Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontmoedigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ontmoedigd

het moment dat je D3100 je begint te frustreren, omdat hij niet kan wat je wil, of je constant in de menu's moet zitten om iets aan te passen voor elk shot... denk dan aan een nieuwe...

tot dat moment... heb je de perfecte body om fantastisch mooie foto's te maken al
    www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
      ik als sukkelaar kocht vorge zomen een D3100. Is daar dan iets mis mee??
      Dat is de reden dat je er niks over leest: alles werkt goed en is makkelijk te vinden en alle eigenaren zijn tevreden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

het gras is altijd groener aan de andere kant.
        Er komen zo regelmatig nieuwe, betere camera's uit,
        je kan die evolutie niet volgen...

en zoals velen zeggen:
        zolang je niet tegen de beperkingen van je eigen toestel loopt, is er toch niets mis?

je kan niet altijd het laatste nieuwe hebben, (tenzij je bankrekening dit toestaat)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

sorry da ik effe cru ben!

maar dit klinkt als aandacht zoekerij!!

tuurlijk een d4 en een d800 zijn beter veel beter zelfs.

zelf heb ik een D90 en de voorganger van jou D3100 (nen D40)
          en uit die d40 rollen er ook nog steeds goede foto's uit
          zelfs foto's die met een d4/800 nie kunnen!

op 1/800 via rf602 foto's maken (dankzij zijn shuttersysteem)
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

en zoals velen zeggen:
            zolang je niet tegen de beperkingen van je eigen toestel loopt, is er toch niets mis?
            Denk dat we sneller geneigd zijn om de beperking af te schuiven op het toestel inplaats de beperking te zoeken bij ons zelf. Over het algemeen ligt de beperking bij de gene die de knoppen bedient en niet bij de apparatuur.

Comment

Alleen al op dit forum zijn er personen die fantastisch goed presteren, bijzonder mooie pics posten....
              ...en dan moet je weten met eenvoudige standaardcamera's; niet eens DSLR's...het is dus inderdaad de persoon achter de camera die het moet doen
              ...voor die gasten doe ik mijn hoed af !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Denk dat we sneller geneigd zijn om de beperking af te schuiven op het toestel inplaats de beperking te zoeken bij ons zelf. Over het algemeen ligt de beperking bij de gene die de knoppen bedient en niet bij de apparatuur.
                Voila, laat Valentino Rossi een motor kiezen in gelijk welke standaard motorzaak en jij mag zijn GP machine gebruiken, hij rijdt je compleet verloren op één rondje van om het even welk circuit. Is dat een schande ? Neen.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
                  Ja nu als abulute beginner begin ik mij zowat ontmoedig te vinden en dit volgens de volgende reden.
                  Ik lees veel over de nikon D8000 de D 7000 en noem maar op en ik als sukkelaar kocht vorge zomen een D3100. Is daar dan iets mis mee??
                  Wat is je punt? Als je er zelf mee tevreden bent en plezier van hebt is het toch goed.
                  Groeten Remco.

Comment

Een D3100 met een 35mm f1,8 lenske of de 50mm f1,4. Is zeker een goeie combinatie.
                    Bij normale omstandigheden even goed als een D7000.
                    De beperkingen zijn: meer moeten zoeken in menu structuren, en te veel ruis bij hogere iso's (boven 800). Ook jammer dat draadloos flitsen niet werkt op de D3100.
                    http://pxgarden.tumblr.com/
                    Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raptorken Bekijk bericht
                      Ook jammer dat draadloos flitsen niet werkt op de D3100.
                      draadloos flitsen kan met elke camera via je pop up flash (flitser op SU-4) of een trigger.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                        5D mkII is dat geen pro toestel? zit wel degelijk een groen knopje op.
                        ik ken canon niet sorry
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

Ik heb indertijd een 7D met wat L glas gekocht en toen ik deze lenzen op mijn 350D ( een old timer) zette was ik verwonderd van het resultaat .Beelden waren veel scherper kleurijker en kontrastrijker .Staar je dus niet blind op je toestel , het heeft niet de laaste snufjes maar mis je die ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            het heeft niet de laaste snufjes maar mis je die ?
                            9 van de 10 niet neen
                            maar het is verdorie wél plezant om veel snufjes te hebben
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb een halfjaar terug een auto gekocht, maar nu is t nieuw model (wat ik veel mooier vind), al uit ! Moet ik nu mijn nieuwe auto met zwaar verlies verkopen om t nieuw model te kopen ? Nee toch !

En rijdt mijn oude auto nu ineens minder goed of zo ?
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik maak nog steeds de fotos die ik wil met m'n 6 jaar oude Nikon D200. Het enige wat ik met de jaren veranderd heb zijn de objectieven en ik gebruik nu niets anders meer dan m'n recentste aankopen van Voigtlander, de 40mm en 58mm. Meer heb ik niet nodig voor wat ik doe.....en dat is waar je zelf moet naar kijken: kan ik ermee doen wat ik wil?

En over hoeveel er tegenwoordig over D4/D800/.... gesproken wordt, 't is zoals met die reklame van de frietjes: 't zijn degene die 't minst zeggen die er 't meest van genieten.

Comment

Working...
                                X