Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bos, bomen, zien :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bos, bomen, zien :-)

Ga gewoon voor de nikon d5100, ik heb deze ook en ben er heel tevreden over. Je hebt tijd genoeg om over fotografie te leren en je leert veel bij met je toestel zelf, gewoon doen zou ik zeggen !!! Trouwens, ik weet niet vanwaar dat je bent, maar ik heb juist de d5100 in reclame gezien in de mediamarkt in nederland voor 500 euro inclusief kitlens !

Comment

Voor een "visuele dictafoon" zijn er veel goedkopere oplossingen van een ministatiefje (past met camera en al in een bureaula) of met de ellebogen op tafel (dan mag dat eindelijk) een A-frame maken door de camera met de lens naar de tafel gericht te laten rusten in de handpalmen. Met een geleende FS10 heb ik ooit op die manier heel behoorlijke reproducties gemaakt van 50 jaar oude foto's op een familiebijeenkomst.

De keuze voor de Tamron lens doet mij vermoeden dat u zich toch al wat meer weet/heeft ingelezen dan een totale leek. De wens voor een DSLR komt dan dus zeker niet uit de lucht vallen.
      Anders had ik misschien wel het gevoel dat de Olympus xz1 of Canon S100 beter aansluit bij uw wensen. Of zelfs het draadje over de Canon G1 X hier eens door te nemen. Schikt u niet van het gewicht en de omvang van een DSLR en ligt de d5100 u het best dan is dat, zover ik het kan overzien, de camera en boom voor u.

Comment

Zoals hier herhaalt wordt:
        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Wel met je ogen, EF en EF-S slaan op Canon.
          Nee, met mijn ogen ook niet .

't Was niet mijn bedoeling je te corrigeren hoor, enkel een kleine aanvulling te geven voor wie verder kijkt dan enkel Canon wat dit soort discussie betreft. Bij Canon, heb je inderdaad EF-S, en bij Tamron heb je Di-II, enz...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
            Koop een bridge camera, zal je zeker zoveel plezier van hebben, en ben je minder geld kwijt. (sony HX100, Canon SD40, Nikon P510)
            Heb nog niet beslist, maar ben net nog eens gaan snuffelen en bovenstaande in mijn handen gehad. Ik denk dat ze alle 3 gelijkwaardig zijn? De manuele zoom op de Sony lijkt me wel iets praktischer en dit toestel zou ook een snellere autofocus hebben.
            Iemand ervaringen met 1 van deze?

Grtjs

Dominique

Comment

Ohja, efkes vergeten, de Sony zou nu ook de DSC-HX200 hebben. Kan iemand me zeggen waar ( behalve de zoom en de 18MP) de meest wezenlijke verschillen zitten met de HX100?

Comment

Working...
              X