Na wat speurwerk gedaan op internet en enkele nieuwe bevindingen omtrent de D 800:
1.
Er blijken wat AF problemen te zijn met snelle breedhoeklenzen , zoals de 24/1.4 bij het scherpstellen op de rand , nog steeds geen oplossing of antwoord van Nikon zelf.
2.
de hoge megapixel eignschap heeft ook enkele nadelen :
-sneller onscherpte door bewegen
-diffractieproblemen vanaf F11(bij D700 pas vanaf F16)
het voordeel van scherpte wordt zo wel teniet gedaan bij bijv macro waar je scherptediepte kunt gebruiken.
3.
Bovendien nogal wat klachten van mensen met back of front focus met de prime lenzen.
Hierblijkt dat mensen systematisch hun D800 moeten finetunen tot zelfs -20.
Sommigen zelfs over al hun lenzen . Dit is alleen te verklaren als de kamera zelf niet juist is afgesteld.
4. Nogal wat opmerkingen over een warme kleurcast op het LCD scherm.
Bij dergelijke negatieve punten stel ik me toch de vraag of ze alle met een firmware update kunnen opgelost worden
1.
Er blijken wat AF problemen te zijn met snelle breedhoeklenzen , zoals de 24/1.4 bij het scherpstellen op de rand , nog steeds geen oplossing of antwoord van Nikon zelf.
2.
de hoge megapixel eignschap heeft ook enkele nadelen :
-sneller onscherpte door bewegen
-diffractieproblemen vanaf F11(bij D700 pas vanaf F16)
het voordeel van scherpte wordt zo wel teniet gedaan bij bijv macro waar je scherptediepte kunt gebruiken.
3.
Bovendien nogal wat klachten van mensen met back of front focus met de prime lenzen.
Hierblijkt dat mensen systematisch hun D800 moeten finetunen tot zelfs -20.
Sommigen zelfs over al hun lenzen . Dit is alleen te verklaren als de kamera zelf niet juist is afgesteld.
4. Nogal wat opmerkingen over een warme kleurcast op het LCD scherm.
Bij dergelijke negatieve punten stel ik me toch de vraag of ze alle met een firmware update kunnen opgelost worden
Comment