Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser werkt niet met mijn fuji s5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe flitser werkt niet met mijn fuji s5000

Hallo,na lang wikken en wegen heb ik me dan een externe flash aangeschaft in the U.S.A.,nu,vandaag aangekomen en getest met mijn fuji s5000 waar ie voor bedoeld was ,en hij werkt er niet op,tis den deze
    http://www.bugeyedigital.com/product_main/sri-1600.html
    Nu,ik heb mijn canon a70 ook nog en daar werkt ie wel mee.
    volgens de handleiding moet ik hem voor de fuji op trigger 1 zetten ,maar noppes ,nadda,niks,ook niet op trigger 2.
    Voor canon moet ik hem op trigger 2 zetten ,en daar werkt ie op trigger 1 en 2.
    Nu ,ik heb hem eigenlijk gekocht voor op de fuji,zou het hier dan wel mee helpen
    http://www.bugeyedigital.com/product_main/kal-np785101.html

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

beste,
    ik ben zelf in het bezit van een Fuji s7000, en wil me ook een externe flash aankopen. Ik ken (nog) er niet veel van, maar zou het kunnen (omdat het een slave flits is) dat je de flits van de camera moet uitklappen? dus flitsen met externe en cameraflits tegelijk?

Comment

Yep,dat moet,ik bedoel hij moet meeflitsen met mijn interne flits,maar hij doet het niet ,en met de canon flits ie wel mee !!!!!

Mvg.
      Mijn website.

Comment

Moet je ergens in de menu's van de S5000 misschien aangeven dat de interne flits master moet spelen?

't is maar een los idee, want ik ken het toestel helemaal niet...

Comment

Als ik de specificaties van die flits lees zou ze toch ook als 'eerste' flits moeten kunnen werken...wat idd wel zou kunnen is dat je in de menu van de s5000 moet aangeven dat je een externe filts gebruikt.
          Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

ik vind in de handleiding niets terug over het gebruik van een externe flits. Ik kan bij de settings ook niet één twee drie er iets over terugvinden.
            Ik ga morgen eens rondhoren bij een stel japanners om een japanse tech-site te consulteren, ik moet die mannen wel hebben vermits dat die site geschreven is in het furigana (japanse karakters)en ik dat nu toch niet zo maar kan lezen.
            Als je de oplossing al moest gevonden hebben zet het dan aub op het forum, ik ben benieuwd.

groetjes

Comment

Hallo,neen nog altijd niets,ben net terug van een mini cursus en het daar nog eens geprobeerd,maar noppes hij doet het niet met de fuji s5000,zoals ik al eerder melde,met de canon a70 geen probleem,heb hem ook geprobeerd met een olie 750 c,en daar ging ie ook perfect af,strange niet.

Wel ik wacht de reactie's ff af,alvast bedankt voor de reactie's.

Mvg.
              Mijn website.

Comment

@RUMOCOOL: Diene Oly van mij was maar ne C740 hoor, gene 750 (diene heeft wel een flitsvoetje, mijne C740 niet ) maar het blijft wel raar.
                Die instelling van master, die hier voorbijgekomen is zal volgens mij niet van toepassing zijn aangezien je ook geen flitsvoetje hebt. Het rare is dat hij helemaal niet reageert op uwe flits. Als hij te vroeg af zou gaan op de pre-flits zou het nog te verstaan zijn maar hij flitst helemaal niet

Hopelijk vind je nog een oplossing
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

't is een wilde gok, maar het zou kunnen dat je om 1 of andere S5000 te 'zwak' flitst. De oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat bvb. je ISO nogal gevoelig staat; probeer de ISO eens zo laag I(ongevoelig) mogelijk te zetten (100? of zelfs 50?) zodat ie harder MOET flitsen.
                  Iets anders dat je kan proberen is in (semi)manual modus je opening manueel wat kleiner (=hoger f getal) te zetten, ook opdat ie wat harder zou flitsen.
                  zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

Comment

Hello ,ik heb hem vandaag eens verder aan de tand gevoeld en uitgebreider uitgetest en hij doet het gewoon niet met mijn s5000,ik heb in het menu de interne flash op zijn maximum gezet en nadda,niets.

is toch raar dat ie het op mijn canon a70 en de olympus 740 probleemloos deed en op de s5000 niets,ik heb ook mijn iso op zijn laagst gezet wat 200 is,maar nikske.

Ik heb een mail gestuurt naar den americ en wacht het ff af,alvast bedankt voor de hulp en ik hou jullie op de hoogte.

Mvg.
                    Mijn website.

Comment

Dit lijkt me heel bizar, hou ons zeker op de hoogte van het vervolg...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

zoals ik een paar dagen geleden al schreef heb ik bij mijn japanse collegas eens gaan polsen.
                        volgens één van die mannen is er over de s5000 niks terug te vinden ivm externe flits.
                        hij heeft me beloofd dat hij dit weekend nog eens verder zou kijken.
                        hij stelde mij wel de vraag of dit wel zo zeker is dat je er een externe kan op aansluiten,,,,das natuurlijk ook een goeie vraag.
                        salukes

Comment

Originally posted by jarajo
                          hij stelde mij wel de vraag of dit wel zo zeker is dat je er een externe kan op aansluiten,,,,das natuurlijk ook een goeie vraag.
                          salukes
                          Het gaat over een slave flits, die afgaat op basis van de flits van de S5000. Worden dus fysisch niet aan elkaar gekoppeld...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

zo is het ,het gaat om een slave flits en die zou in principe altijd moeten gaan ,toch....

@jarajo,al bedankt voor de moeite
                            Mijn website.

Comment

Zo,gisteren eindelijk mijn eerste mailtje terug gehad,ik kreeg gelijk een ander emailadres toegewezen waar ik mijn bevindingen kon doen,email opgestuurd ,en dit kreeg ik terug....
                              Is your Fuji's red-eye reduction on? If so, be sure to turn it OFF. Then
                              try it again in Mode 1. We've never had a problem syncing with Fuji, so I'm
                              not sure what is going on. Let me know what happens.

Larry
                              SR Inc.

Verhaal word vervolgd
                              Mijn website.

Comment

Working...
                              X