Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vraag sluitersnelheid
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: vraag sluitersnelheid
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
Dan zou het een stuk gezelliger op BD zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtOm mooie sportfoto's zoals bv. wielrennen te maken komen er zoveel méér factoren meespelen dan sluitersnelheid alleen, zoals richting van het licht, storende elementen op de achtergrond, afstand tussen jezelf en de renners/renner, en noem maar op, op zo een drukbezocht evenement als de ronde van Vlaanderen, vrees ik dat je hier met een 18-70 objectief weinig speling hebt, en zou de keuze sportstand je wel de beste foto's kunnen opleveren, wil je absoluut voor sluitertijdenvoorkeuze gaan, kies dan mischien ergens voor een snelheid van om en bij 1/100 sec. anders kom je er niet met je belichting, wat dan op zijn beurt veel te maken zal hebben met het licht en de richting van dat licht op dat moment, verwacht er echter niet te veel van, met zo een beperkt brandpunt heb je weinig speling, zelfs de persfotografen met dikke lichtsterke objectieven en vooraf bepaalde standpunten hebben hiet nog problemen mee.
Ik zou zeggen "lucky shots" en verwacht er vooral niet te veel van, dan is de teleurstelling minder groot.
ik heb uiteindelijk gekozen voor sluittijd van 1/1000
namelijk omdat de zon wat scheen , mooi licht enzo.
de foto's zelf vallen wat tegen , maar had niets anders verwacht ;D
mag ik hier een foto plaatsen ervan?
of moet dat in een nieuw topic in beginnershoek?
Comment
-
[Mod-LesC]Je mag hier posten, als voorbeeld van je werk. Als je echter commentaar wil, doe je er beter aan een geschikt plaatsje in onze Fotohoek uit te zoeken.
De meeste foto's die hier onder "Camera's" e.d. gepost worden, zijn bedoeld als voorbeeld van een bepaald probleem (bv sensorvlekken, sluiterprobleem...)[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment