Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kras op spiegel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kras op spiegel?

Wanneer ik door de zoeker van mijn camera kijk, zie ik een heel klein streepje, zo'n 4mm groot denk ik en 1mm breed. Het blijft als ik er andere objectieven opzet.
    Ik heb mijn beeldsensor al een paar keer gereinigd maar het blijft.

Zou dit een krasje op mijn spiegel kunnen zijn?
    Last edited by Societyiswrong; 19 mei 2012, 00:57.
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

Re: kras op spiegel?

Dan moet je je spiegel bekijken, maar ik denk dat het iets is op je matglas.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wees trouwens voorzichtig met je matglas, voor je het weet is het om zeep. Bij sommige modellen kan je het matglas er uit halen om het te reinigen of te wisselen met een ander type, raak het nooit met je vingers aan op het oppervlak, neem het liefst vast met een pincet.

Comment

Als je het streepje ook op je foto ziet, dan zit het op je sensor en niet op je spiegel. In dat geval best je sensor eens laten reinigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi J Bekijk bericht
          Als je het streepje ook op je foto ziet, dan zit het op je sensor en niet op je spiegel. In dat geval best je sensor eens laten reinigen.
          op mijn foto's kan ik dit niet terugvinden...
          Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
            op mijn foto's kan ik dit niet terugvinden...
            'Oef' zou ik zeggen. Nu enkel je spiegel eens laten reinigen (wat minder erg is natuurlijk).

Comment

En hoe kun je dat dan in de zoeker zien?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

'Oef' zou ik zeggen. Nu enkel je spiegel eens laten reinigen (wat minder erg is natuurlijk).
                Dingen op je spiegel zie je niet, want die zit halfverwege het lichtpad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dingen op je spiegel zie je niet, want die zit halfverwege het lichtpad.
                  Bedoelt u dat een voorwerp dat op de spiegel zit niet in focus is en daardoor niet zichtbaar zal zijn (en zeker niet herkenbaar)?

Comment

De spiegel dient om te zien wat je gaat fotograferen, bij het nemen van de foto klapt de spiegel omhoog en is de sensor klaar voor belichting als de sluiter opent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                      Bedoelt u dat een voorwerp dat op de spiegel zit niet in focus is en daardoor niet zichtbaar zal zijn (en zeker niet herkenbaar)?
                      Ja, daar komt het op neer.

Comment

Je kan best met een blaagbalg eens blazen in je body, of door een fotograaf laten doen.
                        Dan eens kijken door de zoeker, als je het nog steeds ziet en je ziet niets op de spiegel of het matglas dan is er wat anders aan de hand (had ik ook met m'n D70).
                        Als iets zichtbaar is door je zoeker gaat het normaal niet op de foto staan want voor de foto tellen de spiegel en matglas niet mee ...
                        Iets op de lens daarentegen zal wel zichtbaar zijn maar dan zou het al eerder op het achterste lenselement moeten zijn.
                        www.flickr.com/photos/sven_vdb
                        ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

Comment

Working...
                        X