Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De echte opvolger van de 5D Mark II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De echte opvolger van de 5D Mark II?

Zit de echte opvolger van de 5D Mark II (prijsgewijs) eraan te komen? Die kans zit er alvast in volgens canonrumors:

New Full Frame
    A suggestion that Canon will announce an “entry level” full frame camera in the fall of 2012. A true replacement to the 5D Mark II?
    Het lijkt mij alleszins iets teveel van het goede... Eerst zien, dan geloven.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Re: De echte opvolger van de 5D Mark II?

waarom niet? De geruchten zijn dat Nikon daar ook mee bezig is.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Gewoon... Twee nieuwe fullframe camera's van hetzelfde merk op minder dan één jaar tijd lijkt me onwaarschijnlijk. Het is toch veel makkelijker voor Canon om de 5D Mark II als "low-end" en de 5D Mark III als "high-end" fullframe camera te positioneren. Geraken ze ook meteen van hun 5D Mark II stock af. En als het nog meer high-end moet zijn, is er de 1D reeks.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Twee nieuwe fullframe camera's van hetzelfde merk op minder dan één jaar tijd lijkt me onwaarschijnlijk.
        Mij niet, zowel Nikon als Canon hebben het net gedaan: 2 nieuwe FF's binnen een maand of zo.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Mij niet, zowel Nikon als Canon hebben het net gedaan: 2 nieuwe FF's binnen een maand of zo.
          Maar dat is high-end en highest-end. Aan Canon zijde is het toch eerst zien, dan geloven voor mij i.v.m. de 5D Mark II opvolger. Al zou het wel leuk zijn. Ben dan ook benieuwd naar de prijs en specs.

Comment

"Echte" opvolger of niet, de stelling dat het einde nabij is van een spiegel in een camera is goed te verdedigen. Mechanisch gezien is een op en neer klepperende spiegel een onding. En electronische zoekers worden steeds beter.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Van mij moet die spiegel niet weg. Ik vind het geluid van een opklappende spiegel aangenaam. Plus ik wil een live feed zien als ik door de zoeker kijk ongeacht hoe snel ik mijn camera beweeg. Geen enkele EVF kan de snelheid van het licht evenaren.

Comment

De "echte" opvolger van de MkII is uiteraard de MkIII, geen twijfel aan !

Dat er een 5Dx zou bijkomen zou me verwonderen, als er al een goedkope FF zou bijkomen zal men hem zeker geen x in de naam meegeven denk ik, gewoon om het feit dat de x verwijst naar "het" toptoestel.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

De naam is ook al bekend: 5Dc
                  Volgens mij een 1 aprilgrap....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    De "echte" opvolger van de MkII is uiteraard de MkIII, geen twijfel aan !

Dat er een 5Dx zou bijkomen zou me verwonderen, als er al een goedkope FF zou bijkomen zal men hem zeker geen x in de naam meegeven denk ik, gewoon om het feit dat de x verwijst naar "het" toptoestel.

grts
                    Sieg
                    Die 5Dx zou dan meer pixeltjes moeten hebben dan de Nikon D800.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Het wordt een 5D Mark2,5

Comment

Als Canonrumors geen rumors vind dan creëren ze er zelf één ! Het enige dat bij hun van belang is zijn de website bezoekers... Ni meer ni minder.

Waarom moet er nu eigenlijk nog een fulframe bij ? Keuze genoeg... Of niet soms ?
                        De enige reden waarom er hier mensen zijn die nog een FF erbij willen is de HOOP op een goedkopere variant van de MK3.
                        Wel... Die is er...in de vorm van de MKII die tot eind 2012 in het gamma zal blijven (volgens Canon zelf)...en da's zelfs een hele goeie Camera.

Als er dan toch een FF in het semi segment moest bijkomen, ééntje met hogere resolutie b.v. dan zal deze waarschijnlijk nog een duurder uitvallen dan de MKIII.

De MKIII is de echte opvolger van de MKII.
                        Das toch logisch ? Of is die benummering nog te simpel voor sommigen hier ?

Sommigen zijn toch echt nooit tevreden.
                        Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

En de geruchten worden weer wat hardnekkiger.

Comment

Wat er ook moge van blijken in de 'nabije' toekomst, een betaalbare fullframe is ook een tweedehands 1DsI,II, d700, 5d, 5dII, ... nietwaar.. of mogen we er van uitgaan dat een betaalbare full-frame even hoge iso's zou aankunnen als de 5dIII en d800 ... en dat de besparing dan op vlak van behuizing geschied? Of gaat het verschil hem zitten in AF?

Comment

Working...
                            X