Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd bij camerakeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd bij camerakeuze

Allee hier gaan we dan , na lang bestuderen van dit prachtig forum , durf ik het aan om hier ook een posting neer te planten.
    Ik durf zelf wat hulp in te roepen , want ik zie door het bos de bomen niet meer !!!
    Ik ga een nieuw digitaal toestel kopen , m'n huidig is een HP Photosmart 315 , en tot voor kort was ik hier heel tevreden over (gewoon vakantiefoto'kes en af en toe mee naar voetbalwedstrijden , goed genoeg...) Nu ik meer voor een website ga werken en ik tijdens de Afrika-cup (Tunesië)toch de tekortkomingen van m'n huidig toestel naar boven kwamen , wil ik meer en vooral beter.
    Het toestel moet dus dienen om sfeerfoto's en wat beelden van voetbalwedstrijden te maken en verder voor het gewone 'huis-tuin en keuken' gebruik.
    Volgende toestellen werden mij aanbevolen door diverse fotowinkels :
    1.Canon 300D
    2.Canon Powershot pro 1
    3.Canon Powershot S1 IS
    4.Nikon D70
    Wat ik zeker wil is een goede zoom zodat ik vanuit tribune iets van de sfeer kan 'pakken' op andere plaatsen in het stadion.
    Budget : 1000 - 1200 euro als het minder kan ok , is het meer dan maar wat wachten zekers !
    Wie heeft goede raad ?
    Nog even dit vroeger altijd gewerkt met een Canon 1000 met tele 70-300 mm. En was er heel tevreden over alleen 't was niet digitaal hé.
    Alvast bedankt.
    Ronny
    ***Ne kodak en ne zak...***

Zie ook http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=42767

***Canon 300D * kitlens * ...

Comment

Hallo Ikkenie,
      Kijk eens op
      http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=39299
      daar staat een Sigma SD9 te koop incl. 2 lenzen en binnen jouw budget.
      suc6
      Nobody's perfect, not even me.

Comment

Originally posted by ikkenie
        Allee hier gaan we dan , na lang bestuderen van dit prachtig forum , durf ik het aan om hier ook een posting neer te planten.
        Ik durf zelf wat hulp in te roepen , want ik zie door het bos de bomen niet meer !!!
        Ik ga een nieuw digitaal toestel kopen , m'n huidig is een HP Photosmart 315 , en tot voor kort was ik hier heel tevreden over (gewoon vakantiefoto'kes en af en toe mee naar voetbalwedstrijden , goed genoeg...) Nu ik meer voor een website ga werken en ik tijdens de Afrika-cup (Tunesië)toch de tekortkomingen van m'n huidig toestel naar boven kwamen , wil ik meer en vooral beter.
        Het toestel moet dus dienen om sfeerfoto's en wat beelden van voetbalwedstrijden te maken en verder voor het gewone 'huis-tuin en keuken' gebruik.
        Volgende toestellen werden mij aanbevolen door diverse fotowinkels :
        1.Canon 300D
        2.Canon Powershot pro 1
        3.Canon Powershot S1 IS
        4.Nikon D70
        Wat ik zeker wil is een goede zoom zodat ik vanuit tribune iets van de sfeer kan 'pakken' op andere plaatsen in het stadion.
        Budget : 1000 - 1200 euro als het minder kan ok , is het meer dan maar wat wachten zekers !
        Wie heeft goede raad ?
        Nog even dit vroeger altijd gewerkt met een Canon 1000 met tele 70-300 mm. En was er heel tevreden over alleen 't was niet digitaal hé.
        Alvast bedankt.
        Ronny
        Voornamelijk "huis tuin keuken"... Dan zijn die DSLR's een beetje overkill vind ik. Je moet beseffen dat je met deze toestellen weliswaar vertrekt aan een budget van 1300€, maar dat je dan enkel een standaardlenske hebt dat al niet gaat voldoen bij die voetbalmatch. Een extra telelens, en pola filterke of twee, een zakske, blablabla. Je bent snel 2000€ kwijt. Geloof me ik weet waarover ik spreek.

Je kiest het best voor een degelijke prosumer met goede zoommogelijkheden. De Pro1 en de S1 IS zijn zo'n toestellen. Maar er zijn er nog zo natuurlijk. De Z1 of Z2, de 717 of 828, de CP5700... weet niet welke het beste is.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Ok , ik ben al een heel stuk verder geholpen , via dit forum en via mail.
          Het zal dus de Canon Powershot S1 IS worden ofwel ingaan op de aanbieding via mail:
          Sigma SD-9, 3.4 Megapixel (10.2 Megapixel Foveon X3 CMOS), Interchangeable Lens, SLR, Digital Camera with 24-70mm f/3.5-5.6 Aspherical HF Lens, 70-300mm f/4-5.6 DL Macro Lens & Gadget Bag
          Ik ken dit toestel niet heeft iemand hier ervaring mee , zou nieuw zijn (import USA) prijs 1250 alle kosten in (ook invoerkosten).
          Wie geeft de laatste duw in de 'goede' richting
          Alvast bedankt voor de vele tips en mails !!!

Comment

Een test van die Sigma SD-9 kan je hier lezen:
            http://www.dpreview.com/reviews/sigmasd9/
            Ik heb die test nu niet volledig gelezen, maar een paar dagen geleden heb ik de test van de Sigma SD-10 gelezen omdat er in EOS-magazine een artikel stond over die nieuwe Foveon-sensor, die zo goed zou zijn. Als er licht genoeg is om korte sluitertijden te gebruiken, en lage iso-waarden, dan werkt die sensor blijkbaar heel goed.
            Maar die nachtfoto's uit die test zijn echt verschrikkelijk .
            Bij lange belichtingstijden krijg je enorm veel ruis, en bij hogere iso-waardes zijn er problemen met de kleuren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Het is dus de Canon Powershot S1 IS geworden , ben hem deze namiddag gaan halen bij Top Foto in Duren , op aanraden van een paar mensen hier op't forum.Heb dan ook maar meteen een paar CF kaartjes meegebracht.
              Idd heel vriendelijke bediening , en nu ga ik testen se , prettig WE (het mijne kan niet meer stuk !!!).
              Nogmaals bedankt voor de vele tips en mails.

Comment

Veel plezier met je nieuwe camera! En laat ons maar snel wat foto's zien!
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Euh , toch nog een vraagje , volgens Ingo (?) van top foto , zou je ergens een engelstalige handleiding kunnen downladen (voor de powershot S1 IS). Iemand een idee waar dit zou kunnen zijn , heb enkel de brochure gevonden, maar geen handleiding !!!

Comment

Hallokes,

Hier tussen vind je de Powershot S1 IS handleiding in het engels

Have fun Tibo
                    Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

Comment

Ben ook volop aan keuze bezig. Is de 3.2 Mpix van de Canon S1 niet wat weinig om nog een redelijke digitale vergroting te geven? Ik zou namelijk ook achteraf details uit foto's willen vergroten. Bedankt voor de suggesties.
                      Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Euh , volgens de fotograaf (ik ben maar nen beginneling) volstaat dit ruimschoots voor nen A4. Misschien dat iemand anders hier een beter beeld van heeft , tot hoeveel je kunt vergroten met een 3,2 pic.
                        Tot nu ben ik zeer tevreden over m'n toestel , ook de videomode werkt heel goed (intressant voor sfeermomenten op voetbalwedstrijden, hiervoor moest hij ook grotendeels dienen.)

Comment

Originally posted by ikkenie
                          Euh , volgens de fotograaf (ik ben maar nen beginneling) volstaat dit ruimschoots voor nen A4. Misschien dat iemand anders hier een beter beeld van heeft , tot hoeveel je kunt vergroten met een 3,2 pic.
                          Met een goede 3,2 megapixel-camera zijn mooie afdrukken te maken op A4-formaat.
                          BD0338BE

Comment

Maar kan iemand me zeggen welk detail nog kan vergroot worden achteraf met een 3.2 mpix??
                            Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Originally posted by Roger
                              Maar kan iemand me zeggen welk detail nog kan vergroot worden achteraf met een 3.2 mpix??
                              Dat hangt af van de grootte van de afdruk die je wil maken.
                              Als je een goede afdruk op A-4 hebt, dan kan je 1/4 van de foto op 10 x 15cm redelijk afdrukken.
                              Maar diezelfde afdruk (1/4 van de foto) zal op A4 niet goed meer zijn.
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X