Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mamiya rb67

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mamiya rb67

Iemand ervaring met deze analoge camera?
    Ik sta op het punt deze 2e hands aan te schaffen, dus enkele persoonlijke bevindingen zijn welkom. Pro's/Contra's,...

Groeten
    Jan

Re: Mamiya rb67

Op het bedrijf waar ik vroeger werkte fotografeerde ik ettelijke jaren met deze camera (de Pro S versie), voornamelijk product-opnamen in de studio.
    Deze camera is een echt werkpaard, uitermate robuust. Hij beviel mij zozeer dat ik enkele jaren geleden een (tweedehandse) voor mezelf heb aangeschaft.
    Voordelen:
    - uiteraard de verdraaibare achterwand
    - de schitterende scherpte die je uit het 6x7 negatief/positief kan halen
    - het assortiment zeer kwalitatieve lenzen
    Nadelen:
    - het vrij grote (ietwat lompe) formaat als je hem in de hand wenst te gebruiken (1)
    - soms wat zoeken/prutsen ivm de 'beveiliging' op de filmcassette(s)
    - een fragiele koppeling op de lens (als je de dubbele draadontspanner gebruikt)
    - (soms) rekening houden met de balguittrek bij lichtmeting als je geen zoeker met de ingebouwde lichtmeter hebt.

(1) Daarom heb ik er ook een handgreep/pistoolgreep bij gekocht. Daardoor dus beter handelbaar en stabieler.

Al bij al een zeer fraaie camera waar je nog zeer lang geniet van zal hebben.

Met vriendelijke groet,
    Guy De Westelinck
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

groot, lomp, zwaar en voor de rest schitterend. Systeem van de draaiende rug is gewoonweg subliem. En ooit zal een digitale rug ervoor betaalbaar zijn.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

De verkoper vraagt 650 euro.
        Een redelijke prijs veronderstel ik?

Comment

Working...
        X