Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

+1 wat jumpforjoy hier zegt.

En eens naar de bibliotheek gaan voor enkele basisboeken over fotografie en veel lezen/leren.

Met de juiste kennis/techniek haal je uit een goede compact (zoals die G11 die wordt aangehaald) ook goede fotos. Zonder kennis zal je met een fototoestel van 8000 euro nog geen bruikbare resultaten halen.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      En aan de rest hier: Niet iedereen heeft nood aan een camera van 3000 euro.
      Als het voor huis-tuin-en-keukengebruik is, dan volstaat een instap ook al denk ik.
      Volledig mee eens.
      Als iemand "professioneel" zegt, moet je niet meteen met full frame of andere pro-spullen aan komen draven. "Professioneel" betekent voor velen: "het ziet er professioneler uit dan een compactje", meer niet.

En foto's binnen: gewoon om het even welke dslr (mag zelfs een oude KM 7D met 6Mp zijn, of een Nikon D70s of D50), een kitlens en vooral een goeie flitser die indirect en evt. draadloos werken toelaat. En dan veel oefenen om de set te leren kennen en er het beste uit te halen. Als er nog ruimte is evt. een 35/1.8 of 50/1.8 erbij, en klaar is kees.
      Voor €600 heb je zoiets zeker bij elkaar (bv. tweedehands a100, a200, a300, a450, a500, a550, of a560 of a700 misschien zelfs, een 18-55mm, en HVL-F56 of -43..., en dan nog een geheugenkaartje en tas erbij, en je kan beginnen).
      Last edited by K-2; 20 maart 2012, 09:33.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Inderdaad, tweedehands is ook een optie.
        En daar vind je best degelijke toestellen voor weinig geld.

Nikon D300(gaat rond de 600euro) D3000, D5000, D80, D90 of ouder.
        Canon en andere (in die types ben ik zo niet thuis)
        en kitlenzen en 50mm's in overvloed voor weinig geld.

Edit: je kan zelfs een kijken naar de sony NEX enz.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Als je de sfeer in woonkamer wil vastleggen (interieurfoto's):
          -Instapcamera van Nikon of Canon
          -Kitlens (18-55)
          -Degelijk statief (geen van 20 euro)
          -Draadontspanner.
          -en GEEN flits (flits = weg sfeer)

Als je portretten wil maken (party, evenementen, ..)
          -Instapcamera
          -50mm1.8
          -TTL-flits (merkeigen flits, Metz, Yongnuo, ...)

(en op manueel 'M' leren werken)

Het is niet omdat je dan die camera hebt, dat er vanaf de eerste moment prachtige foto's uitkomen hoor.
          Maar veel succes.

En aan de rest hier: Niet iedereen heeft nood aan een camera van 3000 euro.
          Als het voor huis-tuin-en-keukengebruik is, dan volstaat een instap ook al denk ik.
          Ik weet natuurlijk niet wat de bedoeling is van TS. Wil die er iets serieus mee doen, dan zou ik inderdaad wat door sparen.
          Nee het is niet voor iets héél serieus hoor, gewoon voor mezelf. En ja daarom, een toestel van 3000 euro, dat is meer iets voor de professionelen, als je er echt je beroep van wil maken of zo.

Maar voor personen in woonkamers bv. foto's van te nemen raad je me bovenstaande aan dus? Kan dat niet met de Canon D1100 en dat ik dan een sigma lens er extra bij koop?

Comment

Zoals gezegd: kan met elke dslr met kitlens, als je er maar een goeie flitser bij neemt die alle kanten op kan draaien.
            De pop-up-flitsertjes zijn meestal niet veel zaaks en veroorzaken bovendien de gekende rode ogen omdat ze teveel op dezelfde lijn zitten als de lens zelf (niet hoog genoeg dus).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

aan dit soort belachelijke opmerkingen heeft de TS niks. Je hoeft helemaal geen 5700 euro uit te geven voor degelijk materiaal.

Aan TS : koop gewoon een instap DSLR met kitlensje en een degelijk statiefje , dit gaat zeker binnen je budget passen en hiermee kan je zeker mooie pics maken , vooral na wat oefening he.

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
              wellicht wil je de sfeer s' avonds in woonkamers haarscherp vastleggen en enkel het Professionele toestel daarvoor gebruiken, dan is hiervoor aangewezen de Canon eos 5d mk III + Canon EF 24-70mm F 2.8L II USM,.. is wel een kleine meerprijs dan het budget dat je in gedachte hebt voor een Professioneel toestel. De prijs voor deze eenvoudige combinatie bedraagt 3.500 + 2.200 = een totaal van 5.700 Euro,... dus nog even sparen of zoals Johan zegt, je tevreden stellen met een degelijke compact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
                Nee het is niet voor iets héél serieus hoor, gewoon voor mezelf. En ja daarom, een toestel van 3000 euro, dat is meer iets voor de professionelen, als je er echt je beroep van wil maken of zo.
                Maar voor personen in woonkamers bv. foto's van te nemen raad je me bovenstaande aan dus? Kan dat niet met de Canon D1100 en dat ik dan een sigma lens er extra bij koop?
                De Canon D1100 is een instapmodel hoor (zoals "jumpforjoy" en "dekoningg" correct voorstellen).
                Je zette ons in je openingspost op het verkeerde been door zelf naar een professioneel toestel te informeren.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Een Canon 1100D kan zeker, maar ik zou de kitlens (18-55) van Canon zelf nemen.
                  Die is beter dan dat soort lensjes van Sigma.
                  Sigma heeft hele goede lenzen, zoals de 50mm1.4, maar dan ga je er met je budget niet komen.
                  Een 1100D met 18-55 IS II kost ongeveer 450 euro nieuw
                  Een flits Canon 430EXII kost ongeveer 240 euro. (kan later gekocht worden)
                  vergeet ook geen geheugenkaartjes en een opbergtas.
                  laat je geen filters aanpraten, als je zorg draagt voor je spullen heb je dat niet nodig.
                  Een statief is handig, maar kan later ook. (zie wel dat het stevig genoeg is, durf raad vragen en leg goed uit voor welke situatie)

En als ik van jou was, zou ik eerder eens uitkijken naar die Sony NEX, Olympus EPL-.., Panasonic.
                  Dat zijn compacte en zeer degelijke toestellen.
                  In de Sony NEX zit trouwens een sensor die ongeveer even groot is als die van de genoemde Canon, dus van beeldkwaliteit minstens even goed.
                  Voordeel van die NEX, ... is dat ze meer afgestemd zijn op gebruikers die niet graag aan de knopjes draaien en dus beter automatisch werken.
                  Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, want anders ligt dat toestel binnen de kortste keren in de kast en gebruik je het niet meer.
                  Laat je dus niet alleen leiden door al wat hier geschreven staat. Het kan je wel helpen in je keuze.
                  (Ik voel toch al een beetje dat je je keuze gemaakt hebt en ik moet dat niet voor jou gaan doen)

ps: welke sigma bedoel je eigenlijk? Want ik zou niet dadelijk een telelens (70-300) bij kopen.
                  Leer eerst fotograferen met een 18-55 of 18-135 (dacht ik in Canon)
                  Last edited by jumpforjoy; 20 maart 2012, 11:35.

Comment

Een Canon 1100D kan zeker, maar ik zou de kitlens (18-55) van Canon zelf nemen.
                    Die is beter dan dat soort lensjes van Sigma.
                    Sigma heeft hele goede lenzen, zoals de 50mm1.4, maar dan ga je er met je budget niet komen.
                    Een 1100D met 18-55 IS II kost ongeveer 450 euro nieuw
                    Een flits Canon 430EXII kost ongeveer 240 euro. (kan later gekocht worden)
                    vergeet ook geen geheugenkaartjes en een opbergtas.
                    laat je geen filters aanpraten, als je zorg draagt voor je spullen heb je dat niet nodig.
                    Een statief is handig, maar kan later ook. (zie wel dat het stevig genoeg is, durf raad vragen en leg goed uit voor welke situatie)

En als ik van jou was, zou ik eerder eens uitkijken naar die Sony NEX, Olympus EPL-.., Panasonic.
                    Dat zijn compacte en zeer degelijke toestellen.
                    In de Sony NEX zit trouwens een sensor die ongeveer even groot is als die van de genoemde Canon, dus van beeldkwaliteit minstens even goed.
                    Voordeel van die NEX, ... is dat ze meer afgestemd zijn op gebruikers die niet graag aan de knopjes draaien en dus beter automatisch werken.
                    Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, want anders ligt dat toestel binnen de kortste keren in de kast en gebruik je het niet meer.
                    Laat je dus niet alleen leiden door al wat hier geschreven staat. Het kan je wel helpen in je keuze.
                    (Ik voel toch al een beetje dat je je keuze gemaakt hebt en ik moet dat niet voor jou gaan doen)

ps: welke sigma bedoel je eigenlijk? Want ik zou niet dadelijk een telelens (70-300) bij kopen.
                    Leer eerst fotograferen met een 18-55 of 18-135 (dacht ik in Canon)
                    Ja je denkt dat ik neig naar de canon d1100 he? Nee heb er net over gelezen, het voelt idd goedkoop aan en is wel geschikt voor beginners als mij maar dat plastic gedoe stoort me wel. Wil er wel een aantal jaren mee plezier aan hebben. Als ik de foto's bekijk zien ze er wel mooi scherp uit en dat is eigenlijk wel wat ik wil.

Dus de flitser stelt niets voor? Ja dan heb ik er helemaal niets aan want in woonkamers met licht aan heb je toch vaak een flits nodig?

Moeilijk hoor. Ik ga eens kijken anar andere merken die je aanraadde.

Comment

Om terug te komen op de originele vraag...met jouw budget...

Een tweedehands D90/500D en een fotografie beginnerscursus.
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Jeroen, van welk merk :bloos: Ben een beginner he :bloos:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
                          Kijk anders eens in de sectie te koop, daar staan zeer veel mooie zaken te koop.

Of

De canon 1100d met kitlens en de 50 mm f 1.8 ( prime lens )
                          Deze prime lens word door veel mensen aangeraden als een mooie lens voor zijn prijs.
                          Beetje verwarrend, je zegt eerst dat je het me niet aanraad in woonkamers maar met een prime lens wel? Die zit er al bij. Is ie dan wel aangeraden?

Comment

Ja je denkt dat ik neig naar de canon d1100 he? Nee heb er net over gelezen, het voelt idd goedkoop aan en is wel geschikt voor beginners als mij maar dat plastic gedoe stoort me wel. Wil er wel een aantal jaren mee plezier aan hebben. Als ik de foto's bekijk zien ze er wel mooi scherp uit en dat is eigenlijk wel wat ik wil.

*Dus de flitser stelt niets voor? Ja dan heb ik er helemaal niets aan want in woonkamers met licht aan heb je toch vaak een flits nodig?

Moeilijk hoor. Ik ga eens kijken anar andere merken die je aanraadde.
                            * Ik zei niet FLitser, maar FiLter. UV-filter om vooraan op je lens te schroeven.
                            Die moet je je niet laten aanpraten.
                            Met een flitser ben je wel wat, daarom zei ik die 430EX.

en een zoomlens (18-55) lijkt mij makkelijker om mee te beginnen dan een prime (vast brandpunt, 50mm)

maar dat is mijn mening.

Nikon is overigens iets minder plastic gebouwd en voelt wat degelijker.
                            Ik ben begonnen met een Nikon D5000. Dat is ook een goede instapcamera.

Comment

* Ik zei niet FLitser, maar FiLter. UV-filter om vooraan op je lens te schroeven.
                              Die moet je je niet laten aanpraten.
                              Met een flitser ben je wel wat, daarom zei ik die 430EX.

en een zoomlens (18-55) lijkt mij makkelijker om mee te beginnen dan een prime (vast brandpunt, 50mm)

maar dat is mijn mening.

Nikon is overigens iets minder plastic gebouwd en voelt wat degelijker.
                              Ik ben begonnen met een Nikon D5000. Dat is ook een goede instapcamera.
                              Die nikon ziet er goed uit idd, dus daar moet ik dan nog gewoon een flitser bij kopen apart?

Comment

Jeroen, van welk merk :bloos: Ben een beginner he :bloos:
                                Eigenlijk om het even...er zijn geen slechte camera's meer.

De basis van de boodschap is...ga je eerst verdiepen in de basis van fotografie. Volg een beginnerscursus...en koop een camera die je kan kopen van het geld dat je over houdt...elke SLR / systeemcamera (en ook compactjes) kunnen mooie foto's maken (ook binnen)
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X