Bij de laatste 300 foto's heb ik bijna steeds een zwarte band, onderaan de foto. Mijn toestel heeft nu 62.126 clicks. Is dit een software addertje dat door de constructeur is ingebouwd om een ander toestel te kopen???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
zwarte streep D70s
Collapse
X
-
- 11 februari 2009
-
Labels: Geen
-
-
Re: zwarte streep D70s
dat zal vast geen software addertje zijn maar eerder een defect. is het een volledige balk of één rij pixels die zwart is. een beetje verder staat er ook een item over een lijn door de foto. resultaat waarschijnlijk sensor.Met de vriendelijke groeten, Ruud.
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldtimerke Bekijk berichtBij de laatste 300 foto's heb ik bijna steeds een zwarte band
De kans dat dit een ingebouwd softwareprobleem is lijkt me uitgesloten. Ik acht het waarschijnlijker dat er een probleem is met het gordijn: gaat niet snel genoeg. In dat geval kan een professionele reinigingsbeurt nog wel eens helpen.
Comment
-
- 11 februari 2009
-
ziet er zo uit. Vreemd genoeg is het niet bij elke foto. Bij verticale foto's is het minder
[Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]
Comment
-
Belichtingstijd ziet er goed uit, het kan dus ook je spiegel zijn die niet volledig opklapt, bijzonder doordat het onderaan je foto zit.
Neem er eens het objectief af, en zie bedien het toestel eens zonder objectief, mischien kan je zien of het de sluiter of de spiegel is.Last edited by Guest42; 22 mei 2012, 08:07.
Comment
-
-
- 11 februari 2009
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldtimerke Bekijk berichtziet er zo uit. Vreemd genoeg is het niet bij elke foto. Bij verticale foto's is het minder
En nu zonder zeveren: probeer hem eens onderste boven en maak zo een aantal foto's.
Misschien 'valt' dat gordijn dan gemakkelijker en kan het je sluitertijd wel volgen.
Of met langere sluitertijden (1/15, 1s,...)
Als je dan variatie ziet is het waarschijnlijk je sluiter die problemen geeft.
(aan andere: verbeter indien niet correct)
Is een sluiter geen systeempje van allemaal lamellen die over elkaar schuiven?
Als er dan vuil of een beetje vettigheid tussenkomt kunnen die kleven.
En dan werkt uw sluiter niet meer zo correct neem ik aan.
Sluiter van Canon 50D (enkel ter illustratie van wat ik bedoel)Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
- 11 februari 2009
-
onderste boven zit de vlek bovenaan, welliswaar veel minder.
Ik heb aan onze uitgever gevraagd of ik geen nieuwe body krijg, een D90, maar heb nog geen reactie gekregen... 't Is een Nederlander!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk berichtIk denk aan de sluiter.
En nu zonder zeveren: probeer hem eens onderste boven en maak zo een aantal foto's.
Misschien 'valt' dat gordijn dan gemakkelijker en kan het je sluitertijd wel volgen.
Of met langere sluitertijden (1/15, 1s,...)
Als je dan variatie ziet is het waarschijnlijk je sluiter die problemen geeft.
(aan andere: verbeter indien niet correct)
Is een sluiter geen systeempje van allemaal lamellen die over elkaar schuiven?
Als er dan vuil of een beetje vettigheid tussenkomt kunnen die kleven.
En dan werkt uw sluiter niet meer zo correct neem ik aan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtBelichtingstijd ziet er goed uit, het kan dus ook je spiegel zijn die niet volledig opklapt, bijzonder doordat het onderaan je foto zit.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtNiet zo verwonderlijk, want het beeld staat op z'n kop in de camera.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtVoila, jij hebt het meteen begrepen hjanssen. Spiegel klapt naar boven, dus is de donkere streep aan de onderkant, maar als je de camera ontspant zonder objectief moet je dat volgens mij kunnen zien.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
Comment