Dag allemaal
Een dikke 3 jaar geleden kocht ik mijn A300. Nu begin ik stilaan tegen diens beperkingen aan te lopen, en vooral, te lonken naar nieuwer materiaal.
Ik dacht eerst een nieuwe lens te kopen (de 16-50 2.8), want ik wil wat meer groothoek, en een snellere AF, en haarscherp natuurlijk ook. Maar allicht doe ik een lens van +/- 800 euro oneer aan als ik ze op mijn 'oude' A300 zet... of niet? En waar ik me nog het meest aan stoor, de emmers ruis, die krijg ik natuurlijk niet weg met een nieuwe lens. Dus begon ik ook naar de nieuwe body's te kijken
Wat ik wil verbeteren t.o.v. mijn A300:
- snellere AF (ik fotografeer vaak (spelende) kinderen)
- zo weinig mogelijk ruis (heb nu al storende ruis op iso800, en fotografeer vaak binnen of in donkere omstandigheden)
- filmen hoef ik niet per se, en grote afdrukken maken doe ik ook niet
Mijn oog viel op:
- A57: omdat die maar 16mp heeft
- A65: omdat die toch een klasse hoger speelt en mijn budget het toelaat
- A77: omdat die maar een dikke €200 euro meer kost dan de A65 als ik body + 16-50 2.8 zou kopen
Nu mijn vragen:
- Is de A77 de meerkost waard? Zou ik het verschil tussen de A65 en A77 merken? Ik begin soms aangesproken te worden voor opdrachten en wil daar misschien wel in verdergaan.
- Kan ik de lenzen die ik nu heb nog gebruiken op een toestel met 24mp zonder het toestel oneer aan te doen? En is de A57 in dat opzicht een betere keuze?
De lenzen die ik nu gebruik, naast de kitlens van de A300:
- Minolta 35-70 f4 (mooi en scherp, maar onhandig bereik)
- Minolta 50 f1.4
- Tamron 90 f2.8 (traag en luid)
Veel lijstjes, veel vragen... alvast bedankt om te lezen
Een dikke 3 jaar geleden kocht ik mijn A300. Nu begin ik stilaan tegen diens beperkingen aan te lopen, en vooral, te lonken naar nieuwer materiaal.
Ik dacht eerst een nieuwe lens te kopen (de 16-50 2.8), want ik wil wat meer groothoek, en een snellere AF, en haarscherp natuurlijk ook. Maar allicht doe ik een lens van +/- 800 euro oneer aan als ik ze op mijn 'oude' A300 zet... of niet? En waar ik me nog het meest aan stoor, de emmers ruis, die krijg ik natuurlijk niet weg met een nieuwe lens. Dus begon ik ook naar de nieuwe body's te kijken
Wat ik wil verbeteren t.o.v. mijn A300:
- snellere AF (ik fotografeer vaak (spelende) kinderen)
- zo weinig mogelijk ruis (heb nu al storende ruis op iso800, en fotografeer vaak binnen of in donkere omstandigheden)
- filmen hoef ik niet per se, en grote afdrukken maken doe ik ook niet
Mijn oog viel op:
- A57: omdat die maar 16mp heeft
- A65: omdat die toch een klasse hoger speelt en mijn budget het toelaat
- A77: omdat die maar een dikke €200 euro meer kost dan de A65 als ik body + 16-50 2.8 zou kopen
Nu mijn vragen:
- Is de A77 de meerkost waard? Zou ik het verschil tussen de A65 en A77 merken? Ik begin soms aangesproken te worden voor opdrachten en wil daar misschien wel in verdergaan.
- Kan ik de lenzen die ik nu heb nog gebruiken op een toestel met 24mp zonder het toestel oneer aan te doen? En is de A57 in dat opzicht een betere keuze?
De lenzen die ik nu gebruik, naast de kitlens van de A300:
- Minolta 35-70 f4 (mooi en scherp, maar onhandig bereik)
- Minolta 50 f1.4
- Tamron 90 f2.8 (traag en luid)
Veel lijstjes, veel vragen... alvast bedankt om te lezen
Comment