Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen kaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugen kaartjes

Dag Allemaal,

De Sony DSC-F828 ondersteunt meerdere types van geheugenkaarten. Natuurlijk de vertrouwde Sony memorystick (Pro), maar ook compact flash EN microdrive.
    De MS en de CF kaarten zijn alom bekend, maar de Microdrive blijkt zeer goedkoop te zijn voor grote capaciteiten. Nu heb ik ook al horen zeggen dat de kwaliteit hiervan serieus slechter is. Heeft iemand hier ervaring mee ?? Is dit waar of is dit slecht een roddel van mensen die bang zijn voor het onbekende ?
    Bedankt voor de hulp alvast

Microdrive is gewoon een kleine hd... principe van hd is, dat de koppen juist boven het schijfoppervlakte zweven, raken deze koppen het schijfoppervlak, dan is deze schijfoppervlakte beschadigt... ok, ja dat is allemaal getest en goedgekeurd om een paar g te ondergaan.... Maar het is nu eenmaal een hd die je in je handen houdt(wat bibberen, wat veel bibberen, wat schokken....) , terwijl die aan het schrijven is..... Maar het is een goedkoop opslagmedia dus je zult uw conclusie zelf moeten trekken. Maar ik haat hd's in situaties waar er beweging aan te pas komt, of waar er te weinig luchtcirculatie (ventilatie) is, en beide faktoren zijn aanwezig in een camera...
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Nooit problemen gehad met microdrive.
      1 jaar in gebruik (rugzak/ motortrial etc).

Comment

Werk met 2 microdrives IBM van 1GB. Ik schat al meer dan een jaar en
        heb nog geen enkel probleem gehad. Er wordt inderdaad beweerd dat ze
        gevoeliger zijn dan een CF omwille van hun constructie.
        Zijn intussen ook veel goedkoper geworden.
        Normale mensen gaan er ook niet mee 'voetballen'. Er zal altijd wel
        een risico zijn met alles of je nu een microdrive of CF of je 10D
        laat vallen moet je maar geluk hebben ....
        Berlinddr

Comment

Ik bezit een IBM microdrive en een Sandisk CF, beiden 1 Gig. De microdrive is inderdaad gevoeliger voor schokken maar persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad en het schijfje is ondertussen twee jaar oud. De CF is wel iets sneller vind ik. Echt getest op snelheid heb ik nog niet maar naar mijn gevoel worden de data op een CF toch sneller weggeschreven. Enorm groot zijn de prijsverschillen niet meer waardoor ik niet zou twijfelen en toch een CF kopen. Al is het maar omdat een CF schokbestendiger is.

Patrick

Comment

Working...
          X