Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DII vs 5DIII voor close-up & macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5DII vs 5DIII voor close-up & macro

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
    Zat er op de 5dII al live view?
    Dat vind ik ook zeker een pluspunt voor macro.
    Jazeker. En ik ben het met je eens, LV is zeker een voordeel bij macrofotografie.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb ondertussen voor mezelf uitgemaakt om voor de 5DIII te gaan, maar het zal wel niet voor morgen zijn ... en ook niet voor overmorgen ...
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
        Ik heb ondertussen voor mezelf uitgemaakt om voor de 5DIII te gaan, maar het zal wel niet voor morgen zijn ... en ook niet voor overmorgen ...
        Dat is een wijze beslissing voor...............................volgende week
        MVG. Hugo

Comment

@Kurrrt
          Als je wil kan je bij mij al eens de 5DmkII komen proberen met je lenzen dan kan je zelf thuis de resultaten vergelijken met je huidige toestel en zien of de resultaten voor je voldoen. Als later dan nog iemand vindt die ook zoiets met MKIII doet heb je helemaal wat je nodig hebt.
          Als je interesse hebt stuur me dan via mijn profiel een mailtje want je contactgegevens zijn niet zichtbaar in je profiel.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

@Charles
            5DII heb ik al eens een dag getest met de 100mm L IS en MP-E65mm. Maar zeker bedankt voor het voorstel, vind ik zeer tof van u.
            Ik heb toen vergeleken met mijn (ex)7D en de 5DII scoorde zeker beter. Boven ISO1600 zou ik toch niet gegaan hebben voor de beste macro resultaten zonder aan de ruis te moeten werken.

Wat de 5DIII betreft: de beweringen van 2 stops (volgens sommigen zelfs 3!) winst tov de 5DII door de bruikbare hoge ISO klonken voor mijn toepassingen zeer mooi.
            Naderhand bleek dit om de JPEG's te gaan en zou er in het RAW formaat al flink wat minder bruikbare winst van die ruisprestaties te merken zijn. Er staan op het net inderdaad al veel foto's om dit te vergelijken maar meestal met een zoom of prime lens genomen. Vlak op je onderwerp (zeker met de MP-E65mm) is een ander verhaal.

De 5DIII zal een schitterend toestel zijn, daar twijfel ik niet aan. En de wondercamera waarmee je ruisvrij op ISO12800 kan fotograferen zal ook nog niet voor morgen zijn waarschijnlijk Maar een knap bruikbare ISO van 3200, en zelfs 6400 als ik de aangekondigde winstmarge mag geloven, had ik graag van dichtbij gezien voor macrowerk.
            Indien er mensen zijn met een 5DIII die hetzelfde willen voorstellen als Charles dan maak ik daar graag tijd voor vrij. (Liefst binnen België )

Grtz,
            Kurt

Comment

dat voorstel geldt ook voor ts maar ik vrees dat Antwerpen iets te ver van zijn bed is :-). Indien niet hoor ik het wel
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                dat voorstel geldt ook voor ts maar ik vrees dat Antwerpen iets te ver van zijn bed is :-). Indien niet hoor ik het wel
                Toch niet hoor. Antwerpen is wel even rijden voor mij, maar te ver van mijn bed ... dat nu ook weer niet, het is het einde van de wereld niet hé
                Maar eigenlijk heb ik, na alles op een rijtje gezet te hebben, beslist om voor de mkIII te gaan. En doe mij nu niet terug twijfelen hé
                Als ik straks voldoende met de Lotto win ga ik die morgen halen ... maar die kans is naar het schijnt klein, en het zal dus nog even duren vrees ik ...
                Ondertussen werk ik rustig verder met mijn 50D.
                Master the craft, and the art will follow.
                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                X