Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon body in afwachting van.........?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon body in afwachting van.........?

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
    Mijn vrouwtje had de Canon SX40 (bridgecamera) in gedachten en naar deze Canon SX40 zijn we beiden in de winkel ook gaan kijken en voelen.
    Nu stonden beide camera's, dus de Canon SX40 en de 550D in de winkel netjes naast elkaar.
    Zodat het ons ook direct opviel dat deze bijna even groot en zwaar zijn (550D body) en hierdoor is de keuze van de Canon SX40 afgevallen en neigden we meer door naar de 550D.

Zeker gezien de hogere kwaliteit die we hiervoor in de plaats krijgen
    Het bereik van je DSLR blijft met 27-88 mm (18-55 mm X 1,6) natuurlijk wel een "beetje" achter bij dat van de SX40 met zijn 24-840 mm .... Kan een probleem zijn als je vrouw wat meer mm's nodig heeft.

Los van de behoefte van je vrouw: biedt een (goede) bridge niet meer extra's als je straks je 7D (II?) gaat kopen? Voor een professionele fotograaf zie ik het nut van een (min of meer) identieke DSLR-body als backup wel in, maar voor een hobbyist lijkt me een bridge naast een DSLR een aantrekkelijker optie.
    Last edited by hapa; 17 april 2012, 23:31.

Comment

Koop die 550D maar, die van mij dan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        Het bereik van je DSLR blijft met 27-88 mm (18-55 mm X 1,6) natuurlijk wel een "beetje" achter bij dat van de SX40 met zijn 24-840 mm .... Kan een probleem zijn als je vrouw wat meer mm's nodig heeft.

Los van de behoefte van je vrouw: biedt een (goede) bridge niet meer extra's als je straks je 7D (II?) gaat kopen? Voor een professionele fotograaf zie ik het nut van een (min of meer) identieke DSLR-body als backup wel in, maar voor een hobbyist lijkt me een bridge naast een DSLR een aantrekkelijker optie.
        Mijn vrouw gebruikt op onze oude compact zelden de grootste zoom en zag de Canon 550D eigenlijk wel zitten. Haar redenen waren vooral de grotere mogelijkheden, sneller AF, foto's nemen op een iets hogere iso tov de SX40 en dus langer zonder flits kunnen werken en beiden hebben bijna dezelfde grote.
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

Comment

Ik heb zowel de 550D als de sx20 is. Die sx20 is is toch een heel pak lichter hoor. Of hebben ze in de sx 40 is lood gestoken.
          Die sx 20 is nu ook van mijn vrouw.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

De Canon 550D (body) is lichter dan de SX40 en biedt meer mogelijkheden
            Hier staan ze beiden naast elkaar http://snapsort.com/compare/Canon-SX...Canon_EOS_550D
            Sony A7 mkIII

Comment

Intussen heeft het vrouwtje haar camera naar keuze gevonden, die ik in afwachting van de opvolger 7D kan/mag gebruiken.
              Het was bijna een occasie 40 - 50D geworden, maar uiteindelijk heeft het vrouwtje voor de Canon 550D gekozen.

Allen hier nog bedankt voor het meedenken
              Sony A7 mkIII

Comment

Working...
              X