Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D 17-55 2.8 IS VS 5DmkII 24-70 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7D 17-55 2.8 IS VS 5DmkII 24-70 2.8

Ik hoor verschillende mensen zeggen dat ze betere/scherpere foto's hebben met de combi 7D 17-55 2.8 IS dan de 5DmkII 24-70 2.8.

Nu is mijn vraag,waarom dan toch overschakelen van 7D naar 5DmkII wat verschillende hier toch doen?
    En ik bedoel ook enkel rekening houdend met foto "kwaliteit" niet sport,portret enz...

Ikzelf denk er ook al eens aan om over te gaan naar een 5DmkII maar niet ten koste van "minder" goede/scherpere foto's,wat waarschijnlijk heel relatief is

Re: 7D 17-55 2.8 IS VS 5DmkII 24-70 2.8

De 7D heeft meer pixels per mm² dan de 5D maar de 5DmkII heeft grotere pixels en is daarom beter bij hoge iso .Ik heb beide en zo geen van de 2 willen missen , ze hebben elk hun eigen werkgebied.
    Last edited by François02; 12 april 2012, 13:35. Reden: foutje

Comment

Als ik kon kiezen zou ik eerder kiezen voor de 5DIII, dit is een grote verbetering ten opzichte van de 5DII.
      Maar dit is uw vraag niet eigenlijk.
      Zoals gezegd zijn het twee verschillende toestellen.
      Als het voor sport is dan geniet de 7D mijn voorkeur voor z'n snelheid.
      Als het om alle andere is, dan geniet de 5DII mijn voorkeur, vooral voor landschap- en studio forografie.
      Hoe groter de sensor hoe beter de details in de foto.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik vind het kluchtig, maar ook ambetant om den duur dat de mensen altijd verwijzen naar een 5D mark II terwijl er expleciet gevraagd is naar een mark I of mark II.. Nu dit is natuurlijk effe off topic!

On topic :

Me vriendin heeft eeen 7D en ik heb zelf de mark II.
        Als het gaat over kwaliteit, zoals je vraagt.. Kan ik de mark II als superieur aanraden!
        Wat is er beter :
        Betere Iso..
        Full-frame
        De bokeuh is veel mooier!
        Meer dynamisch bereik
        scherpte is ook beter vind ik.. Als je bv een hele mooie beauty foto wilt nemen, dan ziede vind ik toch heel erg het verschil tussen de 2!

Het enig voordeel vind ik dat de 7D beter gemaakt is.. Daarom dat ik ook van de mark II naar de mark III ga, omdat het beter gemaakt is, heeft veel mee van de 7D

Hopelijk heb ik je ietswat kunnen helpen, maar zowiezo, der zijn denk ik nog enige veschillen die ik vergeten ben..

Grtjs
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

Comment

Hoe kleiner de sensor, hoe meer scherptediepte. Is dat geen van de redenen? Vooral bij portret?
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

Alvast bedankt voor de reactie's heb de knoop nog niet doorgehakt

Comment

Working...
            X