Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 180 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Perrush, ik denk niet dat 5 cm gaat lukken. Ik ben hier begonnen op ca anderhalve meter omdat het uitgangspunt was om ca 10 cm in beeld te brengen. Maar ik denk dat ik nog wel ietsje dichterbij kan dan bij die ca 10cm, maar niet veel (geen focus meer).

Met de fisheye misschien nog wel ietsje verder, maar daarbij is de werkafstand nu al vrij kort. Hoeft overigens geen probleem te zijn: Wij als mensen hebben het in de natuur behoorlijk verstierd, maar een vlinder is lang niet zo bang van een vis hoor

Ik zal morgen eens kijken wat het maximum is dat uit de 70-200 met 1.4x te halen is, maar 5cm denk ik toch niet... we will see, I'll be back

Comment

tja ... 10 cm is eigenlijk het maximum dat je wil fotograferen. Soms misschien nog wel minder. Dus zal het toch een macro worden / blijven.

Ik heb nu al een 105 f2.8, misschien kan ik die nog wat langer maken door een TC1.4 er tussen te zetten. (iemand een idee hoeveel werkafstand je dan bijkoopt ??) Zal uiteindelijk veel goedkoper uitvallen dan een 180 macro te kopen + die TC kan ik later op een zoom ook nog gebruiken.

Welke TC zou ik gebruiken ?? Ik las zonet dat die van sigma enkel op de sigma's kunnen ???? (of heb ik verkeerd gelezen) Wat met kenko ? Canon is nogal duur zekers ?
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik heb de Sigma 105mm en een Sigma TC 1.4x en deze zijn niet samen te gebruiken, door het vooruitstekend lenselement van de TC.
        Ook de Canon TC zal niet bruikbaar zijn.

Kenko TC's hebben geen vooruitstekend deel, waardoor ze wel bruikbaar zijn op de Sigma 105.

Originally posted by Perrush
        tja ... 10 cm is eigenlijk het maximum dat je wil fotograferen. Soms misschien nog wel minder. Dus zal het toch een macro worden / blijven.

Ik heb nu al een 105 f2.8, misschien kan ik die nog wat langer maken door een TC1.4 er tussen te zetten. (iemand een idee hoeveel werkafstand je dan bijkoopt ??) Zal uiteindelijk veel goedkoper uitvallen dan een 180 macro te kopen + die TC kan ik later op een zoom ook nog gebruiken.

Welke TC zou ik gebruiken ?? Ik las zonet dat die van sigma enkel op de sigma's kunnen ???? (of heb ik verkeerd gelezen) Wat met kenko ? Canon is nogal duur zekers ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama

Kenko TC's hebben geen vooruitstekend deel, waardoor ze wel bruikbaar zijn op de Sigma 105.
          kwalitatief zullen die kenko ook wel in orde zijn zekers ? compatibel zullen ze ook wel zijn ?? bruikbaar op een bigma ??
          --

Comment

kwalitatief zullen die kenko ook wel in orde zijn zekers ? compatibel zullen ze ook wel zijn ?? bruikbaar op een bigma ??
            Ja...Ja...Ja.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

@ Pieter : ik ben ook wel sterk geïnterresseerd in het micro-leven, dus misschien is die lange macro voor mij op termijn zeker geen miskoop. Maar het blijft dat je die macro voor minder dingen kan gebruiken dan een telezoom. Bovendien is ie zeker niet goedkoper. Het is net om een miskoop te vermijden dat ik zolang op dit topic aan't doordrammen ben (en ik ben er nog altijd niet uit )
              Ik snap het wel, hoor, maar ik vind dus ook dat je de lens voldoende moet kunnen gebruiken. Een 100 of 105 is al een stuk makkelijker in te zetten voor andere toepassingen, vandaar dat ik ooit de Canon 100 wel eens zal kopen.

@ Pieter : als ik het goed begrijp is zo'n TC altijd een goede keuze in dit geval. (meer zoom voor gelijke afstand)
              Wel, een TC helpt je om extra vergroting te krijgen bij gelijke focusafstand. Bij macro kan dat dus een interessant verschil maken.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Sorry

Nico
                See you in the woods ...
                Nicolas
                My website : www.photoetnature.com
                My portal : www.beneluxnaturephoto.net

Comment

moet dat nu echt nicolas

das in de macro functie zekers ? Dan kun je nog vele dichter komen ?? (tot 160 cm volgens de specs) Hoeveel is het minimum wat je nog scherp in beeld kunt krijgen ??

das wel het voordeel van die sigma's met macro mode ... die gaan makkelijk tot 1:3 of zelfs 1:2

Ik zou nu wel eens graag een sigma 70-300 macro (liefst nog met 1.4 TC) zien

Heeeelp, ik word hier zot van
                  --

Comment

Originally posted by nicolas
                    Sorry

Nico
                    Hehe
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Allee Nicolas daar is toch geen sorry voor nodig jong dat is gewoonweg prachtig. Allee nu iemand met een 600mm

Comment

Perrush nog een tip om wat geld te besparen.

Ik zie in je andere topic(waar ik je niet kan helpen sorry) dat je vraagt naar een kenko pro 300 1.4x. Volgens mij is dat weggesmeten geld. Je hebt voor de 1.4x de pro versie niet nodig de gewone Kenko of tamron 1.4 is evengoed en kost de helft.

Comment

Originally posted by Kevlar
                          Perrush nog een tip om wat geld te besparen.

Ik zie in je andere topic(waar ik je niet kan helpen sorry) dat je vraagt naar een kenko pro 300 1.4x. Volgens mij is dat weggesmeten geld. Je hebt voor de 1.4x de pro versie niet nodig de gewone Kenko of tamron 1.4 is evengoed en kost de helft.
                          in die TC'ers ben ik helemaal niet thuis, wist zelfs niet dat kenko ook een niet pro versie heeft.
                          --

Comment

Working...
                          X