Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorzetlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorzetlenzen

    ik ben op zoek naar voorzertlenzen voor de Canon Powershot Pro1, die niet van Canon zelf zijn. Zij zijn beperkt met een tele van x1.5. Omdat ik op zoek ben naar een fototoestel die liefst een 2x zoom en een fish-eye lens bezit en voor de Canon val, en zij enkel een 1.5x hebben, ben ik op zoek naar andere fabricanten die deze lenzen maken.

    Raynox, maakt zulke lenzen, maar zijn lenzen zou de prestatie van de ingebouwde canon lens erg naar beneden halen, heb ik uit verschillende bronnen vernomen.

    Indien er dus andere merken zijn die wel kwalitatieve lenzen in hun gamma hebben .... please tell me!

    Greetz

  • #2
    Ik weet niet of ze op je toestel passen, maar Olympus is heel goed met z'n tcon's en wcon's...!

    Op www.b-300.com vind je o.a. wat meer info

    Comment


    • #3
      Bunny, als ik beleefd mag zeggen dat ik reeds tweemaal op jou posts reageerde en vriendelijk aanbracht dat het helemaal niet zeker is dat er andere lenzen dan die ene Canonvoorzet passen op de PRO1 geloof je mij dan niet? Ik ben altijd geinteresseerd in de nieuwe compacttoestellen van Canon en schuim dagelijks het web af om daar meer over te vinden maar voorlopig is het niks.
      Ik schreef je zelfs ergens gelezen te hebben dat er op de PRO1 speciaal een electronische instelling is voorzien om die ene door Canon voorgeschreven lens te kunnen gebruiken en je reageert niet eens.
      Ikzelf ben in het bezit van de Raynox fisheye Pro en gebruik deze op de G3. Ja, ze haalt de prestaties van de Canon lens naar beneden maar dat is niet abnormaal met een fish eye voorzet. In sommige gevallen heb ik liever een extreme groothoek dan helemaal geen en dan neem ik dat er gewoon bij. Het is ook een feit dat de kwaliteit van een Canon voorzet beter is dan de Ranox maar Canon heeft nu eenmaal geen fisheye. Verder zit je met de PRO1 reeds aan 300mm met een X1.5, dat is toch al mooi?
      fredje

      Comment


      • #4
        Ja Fredje, ik weet dat je het mij al geschreven hebt!

        Daarom dat ik het ook aan anderen vraag of zij mss wel andere merken kennen die deze lenzen maken, zodat ik niet een Raynox koop en even later te weten kom dat merk X hetzelfde heeft aan betere prijs of betere kwaliteit ... Het is dus zeker niet dat ik je niet geloof, ik wil hiermee gewoon te weten komen of andere mensen meer merken vinden dan wij!

        btw die Raynox lenzen, bestelde jij die via het net of zijn ze ook in de belgische winkels te bestellen?

        Groeten



        Originally posted by fredjefriet
        Bunny, als ik beleefd mag zeggen dat ik reeds tweemaal op jou posts reageerde en vriendelijk aanbracht dat het helemaal niet zeker is dat er andere lenzen dan die ene Canonvoorzet passen op de PRO1 geloof je mij dan niet? Ik ben altijd geinteresseerd in de nieuwe compacttoestellen van Canon en schuim dagelijks het web af om daar meer over te vinden maar voorlopig is het niks.
        Ik schreef je zelfs ergens gelezen te hebben dat er op de PRO1 speciaal een electronische instelling is voorzien om die ene door Canon voorgeschreven lens te kunnen gebruiken en je reageert niet eens.
        Ikzelf ben in het bezit van de Raynox fisheye Pro en gebruik deze op de G3. Ja, ze haalt de prestaties van de Canon lens naar beneden maar dat is niet abnormaal met een fish eye voorzet. In sommige gevallen heb ik liever een extreme groothoek dan helemaal geen en dan neem ik dat er gewoon bij. Het is ook een feit dat de kwaliteit van een Canon voorzet beter is dan de Ranox maar Canon heeft nu eenmaal geen fisheye. Verder zit je met de PRO1 reeds aan 300mm met een X1.5, dat is toch al mooi?
        fredje

        Comment


        • #5
          Er is een reden waarom de gekende TC's zich beperken tot 1.5 à 1.7 (Fuji, Canon, Olympus), en dat is optische kwaliteit!! Hoe meer de vergroting, hoe beter (en DUURDER) de afwerking moet worden om optisch nog goed te zitten...
          Sony heeft er ook, maar kijk eens naar de prijs...
          Kijk maar eens op www.top-foto.de onder de convertors...

          Je zult idd nog andere modellen vinden die erop passen (misschien heb je dan wel verloopstukken nodig), maar de kwaliteit zal ALTIJD minder zijn... Hama heeft er ook een paar, en dan zijn er nog andere merken, maar dat is meestal dezelfde met een andere sticker erop...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            [quote][btw die Raynox lenzen, bestelde jij die via het net of zijn ze ook in de belgische winkels te bestellen?/quote]
            Ik bestelde de lens bij http://www.koopdigitaal.nl/index.phtml en kreeg daar een goede service.
            Ik probeer het u nogmaals duidelijk te maken, niks wijst erop dat jij enige andere lens dan de originele voorgeschreven Canon lens zult kunnen gebruiken op de PRO1!! Ook Raynox zelf schrijft daar momenteel niks over.
            Ik denk dat het probeem zit in het feit dat de lens van de PRO1 zeer ver uitschuift. Op deze manier is het moeilijk een gewone hulsadapter te gebruiken maar moeten ze de converter op het pivoterende lensgedeelte plaatsen wat veel meer risico's inhoud. Op de toestellen tot nu toe werd de lens beschermt door zo'n hulsadapter, in het geval van de PRO1 wordt ze juist nog meer kwetsbaar. Vergeet niet dat de tere mechaniek van zo'n uitschuivende lens zeer gevoelig is aan stoten.
            Juist om die reden en ook omdat je zelf al aangaf dat pixels niet zo belangrijk zijn voor jou gaf ik de hint een toestel te kopen van de vorige generatie waarvan je weet dat alle converters die jij zo graag wilt beschikbaar zijn en ook passen.
            fredje

            Comment


            • #7
              Originally posted by fredjefriet
              Juist om die reden en ook omdat je zelf al aangaf dat pixels niet zo belangrijk zijn voor jou gaf ik de hint een toestel te kopen van de vorige generatie waarvan je weet dat alle converters die jij zo graag wilt beschikbaar zijn en ook passen.
              fredje
              Hey Fredjefriet

              Eerst en vooral wil ik u bedanken om de technische uitleg die u mij gaf!

              Verder wil ik u zeggen dat ik oorspronkelijk op zoek was naar een 4-5MP toestel. Vooral de Nikon CP5400 en de Sony V1 stonden mij aan, al was hun zoom wat magertjes. Omdat snelheid en batterijlevensduur voor mij zeer belangerijk zijn vielen bijde toestellen door de mand. Bij het verderzoeken beperkte ik mij niet meer in MP's waardoor ik aan de 8MP Canon en Nikon kwam.

              Ik zal nog maar eens alle merken & reviews overlopen denk ik

              Alvast bedankt!

              Comment

              Working...
              X