Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw toestel Sony A55 - A57 - A65 + Lens

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
    Tof! En... tevreden van de combinatie?
    Das een beetje snel om nu al te oordelen, is mijn eerste dslr, volgende week heb ik verlof en ga ik er eens een dagje mee testen en proberen.
    Maar de eerste indruk is zeker positief, ben nog bezig met het boekje te lezen en alle functies te overlopen, veel mogelijkheden
    Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

Comment

Gefeliciteerd !

Dat moet dan een van de eerste a57's op BD zijn als het niet de allereerste is

Veel plezier ermee !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ga de mijne morgenavond halen!
        Zaterdag vertrekken we op reis, weet nog niet goed of ik hem al ga meenemen. Eens bekijken in welke mate het aanpassen is t.o.v. mijn a300...

16-50 2.8 en 85 2.8 zijn in bestelling. Dan ben ik weer zoet voor een poosje
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Alle twee mee nemen !
          Dan heb je gegarandeerd geen moment verveling .
          Kan wel zijn dat je na 10 minuten de a300 al in de valies laat zitten (hoewel dat op zich een prima toestel is, vind ik).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik zou zelfs zeggen, uiteraard op z'n minst de A57 meenemen

Veel plezier ermee! (Waar ga je op reis als ik vragen mag? )

Comment

Naar Kreta Het wordt een strandvakantie, min of meer

Comment

Nieuw speelgoed afgehaald!

Heb er nog niet meer dan een kwartiertje mee bezig geweest, maar dit zijn de zaken die me al meteen opvielen (t.o.v. mijn a300):
                • De liveview is volwaardig bruikbaar: snel en helder (ipv enkel te gebruiken owv het standpunt)
                • In de liveview zit een soort waterpas, enorm handig (ik moet anders heel vaak mijn foto's rechtzetten in LR ) Ik hoop dat dit ook in de EVF kan ingesteld worden.
                • De EVF had ik me spectaculairder voorgesteld. Niet zo helder beeld, zeker in vergelijking met de liveview. Ook vervelend: je ziet een seconde of 2 de foto nadat je afgedrukt hebt, waardoor je beeld mist. Zou wijs zijn als dat uitgeschakeld kan worden.
                • Een sensor schakelt het LCD-scherm uit als je door de zoeker kijkt, maar die staat erg gevoelig. Maar misschien zat ik te dicht op het scherm te kijken
                • Een aantal knoppen zijn veel handiger geplaatst: vb iso vlakbij je afdrukvinger en in ieder geval alles aan de rechterkant van de body
                • Autofocus werkt snel en beter (kiest meestal de juiste punten)
                • LCD-scherm is ongelooflijk gedetailleerd, alle foto's zien er fantastisch uit ^^
                • Nog niet heel grondig bekeken, maar t.e.m. iso6400 lijkt alvast bruikbaar
                • Door de SD-kaart kan ik - als ik in jpeg trek - foto's meteen bekijken/tonen op mijn tablet is een toegankelijker formaat dan de CF-kaarten dus...
                • Het scherm is kantelbaar in alle richtingen, ideaal ook om het om te draaien als bescherming.
                • De kitlens voelt echt belachelijk aan, fak. Nog veel plastiekeriger dan de 18-70, maar naar het schijnt wel beter...
                • Sony heeft beknibbeld op een aantal zaken t.o.v. 4 jaar geleden: kortere kabel van de batterijlader, kortere neckstrap, geen achterdop bij de kitlens

Heel veelbelovend dus... Zal het niet kunnen laten om hem op reis uitgebreid te testen vrees ik! En ben al helemaal benieuwd naar de combinatie met de 16-50

Kortom, K-2 zal gelijk krijgen
                Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                Kan wel zijn dat je na 10 minuten de a300 al in de valies laat zitten (hoewel dat op zich een prima toestel is, vind ik).

Comment

geen achterdop bij de kitlens
                  Veel plezier ermee - ik heb hetzelfde gemerkt toen ik m'n NEX-5 kocht, helaas. Gelukkig zijn die apart te bestellen als je er eentje zou willen (bijvoorbeeld samen met andere items).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nieuw speelgoed afgehaald! [*]De EVF had ik me spectaculairder voorgesteld. Niet zo helder beeld, zeker in vergelijking met de liveview. Ook vervelend: je ziet een seconde of 2 de foto nadat je afgedrukt hebt, waardoor je beeld mist. Zou wijs zijn als dat uitgeschakeld kan worden.
                    Je kan normaal de tijd dat je de foto wilt weergeven instellen, dus ook volledig uitschakelen. Ik zet deze op de maximum tijd (10 seconden), als ik de foto niet wil zien, druk ik gewoon op de ontspanknop half, alsof je een nieuwe foto wil trekken.
                    Je hoeft dus niet te wachten tot de foto vanzelf verdwijnt!

Comment

Wat is er fout met de kitlens van de A57 t.o.v. de Sony 16-50/2.8 ?

Ik heb gelezen dat de kitlens plastiekerig aanvoelt en ik had ook al volgende gelezen: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=41332665

Maar wat zijn nu de grote verschillen, die de extra €600 rechtvaardigen? En zijn die verschillen ook belangrijk voor een beginner ?

Comment

het verschil is dat de 16-50 f2,8 een snelle lens is, dwz maximum diafragma opening groter is vandaar f2,8, kitlens start pas op f4,5 of zoiets, laat dus minder licht door bij maximum diafragma is daardoor minder geschikt voor opnames bij weinig licht, bvb sport bij kunstlicht.
                        de optische kwaliteit (beeldkwaliteit) van de f2,8 is wel beter, van plastiek zou ik niet al te veel aantrekken of het moet zijn dat je er nagels mee in de muur wil kloppen.
                        Is wel zo dat de 16-50 f2,8 weather sealed is, dus beter tegen vocht en stof kan, niet zo echt belangrijk als je niet zinnens bent in de regen te fotograferen.
                        voor beginner is kitlens voldoende, kun je later nog verder zien

Comment

Mijn eerste foto op BD met de Sony SLT-A57, getrokken op een event van mijn werk. Vandaag eindelijk wat tijd om is te spelen met mijn nieuw speelgoed...
                          coctails

Nog een vraagje, trekken jullie foto's in RAW of in JPG, en indien Raw kan ik kiezen tussen sRGB of AdobeRGB, is daar een groot verschil tussen?

Heb ondertussen fatstone viewer geïnstalleerd en dat ziet er mij wel een goed progje uit voor gratis te zijn... Misschien op termijn LR aanschaffen maar voorlopig kan ik met deze wel even aan de slag.
                          Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

Comment

Geachte,

heb juist eenpaar weken de Sony A65V, echt een droom en daar mijn 18-200 tamron en de SAM SONY DT50mm . zeker een body die ik zou aanraden.

Comment

Working...
                            X