Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 5700 coolpix

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 5700 coolpix

Hallo!.
    Ik heb bovenstaande camera gekocht en ik heb een aantal vraagjes hierover. Ik heb een Engelse handleiding ipv een Nederlandse. Iemand enig idee hoe ik aan een NEderlandse versie kan komen
    verder wil ik graag een fotoreportage maken van mijn zoontje (momenteel 13 weken oud). Ik heb al veel geprobeerd maar gewoon nog geen mooi resultaat behaalt doordat hij veel beweegt en ik dus steeds wazige foto's heb.. KAn ik het beeld ook 'locken' of zoiets
    En hoe kan ik (met wat voor instelling) de voorgrond scherp krijgen en de achtergrond zacht . (ook voor close ups )
    Alle tips/ervaringen zijn welkom. Ik ben een leek op dit gebied maar ik wil wel graag hele mooie foto's maken..

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Flokkie

De nederlandstalige HL kun je waarschijnlijk wel krijgen bi De Beukelaar (adres vind je wel ergens op het forum).

Als je zoontje veel beweegt, dan heb je foto's nodig met een korte sluitertijd (die is dan weer afhankelijk van de mate waarmee je inzoomt). Met een korte sluitertijd moet je dan wel zorgen voor voldoende belichting! Ik zou de foto's eens proberen nemen in Tv (schutter priority) op 1/200ste. Dat moet al helpen.
    Om de achtergrond flou te krijgen (een beperkte DOF of Depth of Field) moet je de foto's nemen met een zo groot mogelijk diafragma (F2.8 of kleiner nummer => hoe kleiner dit nummer, hoe groter het diafragma). Je moet wel weten dat met dit soort camera's veel meer scherp zal zijn, het is dus veel moeilijker om daar een beperkte DOF te krijgen...

Hope this helps, en vraag maar raak als je er niet uitkomt...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hoi Flokkie,

Ik heb een maand geleden de NL handleiding telefonisch besteld bij De Beukelaar (telefoonnummer vind je op de site van Nikon.be). Drie dagen later lag ze in de bus, gratis en voor niets. De mevrouw aan de telefoon wist me echter te vertellen, dat vanaf nu er 15€ voor dient betaald te worden.

Groetjes,
      Jan
      Groetjes, Jan
      BD0280BE

Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

Comment

Wil je wat inspiratie opdoen wat betreft kinderfotografie dan moet je eens naar foto s kijken die Gabriella hier heeft gepost of een kijkje nemen op haar website http://www.okiedokie.nl/

Comment

super!! ik heb gelijk een mail gestuurd.. ik wil er best € 15,- voor betalen!!!...
          BEDANKT HE!!

Comment

Working...
          X