak loopt Canon terug wat achter op de concurrentie). Het grootste lenzenaanbod vind je volgens mij echter bij Canon. Kijk niet alleen naar de body, maar ook eens naar het lenzenaanbod van de 3 en neem dat mee in je beslissing aangezien je lenzen in principe langer meegaan dan bodies.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

De Nikon D7000 , niet twijfelen
      2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Ik zou ook direct voor de D7000 gaan . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik zou ook direct voor de D7000 gaan . . .
          kwijl ... D7000
          Clueless ...

Comment

Jullie hebben afgesproken onder elkaar?

We maken die kerel eens goed gek?
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              Jullie hebben afgesproken onder elkaar?

We maken die kerel eens goed gek?
              Ik heb een Canon EOS 550D, maar als ik vandaag volledig vanaf 0 moest starten, zou het hoogstwaarschijnlijk Nikon worden omwille van de superieure sensor. Qua lenzenaanbod staat Canon mij wel ietsje meer aan.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

De D7000, is hoe je het ook draait of keert de beste Crop-camera op de markt!
                Een degelijke camera, met een prachtige sensor, film & fotofuncties, ...

Zelf heb ik mezelf voorgenomen te wachten tot December. Misschien wordt de keuze dan nog iets moeilijker, als er misschien nog een D7100 of D400 in de rij staat.
                Moest ik vandaag kopen dan was het de D7000.

Sony zou ik zelf nooit kopen, lijkt me op dit moment een zinkend schip...
                Bovendien zijn hun lenzen vrij duur ivm. de Nikon en Canon varianten.
                Last edited by C. Ruben; 26 mei 2012, 19:34.
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

D7000 !
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

geen speelgoed kopen.
                    Koop de Pentax K5:
                    zelde sensor als de D7000 maar presteert beter. Daarbovenop beeldstabilisatie in de camera en bovendien weerbestendig. En ....... nog goedkoper ook!

Het is algemeen geweten dat de Pentax de best presterende crop camera op de markt is (en niet de D7000). Je kan gerust even de resultaten van alle tests op alle review sites bijeen tellen en dan zie je dat de Pentax (terecht) wint (ondanks het feit dat Canon en Nikon zoveel beïnvloeden door hun sponsoring).

Als je lenzen gaat kopen (en vooral de hogere kwaliteit) zal je merken dat lenzen met stabilisator in de lens ook een stuk duurder zijn.
                    Ik zou zonder twijfel gaan voor de K5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                      Maar de verkoopster was zelf een Sony gebruiker en vond het feit van de beeldstabilasatie in de body ipv in de lens een groot voordeel ivm kostprijs van de lenzen.
                      Wie me wat advies.
                      Bekijk de kostprijs van de Sony lenzen in relatie tot de kostprijs van soortgelijke lenzen van een ander cameramerk en u weet meer.

PS,verschillen in aantallen pixels zijn in de praktijk 100% irrelevant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                        geen speelgoed kopen.
                        Koop de Pentax K5:
                        zelde sensor als de D7000 maar presteert beter. Daarbovenop beeldstabilisatie in de camera en bovendien weerbestendig. En ....... nog goedkoper ook!

Het is algemeen geweten dat de Pentax de best presterende crop camera op de markt is (en niet de D7000). Je kan gerust even de resultaten van alle tests op alle review sites bijeen tellen en dan zie je dat de Pentax (terecht) wint (ondanks het feit dat Canon en Nikon zoveel beïnvloeden door hun sponsoring).

Als je lenzen gaat kopen (en vooral de hogere kwaliteit) zal je merken dat lenzen met stabilisator in de lens ook een stuk duurder zijn.
                        Ik zou zonder twijfel gaan voor de K5.
                        Ik vraag mij eigenlijk af of de K5 goed in de hand ligt. Hij ziet er namelijk nog hoekiger uit dan een auto uit de jaren 80.

Verder heeft Pentax tot op heden precies geen telelenzen langer dan 300mm (zie hun lenzen roadmap)? Good luck dan voor de vogelfotografen onder de Pentax gebruikers.
                        Last edited by jocau; 26 mei 2012, 23:08.

Comment

Wanneer je een DSLR gaat kopen dan zou ik eerst de vraag stellen welke lenzen je denkt te gaan gebruiken. Lenzenkeuze heeft te maken o.a. met onderwerp en natuurlijk je stijl van fotografie. Pas als je weet welke lenzen je wilt dan kijk je welke body daarop past.

Lenzen gaan langer mee dan een body en zijn bepalender dan de body voor het eindresultaat.

Bedenk dat geen enkel merk een compleet lenzen arsenaal heeft. De beperking van pentax is al genoemd. En Nikon heeft geen tegenhanger van de Canon 70-200 4.0 L IS en de 300 mm 4.0 L IS. Aan de andere kant, Canon heeft geen 12-24 mm 2.8 voor FF.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Volgens mij kent de Canon MP-E 65mm F/2.8 ook geen gelijke? Ideaal voor de extreme macro liefhebber met een vergrotingsfactor van 5!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Ik vraag mij eigenlijk af of de K5 goed in de hand ligt. Hij ziet er namelijk nog hoekiger uit dan een auto uit de jaren 80.

Verder heeft Pentax tot op heden precies nog geen telelenzen langer dan 300mm (zie hun lenzen roadmap)? Good luck dan voor de vogelfotografen onder de Pentax gebruikers.
                              Hij ligt redelijk goed in de hand maar, eerlijk is eerlijk, er is beter.
                              Ik heb grote handen en ik heb er een batterijgrip opgezet en nu is hij prima.
                              Trouwens, ik vind nog altijd de Olympus E3/E5 het best in de hand liggen van alle camera's (die heeft ook de beste zoeker).

Wat die lenzen betreft, ik gebruik Sigma's, Carl Zeiss ZKs en heb enkel de 12-24 mm f4 en 200mm 2.8 van Pentax zelf. Als ik ooit in vogels geïnteresseerd zou geraken dan zie ik niet in waarom ik niet een uitstekende Sigma zou kunnen gebruiken.
                              En bedenk maar eens hoeveel % van de vogelaars genoeg geld verdient om de topklasse van lange Canon en Nikon tele's te betalen.

Comment

Working...
                              X