Zou het kunnen dat er geen remote control is voorzien op de D800. Was even aan het zien maar vind het nergens in handleiding terug (of kijk ik slecht?)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
geen remote control op D800?
Collapse
X
-
-
Re: geen remote control op D800?
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtEr zit gewoon een 10 pin connector op vanvoren.
Comment
-
Ik zou graag willen dat ze eens naar USB overschakelden, die 10 pin erin krijgen bij vorst gaat niet makkelijk.....Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtIk zou graag willen dat ze eens naar USB overschakelden, die 10 pin erin krijgen bij vorst gaat niet makkelijk.....
daarom monteer ik thuis vooraf al de remote controle bij een hete thee met rum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtEr zit gewoon een 10 pin connector op vanvoren.
Ja ik weet het een D800 en dan een goedkoop ding maar je moet ergens op besparen...
Er is echt nog vanalles dat ik wil kopen en op de duur...
Comment
-
-
ik zag eerst deze link :
vandaar de vraag maar het lijkt best mogelijk want ik zie telkens de D800 in de lijst staan bij Nikon ML-L3 Wireless Infrared Shutter.
Alleen lijkt het informatiescherm anders dan op de D7000 en zie ik geen icoontje voor remote.
PS Die remote is pas binnen en dus nooit uitgeprobeerd eerder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk berichtSorry maar ik bedoelde wireless... Ik kocht zo'n Jianisi remote control for Nikon voor 5 euro ...Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtOok wireless moet in de 10 pin.....
Comment
-
Geneuzel, gewoon het draaiwieltje onder je de knop met de 4 knoppen (linksboven op de camera) verdraaien tot het remote tekentje, en dan kan je met elke wireless remote klikken. Werkt ook op de D7000portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk berichtJe hebt dan bv de WT-4A van 650 euro nodig (via de 10 pin aansluiting) als ik het goed begrijp en lukt het niet meer met een Nikon ML-L3 Wireless Remote Control of mijn goedkopere remote versie?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk berichtGeneuzel, gewoon het draaiwieltje onder je de knop met de 4 knoppen (linksboven op de camera) verdraaien tot het remote tekentje, en dan kan je met elke wireless remote klikken. Werkt ook op de D7000Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtDat is geen D800....
Iemand een beter idee ?
Comment
-
Excuses voor het eerder geplaatste bericht en opmerking,
Het leek mij dat op deze ring het "remote" logo zat, maar blijkbaar niet.
Ook is er geen infraroodontvanger te zien op de onderstaande afbeelding:
Ik denk niet dat het erop zit. Jammer, hier heeft nikon dan een steekje laten vallen naar mijn mening.portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook
Comment
-
niet erg hoor - vind het al leuk als er iemand de moeite doet om te reageren en je voegt nog de foto erbij.
Neen zoals ik aangaf op eerdere bijgevoegde url link bovenaan dat het wel kan op de D4.
Maar gezien de info die je vind op bepaalde forums niet altijd klopt dacht ik 'misschien dat iemand het hier weet of het al dan niet klopt"...
Dus dit heeft niets met "prof toestel" te maken - want ik vreesde al daarover opmerkingen te krijgen.
Ik weet dan ook niet waarom op de D4 wel en op de D800 weer niet - te gek gewoon !
Had gelukkig maar 5 euro + portkosten betaald voor de remote die ik nu schijn over te hebben (?)
Comment
Comment