Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
    Beetje verwarrend, je zegt eerst dat je het me niet aanraad in woonkamers maar met een prime lens wel? Die zit er al bij. Is ie dan wel aangeraden?
    volgens mij moet je rustig deze topics even doorlezen.....
    ik heb jou de 70-300 mm afgeraden in een huiskamer ben je daar niet veel mee.

dan heb ik je gezegd kijk eens rond in de "te koop" sectie hier op het forum.

of

koop de 1100D met kitlens en de prime 50mm 1.8

dat is wat ik jou heb verteld..
    Wat je ook kan doen is de prime laten vallen en een flitser bijkopen.

suc6 nog met de eventuele aankoop.
    Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
      volgens mij moet je rustig deze topics even doorlezen.....
      ik heb jou de 70-300 mm afgeraden in een huiskamer ben je daar niet veel mee.

dan heb ik je gezegd kijk eens rond in de "te koop" sectie hier op het forum.

of

koop de 1100D met kitlens en de prime 50mm 1.8

dat is wat ik jou heb verteld..
      Wat je ook kan doen is de prime laten vallen en een flitser bijkopen.

suc6 nog met de eventuele aankoop.
      Oke oke sorry. Er is zoveel keus op de markt, best verwarrend voor me.

Oke een d1100 met flitser erbij kopen....kan dat wel? Kan ik de flitser erop zetten aangezien ik zie dat de D1100 al een ingebouwde flitser heeft of vergis ik me?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Eigenlijk om het even...er zijn geen slechte camera's meer.

De basis van de boodschap is...ga je eerst verdiepen in de basis van fotografie. Volg een beginnerscursus...en koop een camera die je kan kopen van het geld dat je over houdt...elke SLR / systeemcamera (en ook compactjes) kunnen mooie foto's maken (ook binnen)
        Ja ondertussen volg ik een beginnerscursus maar ik wil tijdens de opleiding ook al een cam hebben...een startercam anders kan ik niet uitproberen. Vind dat fijner namelijk.

Comment

Oke oke sorry. Er is zoveel keus op de markt, best verwarrend voor me.

Oke een d1100 met flitser erbij kopen....kan dat wel? Kan ik de flitser erop zetten aangezien ik zie dat de D1100 al een ingebouwde flitser heeft of vergis ik me?
          natuurlijk kan je een "losse" flitser op het toestel zetten..
          waarom ga je niet naar een handelaar, daar kan je alles zien en testen..
          Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

Comment

Met een toestel alleen ben je er niet.

Dan moet je nog batterijen kopen, evt batterijgreep, geheugenkaartjes, lenzen, externe flits, statief, draagtas ...
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Met een toestel alleen ben je er niet.

Dan moet je nog batterijen kopen, evt batterijgreep, geheugenkaartjes, lenzen, externe flits, statief, draagtas ...

Ja dat is een zorg erna, belangrijkste is mijn keus van toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
                natuurlijk kan je een "losse" flitser op het toestel zetten..
                waarom ga je niet naar een handelaar, daar kan je alles zien en testen..
                Ja ga ik ook doen hoor, van't weekend dan; Ondertussen me informeren en jullie gek maken met mijn vragen

Comment

Met jouw budget zou ik toch op de tweedehands-markt gaan kijken. Een Canon 1100D of zelfs 1000D, een Tamron 17-50 f2.8 erbij (is optisch een erg goed objectief voor wat 'ie kost en veel lichtsterker dan een kitlensje) en dan nog een flitser, een 430EX ofzo. Je budget is aan de krappe kant maar toch denk ik dat je met een beetje zoeken wel voor zo'n 600,- klaar zou moeten zijn... Nieuw zou deze combi op een kleine 800,- uitkomen...
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

In uw eerste vraag geeft u de indruk van een ervaren fotograaf te zijn die een ferrarie wil voor de prijs van een trabant.
                    Voor 's avonds in woonkamers sfeerfoto's te maken van activiteiten dient je toestel over voldoende ruisloze Iso te beschikken en snel te zijn,.. uiterst scherpe foto's met een degelijke lens.
                    Binnen uw budget is een uitstekende beginnerscombinatie de Canon EOS 1100D kit.
                    In Duitsland kan je deze via internet aankopen voor 450 Euro, verzekerde verzending inbegrepen.
                    De zending bestaat dan uit : Canon EOS 1100D + EF-S18-55mm IS II kitlens (is de nieuwe betere versie) + 2 Akkus + Tas + 8GB SDHC Kaart Klasse 6.
                    Met de Canon eos 1100D kan je tot 6400 iso gaan wat de f 3.5 van de EF-S 18-55mm lens compenseert tegenover een dure F 2.8 lens en men normalerwijs géén blitz nodig heeft om binnen te fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                      In Duitsland kan je deze via internet aankopen voor 450 Euro, verzekerde verzending inbegrepen.
                      De zending bestaat dan uit : Canon EOS 1100D + EF-S18-55mm IS II kitlens (is de nieuwe betere versie) + 2 Akkus + Tas + 8GB SDHC Kaart Klasse 6.
                      Met de Canon eos 1100D kan je tot 6400 iso gaan wat de f 3.5 van de EF-S 18-55mm lens compenseert tegenover een dure F 2.8 lens en men normalerwijs géén blitz nodig heeft om binnen te fotograferen.
                      Dan wil ik nog zien dat die 6400 ISO bruikbaar blijft.
                      Extra accu's zijn niet nodig voor een beginner, daar kom je zelf wel achter als je batterij leeg is.

Beginnersetje:
                      -Instapcamera (eender welk merk)
                      -kitlens (18-55) of voor de durvers de 50mm1.8
                      -geheugenkaart (min 4Gb)
                      -opbergtas.

Leer daar mee werken en koop naderhand bij wat je te kort komt of leer met die tekortkomingen werken.

Ik wil hier geen voorkeur voor bepaalde merken uitspreken, ik wil eerder voorkomen dat TS nodeloze kosten doet.
                      Als je BEGINT met fotografie, moet je niet meer dan het nodige aanschaffen.
                      Wie hier eens goed doorleest snapt dat TS een voorkeur heeft voor DSLR ipv een compact, bridge of spiegelloos toestel.
                      Dan is het enkel nog uitmaken welke camera en als die al dan niet tweedehands wordt aangekocht.

Vele hier denken precies dat het allemaal van de dure spulletjes afhangt.
                      Ja, het is leuk als je het kan, maar hou het aub basic voor een bedrag van 600euro
                      en snap dat TS al die termen nog niet kan weten.

mijn gedacht
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                        In uw eerste vraag geeft u de indruk van een ervaren fotograaf te zijn die een ferrarie wil voor de prijs van een trabant.
                        Voor 's avonds in woonkamers sfeerfoto's te maken van activiteiten dient je toestel over voldoende ruisloze Iso te beschikken en snel te zijn,.. uiterst scherpe foto's met een degelijke lens.
                        Binnen uw budget is een uitstekende beginnerscombinatie de Canon EOS 1100D kit.
                        Super dus de canon is wel geschikt voor mij.
                        Via Duitsland? Wel interessant hoor! In Carrefour is ie 500 euro dacht ik maar dan zonder al die extra's. Ik ga het dan gewoon kopen en uitproberen, mocht ik toch een flitser nodig hebben dan schaf ik die ook maar bij, had gelezen dat ie max. 150 euro kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Dan wil ik nog zien dat die 6400 ISO bruikbaar blijft.
                          Extra accu's zijn niet nodig voor een beginner, daar kom je zelf wel achter als je batterij leeg is.

Beginnersetje:
                          -Instapcamera (eender welk merk)
                          -kitlens (18-55) of voor de durvers de 50mm1.8
                          -geheugenkaart (min 4Gb)
                          -opbergtas.

Leer daar mee werken en koop naderhand bij wat je te kort komt of leer met die tekortkomingen werken.

Ik wil hier geen voorkeur voor bepaalde merken uitspreken, ik wil eerder voorkomen dat TS nodeloze kosten doet.
                          Als je BEGINT met fotografie, moet je niet meer dan het nodige aanschaffen.
                          Wie hier eens goed doorleest snapt dat TS een voorkeur heeft voor DSLR ipv een compact, bridge of spiegelloos toestel.
                          Dan is het enkel nog uitmaken welke camera en als die al dan niet tweedehands wordt aangekocht.

Vele hier denken precies dat het allemaal van de dure spulletjes afhangt.
                          Ja, het is leuk als je het kan, maar hou het aub basic voor een bedrag van 600euro
                          en snap dat TS al die termen nog niet kan weten.

mijn gedacht
                          Haha! Die termen zijn idd Chinees voor mij maar is mijn fout, mijn eerste post was verkeerd. Ik had niet mogen vragen naar PROFESSIONELE foto's

Hoelang blijft een batterij eigenlijk duren? Stel dat ik 2 uurlang foto's shoot, is dat haalbaar met één batterij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Met jouw budget zou ik toch op de tweedehands-markt gaan kijken. Een Canon 1100D of zelfs 1000D, een Tamron 17-50 f2.8 erbij (is optisch een erg goed objectief voor wat 'ie kost en veel lichtsterker dan een kitlensje) en dan nog een flitser, een 430EX ofzo. Je budget is aan de krappe kant maar toch denk ik dat je met een beetje zoeken wel voor zo'n 600,- klaar zou moeten zijn... Nieuw zou deze combi op een kleine 800,- uitkomen...
                            Heb schrik voor tweedehands toestelletjes, je kan niet direct het mankement ervan zien. Ik kan ter plaatse testen maar als je er een leek in bent dan zie je niet direct of er wat kapot aan is. Nieuw heb je toch 2 jaar garantie, dat is ook belangrijk.

Comment

Haha! Die termen zijn idd Chinees voor mij maar is mijn fout, mijn eerste post was verkeerd. Ik had niet mogen vragen naar PROFESSIONELE foto's

Hoelang blijft een batterij eigenlijk duren? Stel dat ik 2 uurlang foto's shoot, is dat haalbaar met één batterij?
                              Ze geven 800 foto's op voor de 1100D, maar uit ervaring weet ik dat je dat zelden haalt.
                              Neem nog de helft: 400 foto's (dat kan makkelijk), dan mag je al aardig je best doen op die 2 uur.
                              Zolang je niet constant op je LCD staat te kijken en in reeksen (van 3 foto's per seconden) foto's maakt lukt dat wel hoor.
                              Ik kan met mijn toestel normaal een 1000 foto's maken en heb tot nu toe nog geen nood gehad aan een 2de batterij.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Als je voornamelijk binnen fotografeert, lijkt een 50mm mij nog te veel "ingezoomd" op een crop-camera. Persoonlijk vind ik een 35mm 1.8 dan beter

Fotokonijnenberg: Nikon D3100 body + Nikkor AF-S 35mm F1.8 G DX = 603€ (België) / 585€ (Nederland) excl eventuele verzending
                                Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Working...
                                X