Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil: Hasselblad of Kiev?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil: Hasselblad of Kiev?

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Als je een middenformaat als concertcamera nodig hebt overweeg dan een Mamiya 6 of 7, of een Fuji GW690 (gebruik ikzelf) of Fuji GW670.

YMMV nerdi
    dat lijken mij ook betere keuzes. Ze blijven wel duur, die middenformaat meetzoekers.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik ben nu even alles aan het opzoeken... Maar lees ik dit nu goed? Bij die mamiya 6 beweren ze SCHERPER te zijn dan Hasselblad?!

Daarbovenop komt wel dat die bijna niet te vinden is, het lijkt me echter wel een heel goeie keuze!! Die fuji's zijn al meer vindbaar, en best voor een schappelijke prijs!
      Last edited by Jasper1; 11 april 2012, 11:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
        Ik ben nu even alles aan het opzoeken... Maar lees ik dit nu goed? Bij die mamiya 6 beweren ze SCHERPER te zijn dan Hasselblad?!

http://www.kenrockwell.com/mamiya/6.htm
        je doet net of het onmogelijk is scherper te zijn dan Hasselblad. Rangefinders zitten totaal anders ineen, met een veel eenvoudigere optiek als gevolg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          je doet net of het onmogelijk is scherper te zijn dan Hasselblad. Rangefinders zitten totaal anders ineen, met een veel eenvoudigere optiek als gevolg.
          Ja ok, feit... Ik dacht altijd dat beter zijn dan Hasselblad heel moeilijk is...

Comment

Als we dan verder kijken naar rangefinders... Zien die Arax-60's er ook niet slecht uit voor hun prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
              Als we dan verder kijken naar rangefinders... Zien die Arax-60's er ook niet slecht uit voor hun prijs?
              dat is een reflexcamera, geen RF.
              Bronica heeft ook een goede middenformaat rangefinder met verwisselbare lenzen gemaakt. Ook nog altijd vrij duur als je ze al vindt.

Comment

Die Arax 60 heeft veel weg van een pentax 67. Zelf heb ik een pentax en dat is ook echt een steengoede camera.

Klein vraagje: Waar gaan jullie op zoek naar dergelijke camera's?

Comment

De Hasselblad is wel het beste dat er op de markt is. Alles is inderdaad nog herstelbaar, maar denk wel aan het prijskaartje.
                  Een Kiev zou ik zeker niet kopen. Dit is de Lada van de middenformaatcamera's.

Wat ook nog interessant is en zeer goede prijskwaliteit verhouding heeft is het Mamya 645 systeem. Dit koop je tegewoordig aan spotprijzen tov een Hasselblad.

Comment

Zeker waar!! Ik heb die momenteel ook in mijn bezit (voorlopig), heb er onlangs mee gefotografeerd, en zal volgende week de resultaten er van merken :-)

Comment

Working...
                    X