Hallo allemaal,
het is al een tijdje geleden dat jullie nog iets van me gehoord hebben.
Dit komt omdat ik na wat discussie,vragen,opzoekwerk ...
een camera ben gaan kopen. Nl:Nikon D5100.
Ben zeer tevreden over dit toestel.
Nu weten jullie waarschijnlijk dat het morgen de ronde van vlaanderen is.
En dacht ik : ik ga 2 straten verder , en probeer de wielrenners te fotograferen ( wat een goede oefening is denk ik)
maar nu weet ik niet echt wat de sluiterssnelheid ongeveer moet zijn als ik wielrenners wil fotograferen.
Is het correct als ik zeg: dat hoe hoger de sluitersnelheid , hoe hoger je iso waarde moet zijn? (hoge iso --> korreligheid op het scherm?)
en moet ik dan op een gewone dag als ik de sluitersnelheid opvoer , de iso waarde verhogen? of word dit enkel gebruikt voor als je in donkere ( kunstmatige)
lichtomgevingen bent ? (sportzaal,..?)
Hebben jullie nog tips/tricks om wielrenners te fotograferen?
ik denk dat ik gebruik zal maken van de functie die vele fotos achter elkaar schiet.
alvast bedankt en groetjes
het is al een tijdje geleden dat jullie nog iets van me gehoord hebben.
Dit komt omdat ik na wat discussie,vragen,opzoekwerk ...
een camera ben gaan kopen. Nl:Nikon D5100.
Ben zeer tevreden over dit toestel.
Nu weten jullie waarschijnlijk dat het morgen de ronde van vlaanderen is.
En dacht ik : ik ga 2 straten verder , en probeer de wielrenners te fotograferen ( wat een goede oefening is denk ik)
maar nu weet ik niet echt wat de sluiterssnelheid ongeveer moet zijn als ik wielrenners wil fotograferen.
Is het correct als ik zeg: dat hoe hoger de sluitersnelheid , hoe hoger je iso waarde moet zijn? (hoge iso --> korreligheid op het scherm?)
en moet ik dan op een gewone dag als ik de sluitersnelheid opvoer , de iso waarde verhogen? of word dit enkel gebruikt voor als je in donkere ( kunstmatige)
lichtomgevingen bent ? (sportzaal,..?)
Hebben jullie nog tips/tricks om wielrenners te fotograferen?
ik denk dat ik gebruik zal maken van de functie die vele fotos achter elkaar schiet.
alvast bedankt en groetjes
Comment