Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark 2 en 7D vs 1D mark 3 en 1ds mark 2.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D mark 2 en 7D vs 1D mark 3 en 1ds mark 2.

hallo hallo,

Ik wil graag professioneler met fotografie bezig zijn en twijfel tussen 2 sets van camera's. ( de lenzen zijn er aL) Ik ben een studio (zowel binnen en buiten) en reportage fotograaf, maar mijn prints moeten niet voorbij een A3 en zelden een A0.

Set 1: 5d mark 2 en 7D. hebben dezelfde batterijen en dan heb je het voordeel van FF en crop in 1 set.

set 2: 1d mark 3 en 1ds mark 2. Het zijn nu eenmaa 1 reeks camera's....

Alvast bedankt
    Last edited by gray-fox; 29 maart 2012, 21:51. Reden: typo

Re: 5D mark 2 en 7D vs 1D mark 3 en 1ds mark 2.

Welke camera gebruik je nu?

Een duurdere camera gebruiken geeft geen garantie dat je foto's ook werkelijk beter worden...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Welke camera gebruik je nu?

Een duurdere camera gebruiken geeft geen garantie dat je foto's ook werkelijk beter worden...
      Nu heb ik dus de set van de 5D mark 2 en 7D. En ja ik heb L glas, wat een groter plezier is als een duurdere camera. Maar sinds er enorm veel 1 toestellen op de tweedehandse markt komen vroeg ik mij af of het geen goed idéé was om over te schakelen op de echte pro reeksen ( ongeacht of ze al ouder zijn, het blijven titanen ).

Comment

Ik vraag me dan toch af wat je nu met een 5DmkII en een 7D niet aankunt...
        Ik zou deze combinatie trouwens any day verkiezen boven de 1DmkIII en 1DsmkII
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Ik zou deze combinatie trouwens any day verkiezen boven de 1DmkIII en 1DsmkII
          Ik heb deze ook en zou niet weten wat ik zou missen hogere iso zou misschien mooi meegenomen zijn maar dit zal altijd wel stijgen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Ik heb deze ook en zou niet weten wat ik zou missen hogere iso zou misschien mooi meegenomen zijn maar dit zal altijd wel stijgen .
            Hogere ISO met een "oudje" als je een 5DII hebt? ik denk het niet.
            Als het met L-glas en deze set niet lukt, zou ik geld geven aan een degelijke cursus of aan workshops bij goede fotografen in de stijl die je ligt. Enige reden volgens mij om voor die 1'en te kiezen: de robuustheid en de weather sealing,... dergelijke dingen.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Hogere ISO met een "oudje" als je een 5DII hebt? ik denk het niet.
              Als het met L-glas en deze set niet lukt, zou ik geld geven aan een degelijke cursus of aan workshops bij goede fotografen in de stijl die je ligt. Enige reden volgens mij om voor die 1'en te kiezen: de robuustheid en de weather sealing,... dergelijke dingen.
              Momenteel neem ik foto's op iso 6400 om 21.00 tijdens hondentrainingen en ben nog zeer tevreden van het resultaat Met de 7D lukt dit niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Momenteel neem ik foto's op iso 6400 om 21.00 tijdens hondentrainingen en ben nog zeer tevreden van het resultaat Met de 7D lukt dit niet .
                Daar zit hem dus deels ook, de 7D zijn ruis is soms nogal storend zeker op concerten en reportages.

(Overigens in het maken van goede fotos zit hem niet echt, het is mij vooral te doen om een vergelijkend beeld te krijgen tussen de 2 sets. Ik zit met andere zaken dan goede foto's, beide sets kunnen prachtige foto's maken. Mijn gedachten zijn onder andere: batterijduur en types, 10 mp op een 1,3 crop is een veel ruislozer beeld dan 18 mp op 1.6, de autofocus van de 1ds mark 2 is stukker beter als de 5D mark 2, maar ik heb dan geen zicht op de beeldkwaliteit tegenover de 5d mark 2, etc...)

Comment

Beide toestellen verkopen en de 5D Mark III in huis halen als de reviews bevestigen wat er tot nu gezegd is. Goede autofocus en top high ISO performance. Jammer genoeg met bijhorend prijskaartje.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

de twee 1''s hebben wel 2 verschillende types baterijen, hou daar rekening mee.
                    De mark 3 heeft gelukkig vrij korte accu''s en gaan vreselijk lang mee, de 1ds heeft lange zware accu''s die bij lange na niet zo lang meegaan.
                    Dus ze zijn qua accu niet uitwisselbaar, tenzij je voor de ds mark 3 gaat.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      de twee 1''s hebben wel 2 verschillende types baterijen, hou daar rekening mee.
                      De mark 3 heeft gelukkig vrij korte accu''s en gaan vreselijk lang mee, de 1ds heeft lange zware accu''s die bij lange na niet zo lang meegaan.
                      Dus ze zijn qua accu niet uitwisselbaar, tenzij je voor de ds mark 3 gaat.
                      Ah, zoiets is wat ik wou weten, dan wordt het sowieso de 5d mark 2 en de 7D want ik ga niet 2 verschillende soorten batterijen meezeulen voor analoge kwaliteit .....

Hartelijk Dank

Comment

Als je nu al een 5D MKII en een 7D hebt, dan zou je in de meeste omstandigheden wel moeten toekomen. Alleen in extreme omstandigheden (heel weinig licht) zal de 5D MKIII beter presteren.

Met een 5D MKIII heb je een goede studio-camera, + een goede actie-camera.
                        Dan heb je eigenlijk geen twee verschillende camera's meer nodig voor actie en studiofotografie. Dat was wel het probleem van de 5D MKII, dat was geen actiecamera, daardoor had je voor sportfotografie nog een ander toestel nodig...

Vanaf de 1D MKIII worden er lithium-ion accu's gebruikt die weinig last hebben van zelfontlading, en waarmee je inderdaad heel erg veel foto's kan maken (volgens de accu info staat de accu van mijn 1D MKIII nu op 60% na ruim 2500 foto's).

In de oudere 1D camera's zitten nikkel-metaalhydride accu's die een lagere capaciteit hebben, en bovendien hebben ze ook veel last van zelfontlading.

Een originele accu voor de 1D (eender welk type) is wel heel duur. Voor de lithium-ion versie vanaf de 1D MKIII (en de "S") is er wel een goedkoop alternatief, maar die heb ik zelf nog die getest.

In de 5D MKII gebruik ik wel een goedkope accu, en die werkt even goed als de originele.
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Absoluut +1, dat snap ik ook helemaal niet !

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik denk dat HEEL veel mensen zich hier lelijk op mis kijken hoor! Het is 200% waar dat
                            een "betere" camera zeker gaan "betere" foto's maakt in dezelfde persoon zijn handen...

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                              Ik denk dat HEEL veel mensen zich hier lelijk op mis kijken hoor! Het is 200% waar dat
                              een "betere" camera zeker gaan "betere" foto's maakt in dezelfde persoon zijn handen...
                              Met de camera's die hij nu al gebruikt (5D MKII + 7D) zal het verschil toch bijzonder klein zijn, tenzij er alleen maar foto's gemaakt worden in extreem slechte omstandigheden.

Er zijn er zelfs die slechtere foto's maken met een duurdere camera omdat ze dan de voorgeprogrammeerde standen (portret, landschap, sport...) missen en niet weten wat ze zelf moeten instellen in bepaalde omstandigheden...
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X