Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

    ik voorzie 24mp instap dslr's/ of slt's met 24 mp en FF toestellen met 36mp of hoger..systeemcamera's met 24 mp cropsensoren en FF slt's , dslr's of systeemcamera's met 36 mp of meer.. de FF gaan de MF toestellen tot op zekere hoogte vervangen, daar de ontwikkelingen op MF gebied erg traag gaan.. te duur en te weinig ontwikkelingen te zien in dat segment.. met al die mp-kanonnen wordt het wel zaak om een snelle pc of laptop te hebben, , dus je kunt meteen ook nog ff langs de computerboer om je systeem te upgraden, wil e nog een beetje kunnen nabewerken.. deze trend zie je overigens ook in de geheugenkaartjes..

    heb je al die mp's nodig? niet echt, mits je op groot formaat met behoud van detail wilt afdrukken of flink wilt kunnen croppen..

    maar goed, de tijd en de ontwikkelingen staan niet stil en we zullen mee moeten gaan, of je nu wilt of niet..

    qua oplossend vermogen met lenzen denk ik dat het wel mee zal vallen, als je ziet dat bv canon in de nieuwe 5dmkIII de mogelijkheid heeft ingebouwd om bv colorfringing te corrigeren bij goedkopere lenzen..gouden greep als je het mij vraagt..

    ik denk dat de tijd van de dure lichtsterke zooms zo'n beetje voorbij is, en dat je met iets goedkopere lenzen zo ongeveer dezelfde resultaten zult behalen.. high iso is ook allang geen issue meer en je kunt croppen tot je een ons weegt met de huidige mp kanonnen..de sky is the limit...

    maar... ik blijf voorlopig nog ff door fotograferen met mijn 5dmkII.. toestelletje voldoet nog steeds enorm..en over mijn lenskes heb ik ook niet te klagen..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • #17
      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Zijn de 12 megapixels van de D700 dan niet genoeg ?

      Beste koop die je momenteel kan doen is de D700 als je geen filmfunctie nodig hebt, en niet van plan bent om posters te printen.

      Ik vrees dat het bij dromen zal blijven als je verwacht dat Nikon een toestel met magnesiumboddy en fullframe zal maken met de sensor van de D4.
      idd, de D700 IS prijs/kwaliteit het beste op de markt!
      en de megapixels gja,
      ik heb zelfs afmetingen laten printen tot 3mx4m,
      gemakkelijk in nabewerking via PS,
      so who need the MEGApixels IN camera
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #18
        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

        ... ik denk dat de tijd van de dure lichtsterke zooms zo'n beetje voorbij is, en dat je met iets goedkopere lenzen zo ongeveer dezelfde resultaten zult behalen.. high iso is ook allang geen issue meer en je kunt croppen tot je een ons weegt met de huidige mp kanonnen..de sky is the limit...

        Was dat maar zo !

        Het croppen gaat wel iets vooruit maar niet in verhouding tot de mps, en die dure kanonnen hebben wel een betere resolutie.

        Comment


        • #19
          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          ... de FF gaan de MF toestellen tot op zekere hoogte vervangen
          Kijk eens even hiernaar: http://fstoppers.com/video-the-nikon...selblad-h4d-40


          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #20
            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht


            daarom ook, tot op zekere hoogte.. grotere sensor met top-notch lenzen zal sowieso een voordeel hebben ,maar een d800 zal ten allen tijde goedkoper zijn en makkelijker mee te nemen dan de MF-toestellen..sensor-ontwikkeling bij MF toestellen gaat m.i. ook wat traag..logisch eigenlijk, want een geheel nieuwe MF-sensor ontwikkelen kost kapitalen en de ontwikkelingskosten zullen niet zo snel terugverdiend zijn.. MF is en blijft een hele kleine markt..(los van de sublieme IQ en details natuurlijk, maar het heeft wel een prijs..)
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #21
              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

              Volgend jaar zal de D800 al wat minder kosten...en is het gat tussen de D7000 en de D800 ook weer kleiner...

              Als het allemaal loopt zoals ik wil komt er bij mij volgend jaar ook een D800 naast de D700...maar vervangen doet hij hem niet voor mij. Als ik nú en vervanger voor de D700 zou móeten kopen, dan was dat óf een andere D700 óf een D4.

              Het blijft speculeren. En eens je de camera gekocht hebt is er weer iets beters op de markt of komt er een (semi-) opvolger. Zolang de sluiter werkt zal de D700 mij wel blijven vergezellen denk ik zo. En met ruim 20K clicks...moet dat ook nog wel even te doen zijn
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #22
                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                Dit begint er op te lijken. Zie NikonRumors.
                Al geven ze weinig waarschijnlijkheid voorlopig.
                Maar waar rook is, is vuur zeggen ze toch.

                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #23
                  Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  Dit begint er op te lijken. Zie NikonRumors.
                  Al geven ze weinig waarschijnlijkheid voorlopig.
                  Maar waar rook is, is vuur zeggen ze toch.

                  Hopelijk verandert er nog het een en het ander aan; ik lees Dual SD slots.
                  Niet echt interessant voor de huidige D300 en D700 gebruikers (CF-kaarten).
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                    gerucht gaat al een 3 tal jaar, nikon FF met d3x sensor (24mp), een zogenaamde d700x, iedereen hoopte maar is nooit waarheid geworden.
                    Sony brengt vrijwel zeker een 24mp FF toestel op de markt, kans is vrij groot dat nikon zelfde sensor gaat gebruiken voor eventueel D600.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      gerucht gaat al een 3 tal jaar, nikon FF met d3x sensor (24mp), een zogenaamde d700x, iedereen hoopte maar is nooit waarheid geworden.
                      Sony brengt vrijwel zeker een 24mp FF toestel op de markt, kans is vrij groot dat nikon zelfde sensor gaat gebruiken voor eventueel D600.
                      dat gerucht is de D800 geworden en verschilt van betaalbaar.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                        moest die "eventuele d600" nu op de markt komen voor 2000€ zou het fijn zijn!
                        18mp is genoeg, gene video, goede iso6400, goede af en redelijk rap dan zijn we er
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          moest die "eventuele d600" nu op de markt komen voor 2000€ zou het fijn zijn!
                          18mp is genoeg, gene video, goede iso6400, goede af en redelijk rap dan zijn we er
                          t ging over betaalbaar. Bij Niikonrumours zeggen ze dat de opvolger van de D300s een FF camera zal worden in een vergelijkbare prijsklasse. Een soort D4 voor armoezaaiers.

                          De D7000 (en zijn opvolgers) past perfect in dat plaatje.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            t ging over betaalbaar. Bij Niikonrumours zeggen ze dat de opvolger van de D300s een FF camera zal worden in een vergelijkbare prijsklasse.
                            Waar leid je dat uit af? Op Nikonrumors spreken ze toch nog duidelijk over een D400 (link), de nieuwe FF zou een D600 worden. Het lijkt dan ook logisch dat die D600 een stukje duurder zal zijn dan de D400, die wellicht rond de 1400/1500 euro geďntroduceerd zal worden (zéker als de D600 een D4 light wordt). Tot zover "betaalbaar" en "instap-FF"

                            Een FF-D400 zou een zéér vreemde strategische zet zijn van Nikon. Er zijn genoeg tevreden D300 gebruikers die géén FF hoeven en stilletjes aan het uitkijken zijn naar een vervanger.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Waar leid je dat uit af?
                              Techradar, maar het artikel van Nikonrumours is recenter.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zou Nikon aan een betaalbare fullframe aan het werken zijn?

                                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                dat gerucht is de D800 geworden en verschilt van betaalbaar.
                                Ik geloof toch wel in de 24MP denkpiste. De D3200 krijgt immers ook 24MP, en dan komt er zeker geen gejammer over het feit dat het basismodel meer MP heeft dan een 3X duurder toestel

                                Ik schat dus een D600 met 24MP met adviesprijs van 1700 - 2000 Euro (afhankelijk van buffer/FPS) en werkelijke winkelprijs rond 1500-1800Euro.

                                Comment

                                Working...
                                X