Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help bij keuze "high end" compactje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help bij keuze "high end" compactje

Omdat mijn vriendin ook graag foto's neemt maar de 5D te lomp vindt en omdat ik graag iets klein mee heb op café met de vrienden ben ik aan het uitkijken naar een compact camera.

Ik heb m'n keuze kunnen beperken tot:
    • Canon S100
    • Olympus XZ-1
    • Fuji Finepix X10
    • Panasonic Lumix LX5

Ik hecht veel belang aan goede eigenschappen voor indoor fotografie met weinig licht.
    Dus belangrijke eigenschappen zijn een rappe lens en zo weinig mogelijk ruis op hoge iso waarden.

Wat denken jullie?

Re: Help bij keuze "high end" compactje

Mijn vriendin heeft vorig jaar als aanstaande moeder een PowerShot gekregen voor haar moederdag, om foto's van de baby te kunnen nemen. Mijn keuze is toen gevallen op de Canon PowerShot SX230.
    Wij wonen tijdelijk in een klein rijhuisje, waar totaal niet veel licht is, en het verbaasd me steeds weer wat een knappe foto's dat kleine toestelletje maakt, zelfs in 'ongunstige' omstandigheden. Mits de S100 nog een klasse hoger ligt, kan het er alleen maar beter op worden.

Er zijn winkels genoeg waar je de toestellen kan uitproberen in de winkel, zoals bijvoorbeeld http://www.fotokonijnenberg.be, zo kan je je ook een beeld vormen die je keuze kan vergemakkelijken.
    Try and fail, but don't fail to try.
    Toestel: Canon EOS 1000D
    Glaswerk: Sigma 18-50mm, Sigma 50-200mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdx Bekijk bericht
      Omdat mijn vriendin ook graag foto's neemt maar de 5D te lomp vindt en omdat ik graag iets klein mee heb op café met de vrienden ben ik aan het uitkijken naar een compact camera.

Ik heb m'n keuze kunnen beperken tot:
      • Canon S100
      • Olympus XZ-1
      • Fuji Finepix X10
      • Panasonic Lumix LX5

Ik hecht veel belang aan goede eigenschappen voor indoor fotografie met weinig licht.
      Dus belangrijke eigenschappen zijn een rappe lens en zo weinig mogelijk ruis op hoge iso waarden.

Wat denken jullie?
      Er loopt een CANON G1X topic met voorbeeld foto's op high iso (tot 12800)
      ik gebruik deze naast mijn 5D2.. de beeldkwaliteit van deze camera is excellent
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Als je 't mij vraagt:
        Canon SX230 of 260
        Nikon Coolpix 9100 of 9300.

En zeker ook die Panasonic LX5 maar de zoom is aan de beperkte kant.

Ik heb ook lang uitgekeken naar de Panasonic TZ 30 maar vond de dpreview test niet zo positief: http://www.dpreview.com/reviews/pana...20-tz30-review

Djienbe

Comment

Het is de Pana LX5 geworden (goeie 2dehands deal kunnen doen).
          Heb hem pas sinds gisteren, maar so far so good denk ik.
          In elk geval mooie bokeh en scherpe foto's. Ruis op hogere iso waarden valt ook redelijk goed mee.

Comment

Working...
          X