Hallo allemaal,
Gisteren heb ik na het wisselen van objectief (doe ik niet veel en altijd binnen) op mijn Sony Alpha 300 gemerkt dat ik een streepje links boven in de zoeker zag. Ook bij het aanschakelen van live view zie ik hetzelfde streepje op het lcd scherm.
Bij het bekijken van de opgenomen foto op het scherm zie ik dat streepje niet meer.
Wanneer ik het objectief af neem zie ik op die plaats een stofje zitten.
Is het juist dat dit op de spiegel zit en niet op de sensor (anders zie je dit op de foto)?
Ik heb al eens proberen te blazen met een luchtdruk spray maar dit helpt niet.
Wat zou ik nog kunnen doen? Of is het beter om zo te laten zolang het maar op de spiegel is en niet op de sensor?
Ik ben namelijk bang om het veel erger te maken dan het nu is!
Ook heb ik er nauwelijks verstand van...
Dank u voor het lezen en de eventuele tips of reactie's.
Mvg,
Tom
Gisteren heb ik na het wisselen van objectief (doe ik niet veel en altijd binnen) op mijn Sony Alpha 300 gemerkt dat ik een streepje links boven in de zoeker zag. Ook bij het aanschakelen van live view zie ik hetzelfde streepje op het lcd scherm.
Bij het bekijken van de opgenomen foto op het scherm zie ik dat streepje niet meer.
Wanneer ik het objectief af neem zie ik op die plaats een stofje zitten.
Is het juist dat dit op de spiegel zit en niet op de sensor (anders zie je dit op de foto)?
Ik heb al eens proberen te blazen met een luchtdruk spray maar dit helpt niet.
Wat zou ik nog kunnen doen? Of is het beter om zo te laten zolang het maar op de spiegel is en niet op de sensor?
Ik ben namelijk bang om het veel erger te maken dan het nu is!
Ook heb ik er nauwelijks verstand van...
Dank u voor het lezen en de eventuele tips of reactie's.
Mvg,
Tom
Comment