Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax vs canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: pentax vs canon

Heehee... haar zusje was de vriendin van jouw broer en daarom heeft ze jou maar gekozen, kon ze met dezelfde auto naar dezelfde feestjes e.d. .

Grapje natuurlijk. Laat haar kiezen wat ze zelf het beste vindt. Dat staat borg voor nog heel wat leuke plaagmomenten. Niets zo saai als het eens zijn over een merk. Dan zit je naast elkaar op de bank en hebt elkaar niks te zeggen. ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Chrissikeuh Bekijk bericht
    hoi mensen, sinds kort doe ik zowat aan fotografie. heb mezelf daar een canon EOS 600D voor gekocht, waarom? vond hem mooi ogen en het verstelbaar schermpje is een leuke optie. ondertussen ben ik al eens wat geen kijken naar andere modelletjes en nog altijd blijf ik naar men 600D grijpen. nu wil mijn vriendin ook een camera omdat ze vaak met mijn toestel gaat lopen. maar ze was opzoek gegaan en via haar neef krijg ze zich wijsgemaakt dat ze voor een pentax moest kieren terwijl ik haar een 550D wou aanraden en wil bijleggen in de aankoop. dus mijn vraag is welk merk zouden jullie kiezen canon of pentax. ze is er nog niet uit welk model juist maar merk kiezen lijkt me de eerste stap. groetjes

Comment

ik zou zeggen ga naar een winkel waar ze beide hebben, kan ze eens testen. kijken wat haar het beste in de hand ligt enzo.

ps heb nog een 600d tekoop
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Voordelen van die twee zelfde merk zie ik anders wel: je kan elkaar helpen als iets niet helemaal lukt of als de ene iets bijgeleerd heeft of op een workshop iets opstak. Je moet niet zoeken hoe je dat dan weer toepast bij dat andere merk (begint al stomweg bij de M-stand en het veranderen van F-waarde en sluitertijd tussen bvb. Nikon en Canon: 2 wieltjes of drukken-draaien).
        Bovendien heb je als voordeel dat als de ene het allemaal toch wat laat hangen omdat het niet helemaal zijn/haar ding is, de andere gelijk een mooie set heeft. en als je beide bezig blijft, zal je wel wat dubbel glas nodig hebben; maar als je bvb. een 24-70 2.8, 24-105 4.0, 85 1.8, 50 1.8, 35 1.4,...hebt, dan ga je meestal toch kiezen wat je mee op stap neemt. je gebruikt niet elke lens altijd evenveel. Dubbele lenzen? Als je echt lichtsterkte nodig hebt omdat je allebei concertfotografie tegelijkertijd doet: 24-70 en 70-200. De rest kan je verdelen en/of gebruiken naargelang de nood. 24-70 heeft 2.8, 24-105 heeft IS en wat meer range. Enz...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

...... ze is er nog niet uit welk model juist maar merk kiezen lijkt me de eerste stap. groetjes
          heeft je vriendin grote of kleine handen.
          laat je vriendin hem eerst eens vastpakken en kijken of hij lekker in de hand ligt.
          heel belangrijk hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Pentax maakt, net zoals canon en nikon, kwaliteitsmateriaal, wat je standaard ook is.

voor hun prijs hebben de toestellen een aantal zeer goede kwaliteiten. zo is een K7 weathersealed volledig en hebben ze VR op de sensor dus kan je met oude lenzen nog steeds deze functie hebben. vooral die sealing is echt geweldig voor zo'n goedkoop toestel.

nadeel van pentax...? ze zijn kleiner dus de lenzen zijn iets minder beschikbaar tweedehands (maar echt wel te vinden met wat zoeken) en ze hebben geen full frame camera dus binnen tien jaar zal ze, als ze echt die richting op wil ooit, moeten overstappen van merk...

en voor jullie samen : je kan geen lenzen uitwisselen eens... of niets samen aankopen... en dat is volgens mij het grote punt wat je niet mag onderschatten... glas kost veel geld dus, als je "samen" kan kopen komt het erg voordelig uit
            www.aeri-photography.be

Comment

hoi mensen, sinds kort doe ik zowat aan fotografie......
              nou...toch al zo,n 8 maanden...?
              wat heb je met je Olympus SP-600UZ, gedaan,is dat niet wat voor je vriendin..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de olympus was kort nadat ik verhuist was kwijt geraakt. heb dan even eerst andere kosten moeten doen en dan sinds ik centjes over heb per maand kon is sparen voor men canon

Comment

Working...
                X