Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe digitale compactcamera

Hey,

Ik ben op zoek van een nieuwe digitale compactcamera. Ik heb altijd een canon gehad maar ik heb ook een spiegelreflexcamera en dat is een Nikon.

Hebben jullie enige tips voor welk toestel/merk ik best eens zou kijken?

Groetjes

Re: Nieuwe digitale compactcamera

Zoek je een klein compact toestelletje voor in de achterzak of mag het iets groter zijn met mogelijkheden ?

Comment

misschien een camera die water en stof dicht is.

Comment

Nikon P510 heeft een 42X optische zoom en heb je dus altijd de juiste lens erop staan.Zal wel niet in een achterzak passen.

Comment

Ik zoek eerder een modelletje voor in de achterzak met liefst zoveel mogelijk megapixels en een goede optische/digitale zoom!
          Ik zou graag de best mogelijke kwaliteit hebben, met een klein toestel :-)

Comment

Ik ben persoonlijk heel tevreden van een Sony DSC-HX9V die ik er sinds een dikke week bij heb . Ondertussen is daar een opvolger van (HX10V en HX20V), dus is het ander model nu vrij interessant geprijsd. De nieuwe hebben meer Mp, groter bereik, maar anderzijds pas vanaf 25mm ipv 24 en ze zijn ook een pak duurder.
            Resultaten zijn zelfs bij hoge iso best OK (voor een compact), en ook filmen gaat prima.
            Andere merken zullen wel iets gelijkaardigs hebben.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Vergeet bij een compactje "zoveel mogelijk megapixels", omdat die toch niet belangrijk zijn, en met die kleine sensor eigenlijk voor slechtere beeldkwaliteit zorgen. Meestal strand je ergens op een 12 MP, en dat is meer dan genoeg.

Vergeet ook die digitale zoom, en hou enkel rekening met de optische : ook die digitale zoom is gezever. Het is veel beter om gewoon zelf te croppen met een fotobewerkingspakket.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat het mag kosten, maar dingen als een Sony HX-9V, een Canon S100 of Olympus XZ-1 kunnen al een goeie start zijn.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Vergeet bij een compactje "zoveel mogelijk megapixels", omdat die toch niet belangrijk zijn, en met die kleine sensor eigenlijk voor slechtere beeldkwaliteit zorgen. Meestal strand je ergens op een 12 MP, en dat is meer dan genoeg.
                100% akkoord met deze stelling, ik heb ooit een Fuji compact F30 ( als ik me goed herinner ) gehad, mat 6 miljoen pixels, één van de beste toestelletjes die ik ooit gehad heb . . . ook qua ruis.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                X