Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

hoi,

als starter is het inderdaad niet gemakkelijk om er nog uit wijs te geraken, en van de gegevens die bij camera's ( in folders of elders) verstrekt worden en waarvan je hoopt dat die je dan zullen helpen om beslissingen te kunnen nemen geraak je ofwel niet wijzer of zijn die misschien of effectief niet relevant ( zijn mm belangrijk, zijn Mb of iso belangrijker?)
    vandaar je vraag.

voor 500- 600 euro moet je het materiaal kunnen vinden waarmee je perfect kunt starten.

ik begrijp uw keuze voor niet-2ehands als beginner, niet doen dus. Alhoewel uw vrees ten onrechte is gaat er niets boven het uitpakken van uw eigen nieuw toestel, de garantie en vooral de zekerheid dat als de foto's niet direct super zijn, dat het niet aan uw toestel ligt en dat je verder kunt schaven aan uw techniek. Met een tweedehandstoestel ga je zeker ( en wellicht ten onrechte) momenten zitten vloeken op de ****e occasie

zoek een toestel dat bij je past : niet alleen een kwestie van grote poten of niet, maar ook je stijl : discreet of centraal, met je neus erop of niet, beide stijlen kunnen prachtige beelden geven. Met het bestaand licht of met flits Niet dat de ene camera het ene kan en de andere het andere, maar het kan toch meehelpen om te kiezen voor een (relatief) grotere reflexcamera met aparte grote flitser of een kleinere systeemcamera. Voor een kantelbaar scherm of niet.

en omdat je als starter graag iets concreet hoort :
    "groot" - Nikon 3100 , of indien graag kantelbaar scherm 5100 met 18-55mm
    - Canon , Pentax

"klein" - Panasonic G3 met 14-42 lensje, later ev 20mm1.7 of 45mm 1.8 erbij
    (goede keuze ook als je graag wilt filmen ( maar dat wordt als een afwijking beschouwd hier op dit forum )
    - Olympus, Sony Nex
    - Fuji X10

hopelijk heb je er iets aan.

in elk geval, veel succes. Geert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dummy Bekijk bericht
      Als je voornamelijk binnen fotografeert, lijkt een 50mm mij nog te veel "ingezoomd" op een crop-camera. Persoonlijk vind ik een 35mm 1.8 dan beter

Fotokonijnenberg: Nikon D3100 body + Nikkor AF-S 35mm F1.8 G DX = 603€ (België) / 585€ (Nederland) excl eventuele verzending
      BEdankt voor je reactie!

De 35mm 1;8 staat genoteerd!

Fotokonijnenberg, wat is dat? Een winkel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
        hoi,

als starter is het inderdaad niet gemakkelijk om er nog uit wijs te geraken, en van de gegevens die bij camera's ( in folders of elders) verstrekt worden en waarvan je hoopt dat die je dan zullen helpen om beslissingen te kunnen nemen geraak je ofwel niet wijzer of zijn die misschien of effectief niet relevant ( zijn mm belangrijk, zijn Mb of iso belangrijker?)
        vandaar je vraag.

voor 500- 600 euro moet je het materiaal kunnen vinden waarmee je perfect kunt starten.

ik begrijp uw keuze voor niet-2ehands als beginner, niet doen dus. Alhoewel uw vrees ten onrechte is gaat er niets boven het uitpakken van uw eigen nieuw toestel, de garantie en vooral de zekerheid dat als de foto's niet direct super zijn, dat het niet aan uw toestel ligt en dat je verder kunt schaven aan uw techniek. Met een tweedehandstoestel ga je zeker ( en wellicht ten onrechte) momenten zitten vloeken op de ****e occasie

zoek een toestel dat bij je past : niet alleen een kwestie van grote poten of niet, maar ook je stijl : discreet of centraal, met je neus erop of niet, beide stijlen kunnen prachtige beelden geven. Met het bestaand licht of met flits Niet dat de ene camera het ene kan en de andere het andere, maar het kan toch meehelpen om te kiezen voor een (relatief) grotere reflexcamera met aparte grote flitser of een kleinere systeemcamera. Voor een kantelbaar scherm of niet.

en omdat je als starter graag iets concreet hoort :
        "groot" - Nikon 3100 , of indien graag kantelbaar scherm 5100 met 18-55mm
        - Canon , Pentax

"klein" - Panasonic G3 met 14-42 lensje, later ev 20mm1.7 of 45mm 1.8 erbij
        (goede keuze ook als je graag wilt filmen ( maar dat wordt als een afwijking beschouwd hier op dit forum )
        - Olympus, Sony Nex
        - Fuji X10

hopelijk heb je er iets aan.

in elk geval, veel succes. Geert.
        Bedankt voor je hulp Geert Klopt wat je zegt, als beginner, als het niet lukt zou ik idd gauw denken dat het aan die 2dehands prul ligt

Ik heb je tips genoteerd, naar de Nikon ga ik ook eens uitkijken aangezien het hier al een paar keer aangeraden werd.

Ik laat jullie alleszins weten welke het is geworden en dan val ik jullie lastig op andere topics met tig andere vragen

Groetjes!

Comment

zoek je tweedehands d3100
          en een 35 1.4 of een 50 1.8
          kitlens is binnen niets waard en niet vergelijkbaar qua scherpte
          www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
            de 18-55 kitlens van Nikon is zeer goed, enkel de vervorming ts 18-21 is wat hoog.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
              BEdankt voor je reactie!

De 35mm 1;8 staat genoteerd!

Fotokonijnenberg, wat is dat? Een winkel?
              Zal je je niet beklagen!

Fotokonijnenberg is idd een winkel(keten), met webshop (meestal ook redelijk goedkoop, en goede ervaringen mee)
              Ze hebben 1 winkel in België(Turnhout) en 2 in Nederland (Den Ham, Den Haag)
              Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                Binnen niets waard. Ik wil zien hoeveel mensen effectief scherpe beelden hebben op f1.8.
                Die lens mag dan meer licht binnen laten, maar daarvoor is dat nog niet werkbaar.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
                X