Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschakelen op full frame aan schappelijke prijs

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    ..........

Een crop sensor met een full frame sensor vergelijken doe je eigenlijk niet, maar het verschil qua ruis is niet zo groot en de A65 is duidelijk scherper.
    Dus ga je voor een D700/5D markII, dan zou ik toch 2 keer nadenken.
    schrijft een Sonist..!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      schrijft een Sonist..!
      grt,bouk.
      Inderdaad, een typisch menselijke reactie om hun eigen merk te blijven steunen niettegenstaande ze hier eigenlijk anders moeten adviseren.
      Sony heeft geen duidelijk antwoord op de FF camera's van een Canon of Nikon en dit zou men onder ogen moeten zien en dan ook zeggen dat Sony niet het juiste merk is voor deze man.

Comment

Ik denk dat je dan met de 5D markI het goedkoopst een FF camera hebt. Ondertussen is er heel wat evolutie geweest, maar hij nog steeds wat hij doet: detailrijke foto's met mooie kleuren vastleggen.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          De D700 staat bekend om zijn uitstekende ISO prestaties, dus normaal gezien een goede keuze.
          Maar bekijk eens volgende afbeelding, A65 tegenover D700 op ISO1600 en JPEG (crop tot 700px aan langste zijde).
          1600 iso hoog noemen is wel heel erg 2004.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Net zoals 12,3 megapixel - allez, 2007...dixit Dpreview.com.

"12MP was considered a fairly low resolution in 2007..."

(Sorry, kon het niet laten bij het zien van jouw opmerking.)
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              die is leuk
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                Ik trek vooral natuur, modellen en architectuur (geen macro of sport).

Ik wou eigenlijk gebruik maken van upgrade naar Full Frame om van Sony naar een ander merk te gaan (bv. Canon 5D mark I of mark II)
                Dan zou ik persoonlijk 5DII of D700 kiezen, met een voorkeur voor die laatste omdat de werking van knoppen en menu me bij Canon absoluut niet ligt.

Heb je (heel) hoge iso's nodig of druk je af op reuzegroot formaat ?
                Indien niet, dan denk ik dat aps-c net zo goed kan presteren voor de onderwerpen die je aanhaalt, en zelfs voor de grote formaten zullen de recente aps-c's een heel goeie job doen (7D, D7000, a77/65). Wat ik dus wil zeggen, om van merk te veranderen hoef je niet naar FF . (Of als je FF gaat zoals je van plan bent: hou die a700 toch nog maar even; je weet nooit )?.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                X