Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 vs D's met betere videofunctie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D90 vs D's met betere videofunctie

Oorspronkelijk geplaatst door Elpee Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

Achteraf gezien is de video misschien toch niet zo belangrijk, ik verwachtte blijkbaar nogal veel van die functie.
    Dan blijf ik toch bij de D90, mijn (digitale) fotografie-ervaring is hier goed genoeg voor, maar voor een D7000 zou ik eigenlijk meer tijd moeten kunnen maken dan ik heb. En natuurlijk is hij een stuk goedkoper.
    Maar waar is ie nog beschikbaar? Overal uitverkocht zo blijkt... Bij bvb. Fnac niet, maar daar betaal je meer dan 700 euro.

Elpee
    Bij foto Konijnenberg in Turnhout is hij nog op voorraad (de body) voor 599 Euro.

Groeten,
    Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Ik heb toch helemaal niet gezegd dat die sneller is.
      voor zover ik uit je uitspraak kan opmaken doe je dat wel
      je zegt letterlijk :
      Wil je echt filmen, dan ben je misschien beter af met een Canon (550D ofzo)
      daarmee zeg je toch dat een canon (550 ofzo) beter /sneller is dan een nikon D7000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elpee Bekijk bericht
        Bedankt voor de reacties.

Achteraf gezien is de video misschien toch niet zo belangrijk, ik verwachtte blijkbaar nogal veel van die functie.
        Dan blijf ik toch bij de D90, mijn (digitale) fotografie-ervaring is hier goed genoeg voor, maar voor een D7000 zou ik eigenlijk meer tijd moeten kunnen maken dan ik heb. En natuurlijk is hij een stuk goedkoper.
        Maar waar is ie nog beschikbaar? Overal uitverkocht zo blijkt... Bij bvb. Fnac niet, maar daar betaal je meer dan 700 euro.

Elpee
        Ik heb de mijne vorige zaterdag bij Konijn gekocht voor idd 599€'. Bij fvdshp(foto Dierickx in Mortsel) is hij beperkt in voorraad maar kost er iets meer(625€). Voorts heb ik hem ook niet meer gevonden. De verkoper bij Konijn vertelde me dat de winkels ze amper tot niet meer in voorraad nemen. Ik denk dat de verkoop van dit model dan ook het einde nadert..

Comment

Ik ben ook aan het twijfelen, ik heb nu een D3000 waar ik eigenlijk wel content van ben juist op vlak iso vind ik dat die regelmatig iets te kort komt en vooral ik heb verschillende lenzen van een F601 die op de D3000 geen AF hebben. En ik twijfel nu of ik een D90 zou kopen of zoeken achter een 2ehands D7000 (want er is geen budget voor een nieuwe). Filmen doe ik wel met een camcorder of GSM, fotografie is mijn hobby en daar moet het voor mij voor dienen.

Comment

Ik heb beide gehad en hele tijd gebruikt en D7000 is toch op alle vlakken nog een overtreffende trap in vergelijking met de D90. Zou in die zin niet twijfelen, qua technologie staat de D7000 véél verder, bijvoorbeeld op vlak van ISO.
            De 3200 of 5100 reeks is toch heel wat minder camera dan bovengenoemde toestellen. 2de instelwieltje, lcd-schermpje bovenaan, bouwkwaliteit zoals de D7000 die weather-sealed is enz...

D90 nieuw voor 599 euro of (bij mij bijvoorbeeld - zie verkoopstopic) een D7000 op de kop tikken voor 700 euro (allé, 699 euro dan).

Comment

Ik zou niet snel een d90 kopen voor video ( of welke ander nikon behalve de d800, ook niet de d4 )

Verder kan ik weinig adviseren omdat voor het dslr filmen wordt eigenlijk alleen canon of panasonic gebruikt. Ik weet niet hoeveel 5100 duurder is dan de d90 maar ik vermoed dat het weinig scheelt en is veel beter dan d90

Comment

Working...
              X