Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D700

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
    ah Geert,

toch terug reflex gegaan :-)
    Ja Lieven, het is nu de tweede keer dat ik mij laat gaan door de verkoopspraatjes en zelfs samples van sony, een paar jaar geleden kocht ik eens zo een Sony R1 welke ze ook als een godsgeschenk afschilderden, en nu terug hetzelfde met de Nex-7 met die 24mm zeiss, (ze zeggen dikwijls, een ezel valt geen twee keer over dezelfde steen...)
    Niet dat die Nex 7 slecht is, maar nog helemaal niet te vergelijken met de huidige fullframe 12 Mp toestellen die reeds ruim hun kunnen hebben bewezen.

Zoals je weet fotografeer ik geen opdrachten meer, dus alleen nog pure hobby, Mijn D3s met alle objectieven heb ik enkele maanden geleden verkocht omwille van mijn spierproblemen, en ben ik een draagbaar alternatief gaan zoeken, dus kwam ik uit op die zo geprezen Sony Nex-7 dat blijkt dus niets voor mij te zijn.

Nu heb ik dus terug gekozen voor een D700 en ditmaal met primes, gewoon omdat dat de laatste tijd meestal ook mijn keuze was op mijn D3s, maar dan meestal met de 85 mm AF-s f1.4, nu wilde ik wel eens die nieuwe 85mm AF-s f1.8 uitproberen hoofdreden is dat ik het gewicht van mijn uitzet binnen de perken wil houden, dus momenteel doe ik het met de D700 en als objectieven die 85mm f1.8 en de 50mm AF-s, ik kijk ernaar uit om ook nog een groothoek te kopen, maar ik vind momenteel mijn gedacht niet bij Nikon, de 24 f1.4 en de 35 f1.4 zijn terug wat gewicht, maar bovendien scoren deze niet uitmuntend op vignetering, of voor groothoek dan mischien toch maar weer een zoom, de 16-35 mischien, daar was ik wel zeer tevreden over.

Ik wil het totaal reisgewicht beneden de 5 Kg houden, weet je dat ik de laatste keer met16 Kg fotomateriaal Zuid-Afrika en Namibië heb doorkruist, zo hebben wij dat vier keer op zes jaar gedaan, maar de laatste keer was mij dat toch te zwaar hoor, zo heb ik helemaal te voet en alleen met méér dan 10 Kg. op mijn rug de rotsen van Roberg (Plettenberg baai) opgeklauterd, 16 Km over rotsen en zand bij méér dan 30°, en soms over een pad van 30 cm breed, met langs de ene kant een diepte van méér dan 100 meter waar wel duizenden zeehonden en dolfijnen speelden, en langs de andere kant een rotswand omhoog, machtig om zien, en je komt er geen drie mensen tegen, maar vedomd zwaar, nu heb ik zoals je mischien weet wat te maken met spierproblemen, en mag het allemaal zo veel niet meer wegen.
    Nu, het is aan de beterende hand, maar toch, zoiets zal er voorlopig niet meteen inzitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Nu heb ik dus terug gekozen voor een D700 en ditmaal met primes, gewoon omdat dat de laatste tijd meestal ook mijn keuze was op mijn D3s, maar dan meestal met de 85 mm AF-s f1.4, nu wilde ik wel eens die nieuwe 85mm AF-s f1.8 uitproberen hoofdreden is dat ik het gewicht van mijn uitzet binnen de perken wil houden, dus momenteel doe ik het met de D700 en als objectieven die 85mm f1.8 en de 50mm AF-s, ik kijk ernaar uit om ook nog een groothoek te kopen, maar ik vind momenteel mijn gedacht niet bij Nikon, de 24 f1.4 en de 35 f1.4 zijn terug wat gewicht, maar bovendien scoren deze niet uitmuntend op vignetering, of voor groothoek dan mischien toch maar weer een zoom, de 16-35 mischien, daar was ik wel zeer tevreden over.

Ik wil het totaal reisgewicht beneden de 5 Kg houden, weet je dat ik de laatste keer met16 Kg fotomateriaal Zuid-Afrika en Namibië heb doorkruist, zo hebben wij dat vier keer op zes jaar gedaan, maar de laatste keer was mij dat toch te zwaar hoor, zo heb ik helemaal te voet en alleen met méér dan 10 Kg. op mijn rug de rotsen van Roberg (Plettenberg baai) opgeklauterd, 16 Km over rotsen en zand bij méér dan 30°, en soms over een pad van 30 cm breed, met langs de ene kant een diepte van méér dan 100 meter waar wel duizenden zeehonden en dolfijnen speelden, en langs de andere kant een rotswand omhoog, machtig om zien, en je komt er geen drie mensen tegen, maar vedomd zwaar, nu heb ik zoals je mischien weet wat te maken met spierproblemen, en mag het allemaal zo veel niet meer wegen.
      Nu, het is aan de beterende hand, maar toch, zoiets zal er voorlopig niet meteen inzitten.
      Geert, de Nikon 70-300 VR presteert zeer goed op een D700 en is op dat vlak een ideale reisgezel met zijn 750 gram.
      Zijn klein diafragma is zeker niet hinderlijk bij licht-intense landen zoals Zuid-Afrika.
      Samen met een 16-35 en een 50 blijf je netjes onder de 5 kg (rugzak inclusief).
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

, en soms over een pad van 30 cm breed, met langs de ene kant een diepte van méér dan 100 meter waar wel duizenden zeehonden en dolfijnen speelden, en langs de andere kant een rotswand omhoog, machtig om zien, en je komt er geen drie mensen tegen,

Wow dat is te hopen dat je niemand tegenkomt, stel dat iemand je wil passeren,eentje moet altijd langs de buitenkant
        Veel plezier nog met je D700.

Walter
        D850

Comment

Ik ook. dus ook terug een D700, heb ik kunnen kopen bij Art & Craft ziet eruit alsof hij nooit is gebruikt heeft 12.000 kliks en dat voor slechts 1.100 €, ik heb momenteel beslist alleen nog primes te kopen, en meteen maar de 50mm AF-s f1.4 en de nieuwe 85mm AF-s f1.8 bijgekocht. Die 85mm presteert echt wonderlijk goed. Te testverslagen op Photozone liegen er niet om.
          Zo, dat is een zeeeeer nette prijs! Zo "goedkoop" heb ik ze tot nog toe nog niet gezien...

Maar goed dat ik niet van plan ben de mijne te verkopen...zou huilen worden voor die prijs
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Geert

gelijk heb je !
            ik ben al jaren bezig een wandelcameratje te zoeken en te testen,
            is zowiezo kiezen voor compromissen ..
            ikzelf heb nu een Fuji x10 gekocht, een meer dan ok camera maar kan niet tippen aan een FF..
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Working...
            X