Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door Niels "Planetscape"Bekijk bericht
de meeste objectieven kunnen toch al niet de absurde resolutie van de D800 optimaal benutten.
En dat is toch ook geen waar. Wanneer zal die mythe dat de huidige lenzen niet goed genoeg zijn voor 36mp eens stoppen?
Zelfs met de minst goeie lenzen uit het Nikon gamma zie je dat een D800 meer detail geeft dan een D700.
Prijsverschil (meer dan €1000,- !!) en wat krijg je er voor:
- Tikkeltje meer resolutie
- Moiré (erg moeilijk te bewerken)
Ik zou het niet doen; de meeste objectieven kunnen toch al niet de absurde resolutie van de D800 optimaal benutten.
Het mag hier niet de bedoeling zijn zomaar wat te schrijven hoor.Mijn "E" versie kostte alvast geen 1000€ meer dan de gewone 800.
En dat van die resolutie: heb je dat getest? Ik wel, ik heb een D800E en ik kan je verzekeren dat de beeldkwaliteit van ALLE lenzen ( ook megazooms ) toeneemt met de D800(E)
Mijn excuses, ik denk dat ik mij vergist heb met betrekking tot de prijs. Ik zie nu inderdaad verschillen rond de 300-400 euro. Dan is het inderdaad het overwegen waard
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_DogBekijk bericht
Fotofolio, mooie site, vraagje, waarom gebruik je lightroom?
Heb LR4 getest en ik vind dat de huidstinten wat aan de rode kant zijn erin, ik vind capture one persoonlijk beter daarin, wat denkt u ervan?
Prijsverschil (meer dan €1000,- !!) en wat krijg je er voor:
- Tikkeltje meer resolutie
- Moiré (erg moeilijk te bewerken)
Ik zou het niet doen; de meeste objectieven kunnen toch al niet de absurde resolutie van de D800 optimaal benutten.
Meer resolutie ? Beiden toch 36MP ?
Moiré heeft de D800 soms ook (heb het zelfs soms met de D700), bij de 800E zijn de kansen enkel wat groter.
Het is koffiedik kijken, maar bij een identiek prijs zou ik niet eens weten welk model het best zou verkopen.
Meer resolutie ? Beiden toch 36MP ?
Moiré heeft de D800 soms ook (heb het zelfs soms met de D700), bij de 800E zijn de kansen enkel wat groter.
Het is koffiedik kijken, maar bij een identiek prijs zou ik niet eens weten welk model het best zou verkopen.
Er is met de resolutie van de D800 zonder E ook wel te leven
Comment