Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D of 5D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7D of 5D?

Momenteel gebruik ik een Canon 55OD, maar ik ben aan het uitkijken om te vernieuwen omwille van de mindere prestaties bij hogere ISO’s. ISO 800 is eigenlijk het hoogst bruikbare zonder kwaliteitsverlies. Ik denk aan verschillende mogelijkheden: de 7D, de 5D II of de 5D III.

Ik gebruik de camera vnl. voor sport (binnen en buiten), concerten, landschappen, architectuur en portretten. In de toekomst wil ik me ook nog inwerken in macro.
    Ik heb hier verschillende topics gelezen en heb me ook al eens geïnformeerd in de winkel.

Wat de 7D betreft, zegt de winkelier dat dit nauwelijks een verschil zal maken met m’n huidige camera (behalve het aantal frames per seconde). Anderzijds heb ik al verschillende keren op het forum gelezen dat er minder ruis is bij de 7D dan bij de 550D.

Het grote nadeel voor mij is dat ik voor de 5D ook nog een extra lens of extra lenzen zou moeten kopen… Ik vermoed dat de 5D II niet zo erg geschikt is voor het fotograferen van bvb volleybal binnen omwille van de minder snelle AF. Ik vraag me wel af of de AF van de 5D II trager is dan die van de 55OD… En is het zo dat de 5D III dan beter zou zijn voor mijn doeleinden of heb ik het mis?

Wat zouden jullie doen in mijn situatie (los van serieus beginnen te sparen…)? Alvast bedankt om mee te helpen denken…

PS: filmen interesseert me niet.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Re: 7D of 5D?

alleen voor sport weet ik zeker dat de 7D beter zal zijn dan de 5DII, voor al de rest moet hij het laten afweten omwille van beeldkwaliteit en hoge ISO mogelijkheden. De 5DIII integreert een snelle AF mét al de kwaliteiten van de 5DII, en nog een beetje meer, maar hij kost dan ook een pak geld.
    Budget is denk ik enige reden om geen 5D III te kiezen. Zowel voor de body als de eventueel aan te kopen nieuwe lenzen.

ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Indien sport erbij komt zeg ik 7D.
      Voor macro ga ik liefst niet boven de ISO800. De ruis in de BG stoort dan niet echt of is makkelijk te 'vlakken'.
      Het is een heel degelijk toestel dat breed inzetbaar is.
      Wil je een groter scheidend vermogen voor meer detail (macro), dan is de 5DII toch wel wat beter (zelf getest).
      De 5DIII zou een mooie fusie van beide zijn, maar ook een fusie van de 2 prijzen

Grtz,
      Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Ik vermoed dat de 5D II niet zo erg geschikt is voor het fotograferen van bvb volleybal binnen omwille van de minder snelle AF.
        Is wel beetje knuppel in hondenhok gooien dit, maar waarom kon men jaren terug ook foto's maken van sport evenementen met camera's die mindere specs hadden. Camera's worden beter en beter wat het voor ons weer makkelijk en makkelijker maakt. Persoonlijk vind ik de 5D nog niet zo slecht. Je moet even wenen aan het AF systeem als je bijvoorbeeld die van de 7D gewend bent.

Ik had de 7D naast de 5DII, maar merkte dat ik negen van de tien keer greep naar de 5DII en ook voor snel bewegende objecten in mindere lichtomstandigheden. Recentelijk de 7D de deur uit gedaan en geen minut spijt van. Enkel wat ik nog wel eens mis is de 100% zoeker.

550D en 7D is pixel peepen kwa ruis. Gebruiken beide de zelfde processor enkel heeft de &D er twee, waardoor deze een snellere fps kan halen en een tikkie beter de ruis onderdrukking doet.

Vaak heeft ruis ook te maken met niet goed belichten. En heb al meerdere malen mensen teleurgesteld gezien die dachten dat een nieuwe camera de oplossing was. Helaas goed belichten is en blijft belangrijk. Camera is en deze maar kleine bepalende factor zeker bij de verschillen die de 550D en 7D hebben.

Met de 550D meerder foto's gemaakt in mindere lichtomstandigheden waar object in beweging was en ging altijd prima. Bijvoorbeeld onderstaande hier was er een ouderwetse bouwlamp opgehangen om podium te verlichten. Licht was echt tien keer ... 550D heeft toch nog redelijke platen er uit weten te persen op ISO 3200. Enige beperking was/ben ik zelf geweest met het nemen van de foto.

7D gaat je nauwelijks tot niet ISO winst op leveren. Je hebt het hier nog niet eens over een derde stop licht.

Mis in deze ook welke objectieven er worden gebruikt. Lees enkel iets over de camera, maar objectieven zijn juist ook een belangrijke factror in deze

Dus zoals ik het nu lees; Ik zou het geld in de zak houden. 550D is en blijft een goede camera

Comment

Momenteel gebruik ik een Canon 55OD, maar ik ben aan het uitkijken om te vernieuwen omwille van de mindere prestaties bij hogere ISO’s. ISO 800 is eigenlijk het hoogst bruikbare zonder kwaliteitsverlies. Ik denk aan verschillende mogelijkheden: de 7D, de 5D II of de 5D III.

Ik gebruik de camera vnl. voor sport (binnen en buiten), concerten, landschappen, architectuur en portretten. In de toekomst wil ik me ook nog inwerken in macro.
          Ik heb hier verschillende topics gelezen en heb me ook al eens geïnformeerd in de winkel.

Wat de 7D betreft, zegt de winkelier dat dit nauwelijks een verschil zal maken met m’n huidige camera (behalve het aantal frames per seconde). Anderzijds heb ik al verschillende keren op het forum gelezen dat er minder ruis is bij de 7D dan bij de 550D.

Het grote nadeel voor mij is dat ik voor de 5D ook nog een extra lens of extra lenzen zou moeten kopen… Ik vermoed dat de 5D II niet zo erg geschikt is voor het fotograferen van bvb volleybal binnen omwille van de minder snelle AF. Ik vraag me wel af of de AF van de 5D II trager is dan die van de 55OD… En is het zo dat de 5D III dan beter zou zijn voor mijn doeleinden of heb ik het mis?

Wat zouden jullie doen in mijn situatie (los van serieus beginnen te sparen…)? Alvast bedankt om mee te helpen denken…

PS: filmen interesseert me niet.
          Voor sport is de 7D de topper onder de 2 maar in iso ga ik op de 7D niet boven de 1600 daar ik met de 5DmkII soms tot 6400 en hoger ga ( beter wat ruis dan geen foto )
          Als je naar de 5DmkIII zou gaan is zeker niet slecht maar dan moet je ook lenzen bijkopen .
          In jouw geval is de 7D de beste optie .Dan moet je niet onmiddelijk andere lenzen bijkopen.

Comment

Welke lenzen heb je ?

De 7D zal beter focussen bij sportopnamen, maar niet als je er een 55-250 consumerzoom op hebt staan.
            Een snellere (in de twee betekenissen, AF en lichtsterkte) lens zal ook op je 550D een flinke vooruitgang zijn.

7D is wel een zeer goede allround camera, maar dat was hij 2,5 jaar geleden ook

Comment

Bedankt voor de reacties tot hiertoe!

Wat de lenzen betreft: ik gebruik meestal de 17-55 2.8 van Canon. Verder heb ik nog de 55-250 kitlens en een fish-eye van Samyang.
              Onlangs heb ik de 100 mm macro-lens van Canon gekocht, maar die heb ik nog maar weinig gebruikt. Dit zou de enige lens zijn die ook past op de 5D.
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Dus met je huidige set van lenzen is de 7D de beste ( lees goedkoopste ) keuze.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bedankt voor de reacties tot hiertoe!

Wat de lenzen betreft: ik gebruik meestal de 17-55 2.8 van Canon. Verder heb ik nog de 55-250 kitlens en een fish-eye van Samyang.
                  Onlangs heb ik de 100 mm macro-lens van Canon gekocht, maar die heb ik nog maar weinig gebruikt. Dit zou de enige lens zijn die ook past op de 5D.
                  Ik zou eerder kijken naar een wat betere telezoom, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan het ruilen van bodies. Een Canon 70-200 f2.8L IS II is de top, maar alle Canon 70-200's zijn goed en ook de Sigma 70-200 f2.8 OS is een goed objectief. De AF en beeldkwaliteit zal een stuk beter zijn. Een 550D met een 70-200 f2.8 erop zal beter presteren als een 7D met een 55-250IS erop.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

De 70-200 II is wel gelijk een monster, maar de 70-200 f/4 IS is ook een geweldige optie voor de 550D. Deze een hele tijd gebruikt op een 550D en 7D en een topper

70-200 f/4 IS enkel verkocht, aangezien ik f/2.8 heel erg goed kon gebruiken.

Ik zou zeker starten met upgraden van je objectieven !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Ik zou eerder kijken naar een wat betere telezoom, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan het ruilen van bodies. Een Canon 70-200 f2.8L IS II is de top, maar alle Canon 70-200's zijn goed en ook de Sigma 70-200 f2.8 OS is een goed objectief. De AF en beeldkwaliteit zal een stuk beter zijn. Een 550D met een 70-200 f2.8 erop zal beter presteren als een 7D met een 55-250IS erop.
                      Lijkt mij ook de beste "verbetering" een goede 2.8 die tot 200mm gaat lijkt me een goede aanvulling op wat je nu hebt.
                      (ik ben zelf een aantal jaren met een D50 en en een 70-300 consumer lens naar de 70-200 2.8 van nikon overgestapt. Dit gaf me meer verbeterde mogelijkheden dan mijn latere over stap naar de D300). Voor sport is goed glas (zeker binnen) een groot belang voor goede foto's.
                      Groetjes, KC
                      www.sportbeelden.com

Comment

Working...
                      X