Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

    Ik heb niet zoveel ervaring met lenzen voor digitale camera's, noch met Sigma in het algemeen. Enkele dagen geleden kondigde SIGMA een SIGMA 18 - 125 mm F3.5 - F5.6 DC aan... Via een oudere thread kwam ik al te weten van één van de regelmatige schrijvers op dit forum, dat deze lens vlot zou moeten werken met de D70 en de SB-800 / SB-600. Heeft er iemand het idee hoeveel tijd er zou verstrijken tussen zo'n aankondiging en de beschikbaarheid? Heeft er iemand zicht op de prijszetting van een dergelijke lens? Zou het nuttig zijn om de D70 te combineren met die SIGMA 18 - 125 mm F3.5 - F5.6 DC lens eerder dan de Nikon 18-70 kitlens? Afhankelijk van de releasedatum en de (meer)prijs van die sigmalens, was ik dat namelijk aan het overwegen.

  • #2
    Veel vragen, Koen. Ik probeer er een paar te beantwoorden.
    Dit is een typische lens van Sigma die gericht is op het publiek dat koopt met een beperkt budget. Veel geld zal ze dus niet gaan kosten. Ze is compact en licht omdat ze een beeldcrikel geeft die voor digitale toestellen met crop factor is geoptimaliseerd. Met andere woorden, zet deze nooit op een 1.3x crop of een full frame. Het is een zeer interessant bereik, maar ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit van de Nikon 18-70 kitlens een stukje hoger ligt. Wanneer ze in de winkel zal liggen, dat valt nog af te wachten...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Bedankt Pieter... Vermits ik pas overschakel naar digitale fotografie, moet ik nogal veel dingen kopen, dus behoor ik waarschijnlijk wel tot de kopers die een beperkt budget hebben voor de verschillende onderdelen (dé reden waarom de D100 aan mij is voorbijgegaan). De Kitlens is behoorlijk betaalbaar, maar natuurlijk spreekt die 125mm wel tot de verbeelding... Misschien moet ik nu maar voor de kitlens gaan en later een 80-200 of zo bijkopen...

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

        Waarin is de Sigma 18-125 beter dan de meegeleverde Kitlens van de eos20D? Merk je dit ook in de praktijk en in welke situaties?
        Is er een beter alternatief en zo ja welk. Het budget is tot 500,- euro.....

        Comment


        • #5
          Re: SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

          Oorspronkelijk geplaatst door emmend
          Waarin is de Sigma 18-125 beter dan de meegeleverde Kitlens van de eos20D? Merk je dit ook in de praktijk en in welke situaties?
          Is er een beter alternatief en zo ja welk. Het budget is tot 500,- euro.....
          Ik heb het niet voor superzooms zoals de 18-125... Zelf zou ik voor dat budget gaan voor een combinatie van de kitlens (kost in de kit toch 2 keer niks) en de 28-135 IS. Die laatste kun je vinden rond €420. Voor wat je dan rest van je €500 kun je dan zelfs nog de 50/1.8 erbij nemen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

            De Sigma 18-125mm is reeds langere tijd beschikbaar, en moet je in België voor (net onder) 300 euro kunnen vinden.

            Er zijn best wat BD'ers die deze lens hebben, en hierover hun bevindingen kunnen delen. Ook op de dpreview.com forums ga je heel wat referenties vinden.

            Je verwart misschien met een zeer recent aangekondigde Sigma 18-200mm (die voor zover ik weet nog niet beschikbaar is).
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #7
              Re: SIGMA 18-125mm F3.5-F5.6 DC & D70

              Hier worden ze tegenover mekaar gezet voor een D70 :

              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

              Comment

              Working...
              X