Ik heb nu de canon 100-300mm III zonder usm, is het dan aan te raden de 100-400mmIL te nemen? Ga ik dit verschil merken? Die lens is natuurlijk een hele investering en heb enkel shorten om te verkopen dus zoveel ga ik daar nu ook wel niet voor krijgen he
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Afrika + digitaal?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by wimver
Jk,
neem in elk geval een auto adapter mee voor zowel je camera batterijlader als je opslagmedium. 220V is soms moeilijk te vinden in Afrika, en als het er al is kan het zijn dat er maar 160 volt op de leidingen zit, op en af gaand, soms helemaal wegvallend, en daar kunnen sommige apparaten niet goed tegen. maar autos vind je overal, en die spanning is redelijk constant. en iedereen is zeer behulpzaam meestal om je uit de nood te helpen. Opgepast: vrachtwagens gebruiken 24 volt en geen 12!!
indien je een dslr neemt, maak ook een grote transparante plastieken zak met langs 2 zijden een gat, afgeboord met een elastische band, een soort goed aansluitende mouw die je over je 2 handen kan schuiven. dit om je lenzen te vervangen zonder dat er stof in komt. in de zak bewaar je ook 2 witte handschoentjes, want je handen gaan enorm condenseren in zo'n zak, en dan kan er condens op de sensor komen. je doet best die handschoenen aan in de zak, anders breng je stof van buitenaf naar binnen en ben je even ver.
je kan bovenstaande natuurlijk best vermijden door een all round lens te kopen die je er gans de tijd laat opzitten. maar in elk geval, stop je camera, welk model dan ook, zoveel mogelijk in een stofvrije zak als je niet fotografeert. het stof is ginder veel fijner dan hier, en voor je het weet zit het aan de binnenkant van je LCD schermpje (s) en in al die verdomd kleine hoekjes en spleetjes van de camera.
en hou je camera uit de zon!
Comment
-
Originally posted by Wunjo
Originally posted by Pieter G.
Ik moet zelfs geen geld hebben voor mijn broek
Sorry dat ik dit topic off-topic weer bovenhaal.
Comment
-
Originally posted by Pieter G.
Ha nee, dat was jij niet, maar Roadrunner. Vraag mij niet waarom, maar ik haal jullie twee dikwijls door mekaar. (Lap, nu heb ik er twee tegelijk beledigd. ) Alhoewel, na uw bleekmiddelkuur zou er geen persoonsverwarring meer mogen zijn.
http://www.vannecke.be
Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4
Comment
-
Originally posted by Sam Jae
Originally posted by Dama
LOL Als ik naar Afrika kon door enkel mijn broek te verkopen, was ik ook weg hoor, bloot gat of niet
Originally posted by Jochen
... Als ik morgen naar Afrika kan geraken door mijn broek te verkopen ...ja dan loop ik maar in mijn bloot gat. Ik zwans niet...
Greetz
Sam Jae
Of misschien zijn die naakstranden niet eer nodig en mogen we eindelijk overal rondlopen.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Pas in ieder geval op je Camera!!
Onze Fuji finepix S602Z is op klaarlichte dag in Dar Es Salaam van ons lijf gerukt - en de Tanzaniaanse flikken zijn ook niet zo leuk.
Voor het overige: vanuit Morogoro heb je goede busverbindingen naar zowel Noord & Zuid (neem Scandinavian bussen, de anderen verongelukken nogal vaak). Rough Guide is beter dan LP trouwens & volledig eens met televereisten : min 300 heb je nodig.
Vrij veel internetcafé's trouwens, ook in de outback.
veel plezier!!
Comment
-
-
Originally posted by bartgp
Pas in ieder geval op je Camera!!
Onze Fuji finepix S602Z is op klaarlichte dag in Dar Es Salaam van ons lijf gerukt - en de Tanzaniaanse flikken zijn ook niet zo leuk.
Voor het overige: vanuit Morogoro heb je goede busverbindingen naar zowel Noord & Zuid (neem Scandinavian bussen, de anderen verongelukken nogal vaak). Rough Guide is beter dan LP trouwens & volledig eens met televereisten : min 300 heb je nodig.
Vrij veel internetcafé's trouwens, ook in de outback.
veel plezier!!
Comment
-
als je echt in de middle of nowhere zit, dan is er 's avonds soms stroom van een generator. Pas hier mee op! ik heb zelf op een klein eilandje in indonesie meegemaakt dat een laptop doorgebrand was. Je ziet al vaak aan de lampen die overal hangen dat de stroomtoevoer zeer onregelmatig is, de lampjes zijn makkelijk te vervangen (dat is ook de instelling van de locals)een laptop oid wordt moeilijker.
Succes met je Thesis! en sterkte met die hele vervelende vrije dagen/wekenFotograferen; De kunst van het weglaten!
http://zeerob.fotopic.net
Comment
Comment