Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Nikon D5100??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 550D of Nikon D5100??

Hallo,

Ik wil mijn eerste reflexcamera kopen maar weet niet welke te kiezen!

Ik twijfel tussen de Canon 550D en de Nikon D5100.

Kunnen jullie mij raad geven of eventueel een andere voorstellen?

Ik zou hem vooral gebruiken voor de dagelijkse dingen, de kindjes, reizen ...

Is het te vertrouwen als ik deze via een internetshop koop?

Re: Canon 550D of Nikon D5100??

En waarom niet de Nikon 3200??

Bestellen via internet is mij altijd goed bevallen.

Bedenk wel dat Jij met de camera moet werken. Dat betekent dat jij het menu handig moet vinden en dat de camera goed in jouw handen past. Je ontkomt er dus bijna niet aan een winkel te gaan vereren met een bezoekje.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Het boekje dat erbij zit zeker lezen. Onthoud dat een stevige basis de bron is van elk sucses.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

Comment

Heb je nu al een compact camera?
        flickr

Comment

Ja, ik heb nu een canon ixus 6.0. Deze is ondertussen 6 jaar oud!

Comment

Van een Canon Ixus 60 van 6 jaar oud overstappen naar een Canon 550D (of Nikon D5100),
            komt overeen met de overstap van een VW Polo van 20 jaar oud naar een nieuwe VW Passat.

Ben je niet beter af met een nieuwe VW GOLF of een VW Passat van een paar jaar oud?
            (qua fototoestel : niet beter een nieuwe Canon IXUS of een Canon 450D of 500D van een paar jaar oud ?)

De compact camera's zijn de voorbij 6 jaren nog enorm verbeterd.
            Ze kunnen natuurlijk niet tippen aan een goede reflex camera (met daarachter een goede fotograaf).

Comment

6j.
              Canon is absoluut geen slecht merk en vermoed nikon ook niet.
              Heb je de toestellen al eens met elkaar vergeleken? Mogelijkheden enz..
              De 5100 is nieuwer dan de 550D, de 600D zal volgens mij meer in de buurt komen van de 5100.
              Last edited by eos550; 21 april 2012, 22:35.
              flickr

Comment

Ik denk dat de 5100 een erg grote stap is hoor... Dan kun je beter de 550D nemen of een ouder model...

Comment

Hallo allemaal, ja
                  daar snap ik niks van hoor waarom mensen altijd zeggen dat ze eerst een oud toestel moeten kopen.als je eerst oud toestel koop denkje later van had toch maar een andere gekocht jammer geld dus.ik ben zelf ook begon met d5100 en heb goed ondere knie gt bjorn d5100 super aanrader!!!
                  Last edited by bjorn30; 7 mei 2012, 20:39.

Comment

De basis blijft gewoon hetzelfde dus waarom niet een nieuwe kopen als je daar het budget voor hebt?
                    Groeten Remco.

Comment

Inderdaad....erg vreemde reacties..!

Beide zijn erg goede camera's..! En kan je eigenlijk geen miskoop mee doen...de 600D verschilt maar minimaal van de 550D...zie daarom ook geen enkele reden om de 550D af te raden, sterker nog...persoonlijk vind ik momenteel de 550D de verstandige keuze (prijs/kwaliteit)...

Eigenlijk is het grote verschil de handeling...ik vind Nikon fijner werken...een ander Canon...maar beiden maken erg goede spulletjes

Via een internetshop kan altijd...al vertrouw ik de pakketdiensten nooit zo met camera's...als je maar wel op let dat je een BE/NL model koopt...dus geen grijze import.
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

prijs/kwaliteit kan op dit moment weinig tippen aan de Nikon D90.

En laat die onzin over volkswagens en grote stappen maar achterwege, daar heeft niemand iets aan.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                          Ik denk dat de 5100 een erg grote stap is hoor... Dan kun je beter de 550D nemen of een ouder model...
                          Wat is het verschil? Ik vind de simpele camera;s met veel scenestanden veel te ingewikkeld: sportfoto's 's avonds of dammen, wat scene moet je dan kiezen? Sport of nachtopname, sport of portret dat zijn beide keuze die je moeilijk kunt maken omdat je filosofie erachter niet kent.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lountje Bekijk bericht
                            Hallo,

Ik wil mijn eerste reflexcamera kopen maar weet niet welke te kiezen!

Ik twijfel tussen de Canon 550D en de Nikon D5100.

Kunnen jullie mij raad geven of eventueel een andere voorstellen?

Ik zou hem vooral gebruiken voor de dagelijkse dingen, de kindjes, reizen ...

Is het te vertrouwen als ik deze via een internetshop koop?
                            Neem ze beiden een keer in handen ergens in een winkel > MediaMarkt bijv.
                            De 550D is klein zelfs voor iemand met normale handen...
                            Dus die is wat moeilijk in de hand te houden
                            Probeer maar eens.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ja ik zou zeker ook voor het nieuwe gaan dan. Ikzelf heb een canon 400D, heb grote handen, maar ben er zeer tevreden over. En ik zou zeker voor een DSLR gaan, dan kan je er wat mee leren ook. Veel leuker dan zo'n klein digitaal toestel.
                              Je moet niet perse nieuw kopen, je kan ook tweedehands kijken. Als je graag filmpjes maakt moet je bij de 2dehands exemplaren ook kijken of dit er bij is. Succes alvast!

Comment

Working...
                              X