Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aantal cliks bij een dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aantal cliks bij een dslr

    hallo allemaal,

    Zijn er ergens maatstaven inzake het aantal cliks dat een dslr mag tellen vooraleer hij aan vervanging toe is?
    Ik gebruik momenteel bijna vijf jaar een canon 400D en ik popel een FF aan te schaffen. Ik investeerde al in goeie objectieven en vraag naar ervaringen of de overstap naar FF echt de moeite loont. Zijn de foto's zoveel beter dat het die overstap verantwoordt.
    Uiteraard weet ik ook dat de persoon achter het toestel verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de foto's
    Uw beknopte mening graag.

  • #2
    Re: aantal cliks bij een dslr

    De 350D word door ons niet veel meer gebruikt ( wel door kleindochter van net geen 6 jaar) zolang het toestel werkt moet het niet vervangen worden , pro toestellen gaan natuurlijk gemakkelijk boven de 100.000 clics.Overstap van een 400D naar FF zal wel groot zijn maar ik heb naast de 5DmkII ook een 7D en zou geen van beide willen missen . Ze zijn totaal verschillend met elk hun kwaliteiten , de mkIII zou daar momenteel beter in zijn daar hij wat heeft overgenomen van de 7D . Het is te zien wat je budget is .De 5DmkII is veel beter in hoge iso en de mkIII zou daar nog beter in zijn.Een cropp toestel heeft dan weer een voordeel naar mm's (mmX 1,6).Het is iets wat je allemaal zal moeten afwegen , wat fotografeer je nu het meest ?Ik had al heel wat L glas maar de nieuwe 70/200 is toch weer iets beter dan de lenzen die ik had , het is een mooie aanvulling.je moet natuurlijk wel eens stoppen want goedkoop is het niet.
    Last edited by François02; 18 mei 2012, 15:38.

    Comment


    • #3
      Re: aantal cliks bij een dslr

      Helaas, wellicht zal je 400D nog vele jaren me egaan. Als je goede optiek hebt is het wellicht een idee om eens te kijken naar de 5D Mark I. Dan heb je voor zo'n 600 euro een enorme stap vooruit.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: aantal cliks bij een dslr

        Als je goede optiek hebt is het wellicht een idee om eens te kijken naar de 5D Mark I.
        Heb ik onlangs ook gedaan, een merkbaar verschil, enkel voor de schitterende zoeker is de overstap al de moeite waard ! Niet twijfelen !

        Comment


        • #5
          Re: aantal cliks bij een dslr

          Is die 5D mark I nog te kopen? Zo ja waar en voor hoeveel ongeveer? Toch niet meer bij digicamshop!

          Comment


          • #6
            Re: aantal cliks bij een dslr

            Oorspronkelijk geplaatst door huysttem Bekijk bericht
            Is die 5D mark I nog te kopen? Zo ja waar en voor hoeveel ongeveer? Toch niet meer bij digicamshop!
            Uitsluitend nog tweedehands. Maar daar is op zich ook niks mis mee De 5DII is nog wel nieuw verkrijgbaar maar die kost wel een paar centen meer...
            www.indetailfotografie.nl

            Comment

            Working...
            X